#1
|
||||
|
||||
Dynamo defect?
Dagelijks verplaats ik mij met een Polo 2f 1.4D van januari 1992
best een fijne en zuinige auto om mee te rijden maar er is een klein probleempje: als ik een redelijk stuk rijd, na het rijden de motor stationair laat draaien en vervolgens alle verbruikers uitzet (lamp,radio, aanjager), gaat het acculampje branden. is dit het teken dat de dynamo aan vervanging toe is, of zit er ergens anders een probleem? alvast bedankt voor de reacties! |
#2
|
||||
|
||||
hey bugs
ik heb ook heel lang liggen klote met de dynamo en het bleek dat de vsnaar + poulies versleten waren had dynamo en alles al vervangen en v-snaar zat echt strak dus eerst ff riempje nakijken anders moet je ff op de dynamo zelf kijken want er loopt een draad van je dynamo naar je lampje in je tellerunit die aangaat als je start en zodra de dynamo tegenspanning geeft(dus gaat laden) gaat deze uit dat betekent dus dat hij het doet dus miss maakt hij ergens kortsluiting als je je verbruikers afzet. en als je gas geeft gaat hij dan weer uit? tim |
#3
|
|||
|
|||
Draai je borstels ook eens los die moeten minimaal 5 millimeter zijn. Ik had vergelijkbare klachten, maar de vraagbaken gaf bij dergelijke klachten andere oorzaken aan. Het bleken later toch de koolborstels.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
als ik wat meer gas (diesel ) geef, gaat ie inderdaad uit, het lampje knippert ook iets tijdens stationair toerental. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
dat was bij mij ook dan krijgt hij stationair niet genoeg spanning! en als je gas geeft wel, dus miss is dan toch de v-snaar versleten omdat hij dan slipt. tim |
#6
|
||||
|
||||
de dynamo gaf te veel stroom, rond de 15.2 volt. dat was dus een beetje veel.
afgelopen zaterdag is de dynamo gereviseerd. maar het probleem is nog steeds niet weg. na een langer ritje gaat het acculampje nog steeds knipperen zodra ik de verlichting uitzet. heel apart.. wat kan er nog meer aan mankeren? hij start altijd goed en de verlichting is niet zwak... |
#7
|
|||
|
|||
Controleer de spanning van je batterij ens..
Kan zijn dat deze wat versleten is, en zodra je enorm veel van hem vraagt door alle gebruikers op te zetten, dat deze allemaal rechtstreeks van je dynamo trekken en niet je batterij opdat deze het niet kan leveren.. |
#8
|
||||
|
||||
het lampje gaat juist feller knipperen als ik de verbruikers Uit zet. als ik wat meer toeren dan stationair maak, dan word het lampje zwakker. ook als ik alles aan zet word het zwakker.
volgens mij heb ik nog zo'n accu, ik zal die eens proberen |
#9
|
||||
|
||||
Even de plus kabel van je accu los halen, houd de motor dan op is de dynamo stuk. En anders denk ik toch dat je je accu eens moet door meten..
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb met mijn golf 1.6 td precies hetzelfde probleem, ook alleen bij stationair en alle stroomverbruikers uit, ik rijd er al zo'n 30.000 km mee, en nog altijd niks aan het handje(behalve dat lampje dat zwakjes oplicht dan) ik heb er ook een nieuwe multieriem opzitten en koolborstels zijn nog lang zat bij mij. ik maak me er niet druk meer om
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#11
|
||||
|
||||
ok, dan zal ik het er ook bij laten, de dynamo is compleet gereviseerd, dus de koolborstels ook
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
wat je nog kunt proberen is je massapunten nog een keer opschuren (op de bak) want het lampje gaat branden als je een lekstroom hebt.(bij mij werd het er niet beter van, maar je kunt het proberen) en anders gewoon lekker mee doorrijden
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |