#1
|
||||
|
||||
Stationair toerental?
Hallo,
Heb weer eens een probleem Het gaat namelijk om het afstellen van het stationair toerental. Ik heb een onderhoud beurt aan de auto gedaan. En dus ook een nieuwe distributie riem. Deze er opgelegd. Met de merktekens. Maar nu klopt de ontsteking niet meer. Deze bij gesteld. Nu nog even op gevoel. Maar als ik hem stationair en met warme motor afstel op -/+ 900 toeren dan loopt de motor niet echt rustig. Het toerental zwabbert dan. Maar draai ik het toerental omlaag. Rond de +/- 800 toeren dan word de motor stiller. En ligt veel rustiger niet meer zo onrustig. Maar nu is mijn vraag waar moet ik hem nu op afstellen? Ik krijg morgen namelijk een stroboscooplamp voor hem nog beter af te stellen. Maar dan moet ik wel weten op wel toerental ongeveer. Ik ben op een site gekomen waar dit staat. PN blok; Stroomverdeler;J 026905205 c/l bij toerental. 900 -/+ 75. en bij de RF en RH blok. Staat het toerental op 750 +/- 75 In mijn motorkap staat PN geschreven. Dus ik denk dat ik een pn heb? Maar vind het wel nog raar. Dat hij als hij rond die 750 toeren draai, veel rustiger word. Het gaat om een Golf mk2 madison uitvoering. 1.6 L uit 1990 Hoop dat jullie me hier mee verder kunnen helpen. Groeten Gino |
#2
|
||||
|
||||
je zou zeggen.. laat em op 750, dan draait ie lekker. simpel.
|
#3
|
||||
|
||||
Maar zou het dan kunnen zijn dat ik niet meer de originele stroomverdeler er op heb zitten? Kan ik dat ergens aan zien? En dat hij soms als ik stil sta weg valt. naar ongeveer 500 toeren, kan dit aan de ontsteking liggen? want hij heeft het niet altijd. Ik zag dat de PN maar een benzine filter voren heeft. Die heb ik dus al vervangen.
groeten Gino. |
#4
|
|||
|
|||
RH = een 1.8
RF = een 1.6 ongeregeld 750/50 PN = een 1.6 geregeld 900/75 Kijk even of je een lambdasonde in de kat hebt |
#5
|
||||
|
||||
Hey,
Ik ben even buiten gaan kijken. Maar ik kan geen lambdasonde zien op de kat. Zijn er niet nog meer dingen waar ik dit aan kan zien? aan de motor zelf of zo? Want er is hier en daar toch wel van alles verandert aan de auto. Niet door mij zelf maar door de voor bezitter. En die dingen zijn niet allemaal 100% verandert hier en daar heb ik al problemen moeten oplossen. Dus ik weet natuurlijk niet of hij ook wat aan motor of kat heeft verandert. Groeten Gino. |
#6
|
|||
|
|||
Motorcode staat op een vlak stuk achter de ontsteking
Stikker in de kofferbak |
#7
|
||||
|
||||
Ik zal morgen even kijken, Want het is nu een beetje te donker buiten, zie je niks meer. Alvast bedankt. Ik ga er morgen even heen zoeken. En kijken dat ik hem hopelijk goed krijg afgesteld.
groeten Gino. |
#8
|
||||
|
||||
Als het om een benzine motor gaat is de Madison 1.6 altijd een PN
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#9
|
|||
|
|||
lamba sonde zit in de voorpijp,en daar kun je niks aan regelen is elctr.geregeld stationair,ook al draai je aan de onst.heb je de motor ook een keer rond gedraaid na d.riem vervangen en dan nog eens nagekeken......
|
#10
|
||||
|
||||
hallo,
Was de afgelopen dagen even druk bezig. Maar gisteren had ik samen met mijn vader nog eens even geprobeerd en gedraaid. Maar stom geweest en niet meer er mee gereden omdat we naar een verjaardag gingen. Vanmorgen naar mijn werk hij startte gewoon. Ik rij de straat uit. komt een klein berg en daar begon hij al. Hij trok gewoon niet meer. En viel omlaag naar de 500 toeren. Ben maar omgedraaid. Wat het had toch geen nut. Verder probeert met de lamp. De graden ingesteld. De ontsteking zo ver goed gezet en hij hoorde ook goed aan. En motor lag gewoon goed stil. Toeren waren ook goed. Maar als ik nu met de lamp in de versnellingsbak schijn. Dan komt het merk teken mooi over elkaar. Maar pak ik het merk teken op de poulie van de krukas ligt hij er echt vies naast. Lopen doet hij nu gewoon goed. Dus ik denk dat de distributie riem gewoon goed er op ligt. Wat kan dit dan zijn, dat hij er zo veel naast ligt? Groeten Gino. |
#11
|
||||
|
||||
Ik wou me nog even melden, Gisteren nog eens alles nagekeken. En we hebben maar weer alles uit elkaar gehaald. En nu het punt van de versnellingsbak gepakt. En niet meer die van de poulie van het bdp. En nu loopt die gewoon stukken beter. Veel stabieler in het stationair gebied. Trekken is 100x beter. Dus ik denk dat die gewoon een tandje verkeerd heeft gestaan. Alleen doet hij soms nog wegvallen. Als ik afrem en de koppeling intrap. Maar ik laat hem voorlopig maar even zo lopen. Iedereen bedankt voor de reactie en tip´s.
Groeten Gino. |