Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2008, 20:29
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default Achterschokbrekers verwijderen...

Ik ben vandaag bij mijn project golfje begonnen met het verwijderen van het onderstel. De voorste schokbrekers gingen zonder problemen los.
Nu ben ik echter achter aanbeland en ik heb de bovenste moeren zonder problemen los gekregen, maar nu de onderste...
Ik heb de moeren los, maar de bouten willen er niet uit. Kan het zijn dat de bouten vast geroest zijn in de bussen?
Als ik ze probeer los te draaien dan draait de rubber mee, dus ze draaien wel maar gaan neit los. Ik heb ook al geprobeerd om ze met een hamer eruit te tikken maar dat werkt niet.

Iemand nog goede ideeën of uitleg over wat ik misschien fout doe?
Bedankt alvast!
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2008, 22:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

1mm slijpschijfje de einden afslijpen en dan de rest[in het rubber]als je ze weer wilt gebruiken,uitboren
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2008, 22:58
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb vandaag ook een setje losgehaald. Ik heb de bouten doorgezaagd met een ijzerzaag.

Zaagblad even demonteren tussen schokdemper en achteras door frutselen, zaagblad weer vastzetten en zagen maar. Koste me een kwartiertje extra werk.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2008, 23:42
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Bedankt voor de tips. Had gehoopt dat het eenvoudiger kon.
Niet dat de bovenvernoemde methoden moeilijk zijn, maar was er van uit gegaan dat die bout er zo uit kwam en klaar is Kees (hey, zo heet ik helemaal niet).

Zitten die bouten zo vast geroest in die bussen? Vind ik eigenlijk wel vreemd gezien de andere bouten en moeren onder de auto ook allemaal blootgesteld worden aan de elementen en die krijg je wel los, zij het soms met moeite.

Ik ga er morgen weer eens aan proberen.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2008, 00:30
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

De bout past precies in de opening van de schokbreker. Door de roest word de bout dikker en komt muurvast te zitten. Ik heb tot nu toe steeds geluk gehad dat er maar eentje vastgeroest was. Maar echt veel tijd kost het nu ook weer niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2008, 00:41
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

bij mij is er ook 1ntje helemaal vast geroest... denk toch een kwaaltje van Golfjes 1...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 14-12-2008, 16:55
cabbymark's Avatar
cabbymark cabbymark is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 155
Default

Praat me dr nie van.....
ben ook ooit aan het worstelen geweest met die dingen.
__________________
Golf MK1 Cabrio.

Ik heb een hekel aan bumperklevers, gister zat er WEER één voor me..!
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2008, 07:34
JVH JVH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 180
Default

Tip als je nieuwe bouten monteerd ze even in smeren met kopervet kom er niet zo vlug vocht tussen en dus ook geen roest.

mvg JVH
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum