#1
|
|||
|
|||
waar op letten bij 1976 GTI
Aangezien hier de echte kenners zitten zet ik dit vraagstuk hier maar neer.
Ik ben bezig met een golf 1 1976 GTI, nu heb ik foto's ontvangen. Ik ben deze aan het controleren op originaliteit, veel kan ik vinden echter de achterkant kom ik niet uit. Hier de achterkant van de foto: Deze foto vond ik op een duitse site, met een duidelijke swallowtail: Klik Ik wil graag een originele GTI van dat bouwjaar als resto project, misschien kunnen jullie aangeven waar ik op moet letten zodat het origineel is. Het zit vaak in de kleine details die ik (nog) niet zie. Alvast bedankt voor de hulp. |
#2
|
||||
|
||||
Ligt eraan welke productiemaand hij is IVM de swallowtail.
Als het voor een nette prijs is gewoon kopen.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
De Gti van op de folder is een pré-productiemodel.
De Gti's die daadwerkelijk verkocht zijn geweest hebben nooit het achterpaneel als een swallowtail gehad. Op de foto afgaand lijkt ie me origineel. |
#4
|
||||
|
||||
mooie kleur ook!
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
de slotjes in de deuren en het front in de gaten houden.
|
#6
|
|||
|
|||
@ Iedereen thanx!
@Roy-16VT: heb je een foto hoe het origineel eruit ziet dan, en wat zijn de specifieke kenmerken waar ik op moet letten? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Korrekt! Met zwaluwstaart hadden alleen maar de prototypes van de GTI die o.a. op de IAA te Frankfurt am Main in september 1975 werden gepresenteerd. De productiemodellen van de GTI, geproduceerd vanaf juni 1976, hadden al `n later achterpaneel zonder de zwaluwstaart uitsparing. Maar een vraag van mij, de auto op die foto, heb je die gekocht cq ga je die misschien kopen? Dan heb je die hier tussen gevonden? En dus deze adv.: 6.1.2009 Golf 1 GTI, Baujahr 12.1976, Marsrot,120.000km, Motorschaden,Karosserie Zustand 3, Kein Tüv, Stillgelegt im Dezember 2002,steht seitdem in der Garage.Fahrzeug ist im Originalzustand. Auto wurde vorgestellt in der Motor Klassik 10/1999.Gegen Höchstgebot zu verkaufen ? Origineler kun je niet vinden, de verkoper is iemand van de "Original Golf 1-IG", en er stond idd. een reportage over die auto in de "Motor Klassik" van okt. `99, ik heb dat blad, en ik heb deze auto ook i.r.l. gezien op het allereerste "Original Golf 1 Treffen" te Wolfsburg in juli 1999. Let wel op, omdat die auto van december 1976 is, is `t al geen "echte" 76er meer, want modeljaar `77 ging al in met ingang van augustus 1976. Er zouden toch nogal wat verschillen in detail zijn met "echte" 76ers (gemaakt tot juli 1976), er stond ooit `n reportage in de VW-Scene hierover in juni 1996, ter gelegenheid van 20 jaar GTI, toendertijd dus, die reportage ging over iemand wat `n echte `76er had weten te bemachtigen en naderhand had gerestaureerd, naast deze 76er had diegene zich nog `n exemplaar uit het modeljaar 1977 gekocht voor de onderdelen, zodoende kwam dat allemaal aan `t licht. Maar btw boeie dat de auto op die foto geen "echte" 76er maar al van de `77er jaargang is, `t belangrijkste is dus dat `t `n vroege échte GTI is! GTI´s van de modeljaargang 1977 zijn inmiddels al `n rariteit, wil zwijgen over `n GTI van modeljaargang 1976 die in feite maar 1 maand geproduceerd zijn!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 14-01-2009 at 16:53. |
#8
|
||||
|
||||
Foto's van het interieur misschien?
René (Tiefleger) |
#9
|
|||
|
|||
doppelwobber.de
|
#10
|
|||
|
|||
Jammer dat het btw geen grijze is, verder echt de natte droom van vele forum members hier including me!
|
#11
|
||||
|
||||
front in de gaten houden met betrekking op roest, na 76 werden ze beter beschermd tegen roest
__________________
Skoda Superb 2022 Fiat 500C Harley Davidson Electra Glide 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Marsrood, betere kleur kun je niet wensen
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#13
|
||||
|
||||
kopen dat ding..
maar let ook ff onder bij de raam rubbers. dak gootje bij de tankdop ophang punten van de achterklep en kijk ook ff bij de achterlicht @emiel ik geloof dat ze pas in1978 zijn begonnen met een het coaten. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Emiel heeft gelijk, of eigenlijk: na modeljaar 1976, met ingang van modeljaar 1977 werden ze beter beschermd tegen roest, tot en met modeljaar 1976 werden o.a. de kokers helemaal niet getectyleerd door VW daarom zijn ook zoveel exemplaren van de Golf 1 uit de eerste 2 modeljaren 'n vroege "roestdood gestorven", maar aangezien de auto waar het hier om gaat van december 1976 is, is 't dus een van 't '77er modeljaar...gesnopen? Maar of die roestbescherming van toen nu, dik 30 jaar later nog veel van nut is...en zeker tot en met mj. 78 was de roestbescherming nog behoorlijk waardeloos... Vanaf een dag ergens in maart 1979 (precieze datum weet ik niet) werden ze nog beter beschermd tegen roestvorming, en gaf VW ook 6 jaar garantie in 't geval van roesten van binnenuit.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 15-01-2009 at 20:40. |
#15
|
||||
|
||||
oke ik was me er ook niet 100% zeker van
ieder geval bedankt voor de correctie. @type 17 bedankt.. |
#16
|
||||
|
||||
@Egon, graag gedaan!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
zo geen foto`s maar als het goed is zit bij deze oudere modellen het sleepoog aan de bumper en de sloten zijn anders dan bij de nieuwere modellen. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Hier een bladzijde uit die reportage uit Motor Klassik van 10/99 over Golf 1 GTI, met dus de auto waar deze thread over gaat als "fotomodel" (foto met bladzijde heb ik nu expres niet verkleind) Ik heb overigens op verzoek van de Threadstarter die hele reportage uit die Motor Klassik 10/99 gescand en via PB inmiddels naar hem verzonden.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#19
|
|||
|
|||
Typ17,
kun je mij die rapportage ook naar mijn gmail sturen aub? groetjes Dennis @Harrypolow: ben je al naar de GTI gaan kijken? Last edited by Sjoes 85 : 18-01-2009 at 13:33. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Is OK, dan zal ik die hele reportage (6 a4'tjes) in de loop van de week ook even naar jou sturen, maar dan niet naar je gmail, maar via PB, reden: complicaties met mijn PC, zit spyware in dat kreng , krijg het er niet uit vanwege illegale XP, ga me binnenkort een andere aanschaffen, want mijn PC is toch al oud. Valt me net in, ik moet ook nog effe uit die oude A.M.&S. van september 1975 over dat korte stukje (1 a4tje als ik me niet vergis) over die GTI prototypes inscannen en naar je toesturen. Dat vroeg je me op de voorlaatste Golf 1 Stammtisch (begin december was dat), heb daar tot nu toe niet meer aan gedacht, maar dan zal ik dat dan ook maar meteen doen. Edit.: *oogje's uitwrijven doet* wat zien ik, je bent "Volksforum aandeelhouder"? Congrats, enne je moet maar durven, aandelen kopen in deze financieël moeilijke tijden
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 18-01-2009 at 15:56. |