|
||||
|
||||
Nooit 'dom; zeggen over jezelf... Je bent goed bezig!
Maar hij is al bijna strak en dan pas in maart in de grondlak? Ga zo door!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Kom op,je haalt de F&I meeting wel
|
||||
|
||||
dat hoop ik.
en als er meeting is van volksforum wil ik ook heen goeie mensen hier op forum. |
|
||||
|
||||
ik heb nog even vraag om een mening.
ik ben van de borbet velgen af. zit te denken aan de originele F&I velgen of ronal turbo's zullen de F&I het mooi afmaken? denk het eigenlijk wel. |
|
||||
|
||||
Quote:
Kunnen mooi staan!Als ze goed glimmen dan. Ze kunnen nog meer glimmen dat dit
|
||||
|
||||
wat een mooie auto, blijf ik bij.
denk dat het die velgen worden. |
|
||||
|
||||
hey, ben vandaag even 2 uurtjes bezig geweest.
en paar dingen gedaan ik zal even de foto's er op zetten. Ik heb mijn rechter g60 lijst verkocht, en heb zelf een "gescheurde" gehouden zodat "matje" een mooie lijst heeft. die heb ik vandaag dus gelijmt, zit wel foto van bij. ik heb de voorbumper klaar, alleen het kunstof gedeelte moet nog even gescotched worden voor hechting, en de randjes en kantjes waar ik met machine niet bij kom ook. achter bumper zelfde verhaal. ook klaar. en alle lijsten moeten dus ook nog gescotched worden. (maar heb nog geen scotch brite dus moet ik nog even halen) :P ik heb waar de fire and ice stikker zat op de c-stijl even wat verder uitgeschuurt met de hand, want het verloop was te klein dus voelde je de laklagen en krijg je randaftekeningen in de lak. dat was het voor deze keer. hier wat foto's. |
|
||||
|
||||
Ik zou de c stijl nog maar wat verder uitschuren als ik jou was .
Dit zie je ook terug . Is het na het spuiten niet , dan na verloop van tijd wel , als de high solid iets wegzakt . Schuur de c stijl anders kaal , dan weet je zeker dat de aftekening niet terug komt. Dit wil je toch absuluut voorkomen , niet dan ? Je maakt er nu toch al veel werk van , dus dat maakt ook niets meer uit
|
||||
|
||||
denk niet dat je gauw terug zult zien, de stikker zit daar ook he.
randen die je voelt zie je gauw weer, ik heb het verloop van ongeveer minimaal 1cm overvloeiing. maar zal is informeren op werk. en anders is dat wel een goede optie ja. maar dan zit je waar hij niet meer kaal is wel alsnog met randen. zoals bovenaan. maar komt wel goed. bedankt voor reacties, steek ik alleen maar van op |
|
||||
|
||||
hey mensen ben ik weer een keer.
heb paar foto's gemaakt van nieuwe onderdelen die ik heb gekocht dit weekend. - originele geblindeerde ramen VW (afkomstig van een mkII wolfsburg) - originele F&I velgen, thanks to fire and ice vr6. - centrale deurvergrendeling (gekregen van mn vriendin, geen foto) de velgen zijn in goede staat, alleen wat kleine gebruikers schade, maar weet nog niet of ik het wel weg ga werken. denk het niet. heb nog nooit gepolijst en weet zo niet van welke korrel ik moet beginnen etc. hier wat foto's. heb foto van 1 velg, omdat ik ze net had opgestapeld en geen zin ze van elkaar af te halen :P groeten, koekie, zaterdag weer aan de slag een hele dag (verrek dat rijmt) dan zal ik weer even updaten. |
|
||||
|
||||
@ madison.
zijn die gewone lijsten ook in de kleur kan het op foto's niet goed zien, zoals die stootlijsten op de deuren? en de onderlip? en spoiler op achterruit? |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mijn VR6 is alles in kleur,dus ook de lijsten, op de spoiler boven de achterklep na.(dakspoiler) Die was bij mij blijkbaar niet goed gespoten,en er zaten scheurtjes in. Onderlip niet,dat is niet te doen omdat die vaak schuurt over drempels e.d.
