|
||||
|
||||
verschil zien dx / eg
Wat zijn de uiterlijke verschillen tussen een DX en EG? of zijn die er niet?
meende laatst ergens een topic hierover voorbij zien komen, maar ik kon m niet meer terug vinden. en waar staat precies de motorcode bij deze blokken? mvg Mike |
|
||||
|
||||
Op het onderblok, bovenrand net onder de kop, tussen 3e en 4e cylinder op een plat vlak.
Makkelijkste herkenning is de motorcode, verder staat achterop in grote cijfers de inhoud aangegeven (1.6 (EG) of 1.8 (DX)). Als het goed is heeft de EG nog de oude cylinderkop met grote wateruitgang voorop(vier bouten).
|
||||
|
||||
Je kunt het ook heel makkelijk zien aan de koelwaterslang, welke van de radiateur naar het blok loopt. Bij een EG loopt ie vrijwel recht naar het blok en bij een DX loopt de slang meer naar rechts (tussen de 3e en 4e cilinder in).
Last edited by Marcus BBS : 18-12-2008 at 09:33. |
|
|||
|
|||
staat dat niet ook ergens voor op de kop 1.6 of 1.8 geef mij maar een eg blokje,vroeger vaak in de 1er gti en scirocco's gehad,daar begon t allemaal mee,hebben bovenin meer daar dx meer onderin dan moet je al een ander nokkenasje erin leggen voor power
|
|
||||
|
||||
dus dit zou een dx, moeten zijn, volgens de jongen waar ie nu nog van is staat er 1.8 op t onderblok, maar kan niks vinden op de kop.
vind het een beetje zonde om 150km te rijden, en dat dan blijkt dat t geen dx is... mvg Mike |
|
||||
|
||||
Mike, het is in mijn beleving een 1.8 dx. Waar twijfel je aan dan?
Last edited by Marcus BBS : 23-12-2008 at 10:44. |
|
|||
|
|||
Op het onderblok moet de code staan
Thv de wateraansluiting tussen de 3e en 4e cilinder[stroomverdeler] Dit blok kan ook een EV van een golf2 zijn Maar zo ik kan zien aan de aanbouwdelen[baksteun en dynamo]komt het uit een golf 1 |
|
||||
|
||||
In mijn beleving is het ook een dx, maar volgens die jongen komt het blok uit een '81 gti. en dx-en zijn pas vanaf aug '82 geleverd.
|
|
||||
|
||||
dat kan. De DX-en zitten in late 82-ers en zeker in 83-ers. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen, die de EG vervangen hebben door een DX vanwege koppel e.d. Maar origineel is het dan niet nee.
|
|
||||
|
||||
ok. Succes. Mooie auto!!
|
|
||||
|
||||
vanaaf wezen kijken, het was een EV blok uit een golf 2.
dus verder zoeken! mvg Mike |