|
||||
|
||||
waanzinnig dat project van je ik ga dit zeker volgen.
wens je veel succes |
|
||||
|
||||
Dat schiet wel lekker op met gewicht
Nu nog kunstof ramen ook zeker? Gaat helemaal goed komen de golf! je bent goed bezig
|
||||
|
||||
hoe verzin je het? Fiberglas deuren.
Wel een top project. |
|
||||
|
||||
Quote:
Google maar even op smith & deakin ik vind de prijs opzich meevallen als je bedenkt wat je bijvoorbeeld al voor 2 stalen NOS zijschermen kwijt bent |
|
|||
|
|||
Hoi,
Dat van die achterklep ontkom je eigenlijk niet aan met deze dikte (dun te zien) polyester. Wordt warm tijdens harden en vervormt dan. Zou als ik jouw was een tijd lang er een latje of zo achter klemmer met lijmtangen je zult zine dat het na verloop van tijd weer recht wordt als het niet al te oud polyester is. Anders gewoon een alu hoeklijnte erachter monteren of zo. Leuk project trouwens, Is die motorkap ook van een goede kwaliteit?Geen deuken of hobbels? Zit er zelf ook aan te denken om aan te schaffen voor een scirocco type 2. Gr. Maurits |
|
||||
|
||||
Quote:
Ah op die manier, dat latje met lijmklemmen zat ik ook al aan te denken inderdaad. Heb ze evengoed even een mail gestuurd, kijken wat de reactie is Motorkap is zeker goed, zeer strak! let er wel op dat als je zonder binnen frame besteld de motorkap nog behoorlijk flexibel is. Die van mij is ook zonder binnen frame maar ik maak er aan de voorkant een klein hoeklijntje of iets dergelijks in voor iets meer stijfheid aan de voorzijde tegen de wind.
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 14-11-2008 at 00:47. |
|
||||
|
||||
Vanavond nog met de slijptol en boormachine in het interieur in de weer geweest:
De stoelgeleiders verwijderd dus, wel een k***e klusje om te doen zeg! |
|
||||
|
||||
1 van de betere projecten hier op het moment
Geen optie om een motorfietsblok voorin te hangen ? Loop zelf ook wel es met zulke ideeën in mijn hoofd. Leuke uitdaging om zoiets realiseren. Zal alleen wel moeilijk/onmogelijk zijn om zoiets street legal te maken ? Het blijft een 1300cc 4 cilinder als je bv een Hayabusa blok haalt |
|
||||
|
||||
Heej Frank, ik kom toch maar eens even kijken naar je project. Heb het even doorgelezen en 't is heel wat mooier dan ik aanvankelijk gedacht had.
Op Vortex staat een "topicje" waar je misschien nog wat aan hebt: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3277830 Succes in ieder geval!
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Ja een motorfietsblok is inderdaad ook leuk maar zo'n gedoe met ombouw en keuren enzo daarbij is het ook niet echt origineel klikke |
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, dat topic ken ik inderdaad, die is behoorlijk rigureus, maar wel goed bezig! Vanmiddag bij Breadfan een 8n bak gehaald, die afgegeven bij koen_is_sleeping en een AHD bak bij hem meegenomen, na lang zoeken eindelijk in mijn bezit! Voor de duidelijkheid: Een AHD-bak is een vrij korte 5-bak |
|
||||
|
||||
Koel, die heb ik binnenkort ook in m'n Jetta hangen geloof ik
|
|
|||
|
|||
Leuk project om te volgen! En ben benieuwd naar de pasvorm ed van de glasvezel panelen. Prijzen vallen me mee.
|
||||
|
||||
De haakse slijper en ik hebben weer goede zaken gedaan vandaag:
achterbankhaakje weg interieurverlichting-houder (galgje anyone?) verdwenen: Gordelplaten in c-stijlen verdwenen: kloink: we gaan vrolijk nog even verder: Hoekstuk boven wielkast en plaat voor bovenste bevestiging achterbank spoorloos: aan de andere zijde helpt moeder natuur ook een handje mee: klonk: (platen voor bovenste bevestiging achterbank) kloink: (hoekstukken en stoelgeleiders + klein grut: Nu we toch bezig zijn: kloink: De oudijzerboer kan weer in zijn handen wrijven, voor 4 kilo minus een paar gram aan staal verwijderd! Totaal gewicht nu: 667,5kg! |
|
||||
|
||||
Dat laatste wat je hebt weg geslepen is niet echt handig, die zorgen ook voor stevigheid aan de carroserie!
Verder super bezig, ben benieuwd wat je ervan gaat maken. |
|
||||
|
||||
Dacht in in eerste instantie ook (ik dacht alleen aan stijfheid ipv 'stevigheid') , maar er komt een kooi in(volgens mij) . Die neemt dat kleine beetje verlies aan stijfheid wel op zich!
|
||||
|
||||
cool, hoorde laatst iemand beweren dat elke 7 kg in verhouding stond met 1 pk.
|
||||
|
||||
Idd, het doet natuurlijk wel wat met stijfheid.
Maar dat is verwaardeloosbaar lijkt me. En met een Rolkooi is dat probleem opgelost. Met de autocross haal ik dat deel er ook altijd uit, maar dat is voor het gemak van uitdeuken Goed bezig zo! je wou onder de 700kg toch? maar komt hier nou nog het gewicht van de Kuistoel(len) bij? zoiezo het gewicht van de rolkooi neem ik aan? Wat voor stoel heb je in gedachten btw? ik denk dat een Kirkey stoel 1 van de lichtste stoelen is?! en vergis je niet hoe goed die dingen zitten! Ze zien er niet comfortabel uit, maar je zit echt muur vast. en is verassend comfortabel. weet niet of je daar al aan gedacht had toevallig?
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) Last edited by Wim. : 18-11-2008 at 23:10. |
|
||||
|
||||
Het neemt inderdaad ietsje in stijfheid weg, maar dat neemt de rolkooi meer dan voldoende op zich, dat durf ik wel aan!
gewicht van de rolkooi en kuipstoelen komt er nog bij inderdaad, dus we moeten hier en daar nog wat gewicht wegsnoepen. Het verschil in gewicht van de tank heb ik er overigens ook nog niet afgetrokken. Met de gewichtsbesparingen die ik nog in mijn hoofd heb moet het te halen zijn! Kuipstoelen zit ik te denken aan Recaro/Sparco/Corbeau. Kirkey heb ik wel eventjes aan gedacht maar zijn maar ietsje lichter (als Recaro/Sparco/Corbeau) en om eerlijk te zeggen zien ze er mij iets te spacy uit, niet de stijl die ik in gedachten heb |
|
||||
|
||||
Wie weet er overigens een shop waar je wat kuipstoelen kan proefzitten? graag een beetje in de buurt van Noord-Holland
|