![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Ontstekingstiming vroeger zetten met een stroomverdeler zonder vervroeging; ik rij al tijden rond zonder verstelbarevervroeging, de ontsteking staat std. op 15 graden voor BDP. Stationairloop is nog steeds soepel, enige is dat het een beetje ploft in de uitlaat als ik vanuit hoge toeren afrem op de motor.
Ben het wel met je eens dat jouw manier netter is. De ontstekingscomputer zit er toch al bij een KR, dan kan je die ook beter gebruiken ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#22
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit wil ik juist heel graag, heb ik nu ook namelijk en bevalt mij zeer goed! is vooral leuk als ik bij een bushalte voorbij rijd en effe het gas los laat ![]() kan dat beetje ook omgezet worden in vlammen? ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Nee, dat niet. Het zijn vrij kleine plofjes, geen knallen oid.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#24
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat kan ook wel, maar dan moet je voor het goed zijn eigenlijk je halgever veranderen. Nu is de opening in je schijf, of te wel je ontstekings punt niet gelijk aan het passeren van de rotor op een contact punt in de verdelerkap. Als je nu de schijf een paar tanden verzet kun je hem std op 20-30 graden voorontsteking zetten. Dit zal een positief resultaat hebben op het vermogen/koppel, echter zal de auto moeilijker starten. Zoals jij het doet lever je vermogen in. |
#25
|
||||
|
||||
![]() de beste manier is om de vervroeger gewoon te laten werken, weet je tenminste zeker dat alle pk's eruit komen....
zoveel extra kabelwerk is dat niet! |
#26
|
||||
|
||||
![]() Maikel bedankt voor de duidelijke uitleg
![]() ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]() als je vlammen uit je uitlaat wilt is hier wel een andere oplossing voor! makkelijk te maken en kost je iets van paar tientjes gegarandeerd steekflam van halve meter!! alleen kost je dit op tenduur je je dempingswol van je einddemper.
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Quote:
welke dempingswol ![]() Nu merk ik ook met mijn huidige (standaard uitlaat en standaard blok) dat ie elke maand ietsje meer herrie gaat maken, maar dat vind ik niet erg... hoef ik geen nieuwe 'sport' demper te kopen ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#29
|
|||
|
|||
![]() En vergeet het stationaair gedeelte niet
Zit een stappenmotor op en een regelkast[bij golf 2 16v]in de middenconsole |
#30
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is niet nodig om te laten lopen, dat maakt het ingewikkeld |