Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2008, 21:16
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Question HELP 9A / abf wat te doen???

hoi ik zat te denken om het injectie systeem van een abf op m,n 9a tezetten en dan een kms Management er op zodat hij perfect af te stellen is. en ik hem kan opschroeven naar 8000rpm.
heeft hier al iemand ervaring mee???
of zeg je van dat is bull shit en je moet het gewoon ................zo doen!??

ps : had dit ook al bij motoren staan maar werd nul op gereageerd
misschien hier meer geluk?!
rob
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2008, 22:30
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

9A is een zogenaamd "laag"blok uit een corrado of een passat

ABF is een zogenaamd "hoog"blok uit de golf 3 .

Zijn beide met krukas 92,8mm.

wat ik me ook nog afvraag is de boring dan anders ,want ut zijn alle twee 2.0 l
en ik heb gehoort dat de 9a meer toeren kan maken omdat dat een kortere slag motor zou zijn, is dat ook niet waar dan??
Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2008, 16:38
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

9A heeft een blokhoogte van 220mm, 144mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
ABF heeft een blokhoogte van 236mm, 159mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
De zuigersnelheid blijft dus gelijk bij beide blokjes maar door de langere stang van de ABF heb je minder leibaankrachten. Dus een ABF onderblok is beter geschikt voor hogere toerentallen. Ik zou trouwens geen KMS nemen maar bv een DTA S40 (ik geloof 950euro incl btw en stekker)
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #4  
Old 20-11-2008, 17:10
Boefke Boefke is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 148
Default

Abf is absolut de betere motor,ook kwa kop.
Heb zelf een abf met kms nog nooit problemen gehad,heb ook een kalos gehad met kms ook probleem loos!Je moet alleen zelf de draad boom maken,anders gaat het daar weleens mis verder goed systeem.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2008, 17:17
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
9A heeft een blokhoogte van 220mm, 144mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
ABF heeft een blokhoogte van 236mm, 159mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
De zuigersnelheid blijft dus gelijk bij beide blokjes maar door de langere stang van de ABF heb je minder leibaankrachten. Dus een ABF onderblok is beter geschikt voor hogere toerentallen. Ik zou trouwens geen KMS nemen maar bv een DTA S40 (ik geloof 950euro incl btw en stekker)



helemaal duidelijk,ik had het dus precies verkeerd gehoord dank je wel
Reply With Quote
  #6  
Old 20-11-2008, 17:18
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

Quote:
Originally Posted by Boefke
Abf is absolut de betere motor,ook kwa kop.
Heb zelf een abf met kms nog nooit problemen gehad,heb ook een kalos gehad met kms ook probleem loos!Je moet alleen zelf de draad boom maken,anders gaat het daar weleens mis verder goed systeem.



ja precies,ps kom die abf ff bekijken he!?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2008, 18:15
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
9A heeft een blokhoogte van 220mm, 144mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
ABF heeft een blokhoogte van 236mm, 159mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
De zuigersnelheid blijft dus gelijk bij beide blokjes maar door de langere stang van de ABF heb je minder leibaankrachten. Dus een ABF onderblok is beter geschikt voor hogere toerentallen. Ik zou trouwens geen KMS nemen maar bv een DTA S40 (ik geloof 950euro incl btw en stekker)
Mel, die blokhoogte. Van waar tot waar is dat gemeten?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum