![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() ik ga vanavond is even kijken..
ik snap dat je me helpen wilt, maar als je het verkeerde uit gaat leggen kan ik het gelijkmaar direct zeggen.. ik heb ook 4 tal grafieken van de lysholm die zijn ook in cfm dus dat is ookal scheef genoeg haha.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#22
|
||||
|
||||
![]() Quote:
2 turbo's is ook een optie. de motor die ik kan kopen is al gebouwd met 8:1 zuigers, zelf dacht ik dat 8.5:1 beter had geweest, ik kan de zuigers wel ruilen voor 8,5 op 1 maar dat zijn 83 mm zuigers en deze 8.0 zijn 82,50 dus het blok moet dan sowieso opnieuwe geboord worden.. ik kan ok bijv gewoon de 8.0:1 zuigers houden en het onderblok iets afvlakken, en de cilinderkop extra, verstelbare nokkenas poelie er op om de timing dan weer af te stellen en klaar ben je.. of is dit geen goed plan? ik wil gaan rijden met een kdfi computer ik kan zelf tunen, en ga hem afstellen op de motorbank, ik heb gekeken de lysholm geeft bij het zelfde toerental 2 keer zoveel lucht flow als een eaton m62 en ongeveer 2.25 keer zoveel flow als een g lader. daarin tegen neemt bij dat toerental de g lader 20 pk op , de eaton 25 pk en de lysholm 65 pk dit is bekeken bij 11.000 opmentelingen
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#23
|
||||
|
||||
![]() ik kom uit op een compressie verhouding van 29.67
en moet op octaan 154 gaan rijden, dat zijn idd vreemde waardes
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#24
|
|||
|
|||
![]() nee das dan een reken fout .....IK HEB ME OUDE AUTOTECHNISCH ZAKBOEK van Bosch .weer op gezocht daar staat het ook in het isbn is 9066749741.
dit is een natuurlijk een oude van 98 maar daar staat alles in wat je wilt weten op pag 339 .....
__________________
quintus.....de grote race |
#25
|
|||
|
|||
![]() Haha, ja, dat zei ik toch. Naar dat programma hoef je niet te kijken.
Ja 8:1 is inderdaad vrij laag. Je zou het op kunnen lossen zoals je het zelf zegt. Door het vlakken van de kop. Blok kan ook, alleen ik zou wel goed opletten dat je niet te weinig squish clearance overhoud, daardoor gaat je motor ook pingelen. Het beste zou dan als je je blok wilt vlakken, ook meteen een randje van die zuigers af te laten draaien. Dus niet de dish, maar buitenrand. Zodat het kuiltje in de zuiger als het ware minder diep wordt. Met berekeningen enz. kan ik je wel helpen, moet je ff pm-en. Het beste is die andere zuigers te scoren, en de motor op te boren. Ik weet niet met wat voor soort motor je voorruit wil. Ik heb eventueel nog wel een opgeboorde motor icm. zuigers en stangen liggen, is een abf 16v, compressie 9:1. Kdfi is een goed systeem, er zit ook klopherkenning in, en voor weinig geld heb je een onboard wideband controller. Ik weet alleen niet of die klopherkenning gevoelig genoeg is. Het beste is een set met koptelefoon, misschien dat je die van iemand kan lenen? Of indien je handig bent met electronica zijn ook DHZ kitjes te koop. Wat betreft de compressor is lysholm zo te zien iets minder efficient. Toch is de lysholm de enige die genoeg lucht kan verplaatsen om uberhaupt 300 pk betrouwbaar aan de krukas te krijgen. Wat zijn de maximum flowwaardes van die lysholm? Last edited by Blom : 10-02-2009 at 14:47. |
#26
|
||||
|
||||
![]() ![]() ik vind het een pracht compressor. dit is tot 5000.rpm alleen maar de lijn kan je denkbeeldig wel door trekken lijkt mij. maar als ik er 65pk op in moet leveren bij11000 compressor rpm dan is hij toch al snel minder efficient,dan de lucht opbrengst.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 10-02-2009 at 15:52. |
#27
|
||||
|
||||
![]() maar wat ik zelf ook nog bedacht had is het volgende.
ik bouw een motor met een compressie verhouding van 9,5 of 10:1 en daar zet ik een eaton bij, de eaton laat ik gewoon normaal draaien dus geen kleine poelie's etc, en stel dat deze dan een druk van 0.6 bar geeft,maar wel een behoorlijk lucht flow.. dan moet ik een pktje of 250 toch wel halen? ik snap als je bijv een g60motor gebruikt met ee compressie van 8.0:1 en je zet daar de eaton op dat je aanzienlijk minder vermogen heb dan met bijvoorlijkbeeld de glader. maar wanneer je de compressie omhoog gooit heeft hij en een hogere eigen verbranding druk en dan hoeft de eaton ook niet zoveel verbrandingkamer inhoud te vullen, dus dan heb je met relatief minder lucht ook al snel meer rendement. of is dit nu een gekke gedachte?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#28
|
|||
|
|||
![]() In regel kan je er van uit gaan, dat inderdaad hoe hoger je compressie des te hoger je topvermogen. Alleen je zit ook met de flowrate van de motor, al zet je een eaton op een g60 motor met een hoge compressieverhouding. Ik denk dat je dat die 250pk niet gaat halen, tenzei je de rest van de motor ook optimaliseert (cilinderkop, nokkenassen, kleppen, spruitstuk etc, het liefste meer kleppen)
Wat voor motor wil je gaan gebruiken? |
#29
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee maar ik bedoelde de g60 even als voorbeeld, omdat veel mensen de eaton op een standaard g60 blok bouwen en dan word er al snel gezegt dat het niks is en met wat aanpassingen komt hij net aan de 200 pk, maar met een compressor met minder opbrengst en dan ook nog zon lage verhouding lijkt mij dit logisch... ik wil 100% zeker een 16v gebruiken, ik kan de boel natuurlijk flowen dit komt altijd ten goede, of ik laat het flowen op een bank. of het een 1800 ,1900 of 2l word is niet bekend, punt is wel dat als je een 1.8 met eerste overmaat gebruikt je met de eaton,naar mijn idee, sneller effect heb dan met een 2l omdat de verbrandingsruimte dan ook weer groter word. ik ben me bewust dat hoe beter de flow en de vulling hoe beter de prestatie's en hoe slechter de flow hoe hoger de druk in het inlaat spruitstuk ook weer word, maar echter niet hoger in de verbrandingskamer.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#30
|
||||
|
||||
![]() Quote:
omdat de praktijk dit leert.. een eaton heeft nog nooit op een g60 grote getalen laten zien, nie altijd de diagrammen van een leverancier geloven.. is het aloude bekende in de marketing: "wij van wc-eend adviseren wc-eend"
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#31
|
|||
|
|||
![]() Een 2 liter flowed inderdaad meer lucht dan een 1.8 liter. Je hebt inderdaad bij een 2 liter een grotere blower nodig. Als je die eaton wil gebruiken is een 1800 beter.
Ik heb wat zitten rekenen, zonder drukvulling flowed een: 1.8 8V ?? motor (uitgegaan van 112pk bij 5000rpm) ca. 175 CFM 1.8 16V KR motor (uitgegaan van 139pk bij 6200rpm) ca. 215 CFM en een 2.0 16V ABF motor (uitgegaan van 150pk bij 6000rpm) ca. 243 CFM uitgegaan van een redline van 7500 rpm. Ook met een goeie kopbewerking zonder kleppen hoef je niet bizar veel winst te verwachten. Tenzei er natuurlijk joekels van bramen in de kanalen zitten. Met een alleen kopbewerking win je maar een paar procent CFM en vermogen. |
#32
|
||||
|
||||
![]() maar uitgaande van een compressie verhouding van bijv 9,5 of 10:1 met een 1800 kr motor met bijv 82,5 mm zuigers.
redelijke flow in cilinderkop en inlaatspruitstuk en uitlaat spruitstuk, standaard nokkenassen,standaard nokkenas timing en een eaton m62 die bijv een 0.6 tot 0.8 bar geeft, verder dan een goed afgesteld management, watdenk jij dan dat ik kan halen? uiteraard kan je dan nog gaan spelen met de nokkenassen,en de timing om bijvoorbeeld de klepoverlap te veranderen waardoor er misschien ook een betere mengsel flow komt? kijk 300 pk hoef ik niet, dat is leuk maar voor slalom te veel.ik rijd daar altijd in de 1 of 2 de versnelling, rijd welliswaar wel op slicks en heb een prograssieve platen sper, dus deze is afhankelijk van de wielspin bepalend voor de sper faktor vanaf minimaal 25% tot 100%, maar goed er is voor elke auto een grens. 200 a 250 pk met een leuk koppel is meer wat ik zoek.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 10-02-2009 at 19:44. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Als je een kr motor met een spaghetti laat lopen goed afgesteld op een standalone systeem, moet je 160pk wel kunnen halen. Nou als je dan die m62 monteerd met een goede intercooler, ga maar na. Dan kom je vast wel over de 200pk. Voor praktijkvoorbeelden gewoon ff goed zoeken op internet en forums.
|
#34
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat idee had ik ook al ja, praktijk kan ikweinig vinden meestal is het alleen maar foto's en films. mensen die zich er echt in verdiept hebben vind ik niet veel.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#35
|
||||
|
||||
![]() orz-motorsport verkoop ook 16v motor compleet met eaton etc, of het is alleen de ombouw set.
maar deze levert met 0.7 bar 225pk en 250 pk bij 1 bar. het moet dus mogelijk zijn,en zoals het er uit ziet is dat geen allerdaags " tjoenings " bedrijfje, maar toch wel een serieus tunings bedrijf. http://www.orz-motorsport.com/index12.html
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#36
|
|||
|
|||
![]() Site van orz oogt wel leuk, maar de foto's van wat zij aanbieden komt bij mij erg amateuristisch over.. bij de kr compressor hebben ze bv de dynamo op de kokerbalk gezet, en dan de multiriem erover laten lopen, dat zal niet lang goed gaan met een bokkende motor.....
|
#37
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het lijkt mij dat die aan een steun zit,en dat die weer op de motor zit.. dit kun je zo maken lijkt mij, de dynamo op het carroserie en de motor los, dat kan natuurlijk niet,
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#38
|
||||
|
||||
![]() Frank,
Zoals ik je volgens mij al gezegd had heb ik een setje Wiseco in 83 mm en 8,5 of 8,8 op 1 liggen. Als je even een lege KR/ PL/ 9A kast regelt kan je jouw blok en zuigers gewoon ruilen. Dan laat ik die lege kast wel voor je boren in de juiste maat en ruilen we gewoon alles om. Ik zet er een redelijke turbo op....heb dus liever die Wossners...
__________________
Groeten, Jeroen. |