|
||||
|
||||
hey mensen,
ben vandaag weer bezig geweest met de auto, heb alle laatste rubbers uit de deuren verwijderd bij het raam, en de deur geschuurd (laatste deel 2 deuren) heb alle ramen er uit gehaald, en stuk papier in geplakt, gelukkig waren mijn opstaande randjes niet verroest, zoals bij vele golfjes 2. dus scheelt me mooi veel werk. heb vandaag ook spullen op gehaald: - grondlak + hardener - kunstof primer - scotch brite - Rol met ontvet doeken - kan ontvetter - koker plakband heb met de scotch de hele auto bijlangs gegaan om randjes en kantjes te matteren, en daar is nu dus ook hechting, alle lijsten en bumpers ook gescotched en zijn dus allemaal klaar voor grondlak. achter bumper en dorpel lijst moet nog even gedaan worden, die zijn zo goed als klaar. hier wat foto's. kallem |
|
||||
|
||||
je bent er maar druk mee... maar gebeurt wel grondig zo te zien!
succes |
|
||||
|
||||
Zeer goed bezig, Kevin!
Maaruh, het viel me al eerder op: haal gewoon even die spoilerlip-delen van je vóórbumper af (=klik-systeem); dat spuit een stuk makkelijker! Wanneer gaat er gespoten worden?
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
eind februari/ begin maart word er grondlak gespoten hoop ik. en dan gaat het wel sneller.
dan is hij gauw klaar, en dan is het nog opbouwen en alles wat ik er bij gekocht heb inbouwen enz. |
|
||||
|
||||
bla bla bla...
Ik zit het nog eens ff na te lezen... en vraag me nog wat dingetjes af:
-1 haal je de spoilerlip er nog wel af? -2 de kunststof-delen doe jij dus met Scotch Brite; verder niks? Ik gebruik zelf altijd wel kunststof-primer, daarna grondlak en dan spuitlak. (heb ik net ook bij mijn eigen stootlijsten al gedaan ) (zo! even een fotootje van mijn lijsten tussendoor, om al die tekst even te 'breken'.....) -3 op alle kunststof lijsten die jij gaat meespuiten, zit toch een structuurtje? (bijv de bovenste, zwarte bumperrand) Ik zie nergens, dat je dat hebt glad gemaakt met 'filler'/ plamuur; moet dat nog, of ben ik kippig? -4 als je t.z.t. de stickers gaat plakken, let er dan alsjeblieft op dat ze goed zitten, dus 'FIRE' boven en de juiste afstand vanaf onder en vanaf het raam... (ik heb het wel vaker verkeerd gezien nl., dat zou echt zònde zijn, na al dat werk! ) -5 En heb je de achterspatbordrandjes nog omgerold of iets dergelijks? Het zal leuk zijn, als je dit nog even beantwoord... Ik vind iig dat je lekker bezig bent en weet zeker, dat het een prachtkar wordt! (P.S.: U GOT MAIL! Check je gewone mail-box en beantwoord mijn E-mail even...)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 09-02-2009 at 13:03. |
|
||||
|
||||
hey rene,
de spoilerlip haal ik er inderdaad nog af, vond het een goed idee, maar zat niet goed na te denken toen ik typte. scotch brite is puur voor hechting, eind deze maand verhuisd hij naar een kabine en daar ontvet ik alles, spuit ik de kunstof primer er op. dan de filler, op de kunstof delen lekker dik zodat het "structuurtje" waar je het over had niet weer zult zien. je schuurt namelijk grondlak/filler altijd af met P500 bij lichte kleuren grondlak gebruik je controle poeder zodat je kunt zien waar je gebleven bent en waar nog hoogteverschillen zitten (bv bobbeltjes kuiltjes etc). dan word het oppervlak helemaal glad. en bij die structuur op kunstof doe je hetzelfde alleen dan voorzichtig zodat je er niet door gaat en je zult een glad resultaat hebben. doen we vaker op het werk namelijk . dankje voor de tip van de stikkers, ik ga er zeker acht op geven zodat het goed gebeurd. en ik heb de spatbord rand niet omgerold omdat ik niet meer voor de 9 j's wil gaan dus lijkt het me ook niet echt noodzakelijk. hoop dat ik het zo goed beantwoord heb =] |
|
||||
|
||||
Ja, alles goed beantwoord! Ik wil ook graag dingen bijleren; en aangezien ik hier te maken heb met een echte autospuiter.... Prima!
Geen 9J, dus? Estoril wordt het gewoon!
|
||||
|
||||
ja het word gewoon estoril,
en echt spuiter ben ik niet helemaal. ik doe voorbewerking, wel net zo belangrijk :P grondlak spuiten doe ik wel zelf. ik hou jullie wel op de hoogte |