Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2008, 16:27
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default achterruitverwarming

Bij mijn Jetta MK1 ('82) doet de achterruitverwarming het niet. Nu heb ik via het forum hier een "nieuwe" achterruitverwarming knop gekocht, echter nu doet hij het nog niet.
Op de stekker heb ik stroom staan, dus tot aan de schakelaar gaat het goed. Dus het lijkt me aan de schakelaar te liggen, of ik heb een draadbreuk na de schakelaar. Dus makkelijkst lijkt me de schakelaar te controleren, maar hoe??
Ik heb de knop al open gehad, en contactjes opgeschuurd en ingespoten met contactspray. Maar bij het inschakelen van de knop, gaat het lampje ook niet branden. Is er een handigheidje om te kunnen testen of de knop eigenlijk wel werkt?

Andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom

Groeten Jerome
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2008, 16:49
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by Jerome
Bij mijn Jetta MK1 ('82) doet de achterruitverwarming het niet. Nu heb ik via het forum hier een "nieuwe" achterruitverwarming knop gekocht, echter nu doet hij het nog niet.
Op de stekker heb ik stroom staan, dus tot aan de schakelaar gaat het goed. Dus het lijkt me aan de schakelaar te liggen, of ik heb een draadbreuk na de schakelaar. Dus makkelijkst lijkt me de schakelaar te controleren, maar hoe??
Ik heb de knop al open gehad, en contactjes opgeschuurd en ingespoten met contactspray. Maar bij het inschakelen van de knop, gaat het lampje ook niet branden. Is er een handigheidje om te kunnen testen of de knop eigenlijk wel werkt?

Andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom

Groeten Jerome


Staat er uberhaupt wel spanning op de stekkers bij de achterruit zelf? Zullen bij een jetta wel verstopt zitten onder de hemel oid. Verder kunnen de draadjes in de ruit ook kapot zijn. En volgens mij is het zo dat als er 1 kapot is dan doet geen een het meer.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #3  
Old 11-11-2008, 17:17
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

als er 1 draadje kapot is doet de rest het nog wel hoor !

meet is of er spanning op de stekkertjes bij je achterruit staat !


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2008, 18:48
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
als er 1 draadje kapot is doet de rest het nog wel hoor !

meet is of er spanning op de stekkertjes bij je achterruit staat !


gr. Martijn


Ik twijfelde al . Voor de duidelijkheid, de stekkers voor de ARV zitten bij een jetta onder de hemel verstopt?
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #5  
Old 12-11-2008, 16:29
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Maar als de knop het niet doet zal er ook geen spanning op de achterruit staan.
Dus dan weet ik nog niet of het ligt aan de knop of aan de bekabeling naar de achterruit toe. Daarom zou ik graag willen uitsluiten of beiden knoppen toevallig kapot waren.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-11-2008, 18:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Er gaat maar 1 draad vanaf de schakelaar naar achter[de +] bij een golf,denk ook wel bij een jetta
Als je meet bij de stekkers achter moet je een aparte draad voor de massa gebruiken[rechtstreeks van de accu]
Op de uitgaande + draad bij de schakelaar ook spanning zetten[weer van de accu]en achter meten
Schakelaar kan volgens mij weinig aan kapot,of deze moet gesmolten zijn
Reply With Quote
  #7  
Old 25-11-2008, 17:26
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

stekker bij jetta 1 zijn gewoon zichtbaar. even lostrekken en meten.

als er een draad in de ruit breuk heeft dan doet dat lijntje het niet meer. maar de rest van de ruit verwarmt nog.

dus als de spanning achter bij de stekkers nihil is zit daar je probleem. even makkelijk om dubbel te controlleren: even een ander draadje van je schakelaar naar je achteruit laten lopen.

succes
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #8  
Old 01-12-2008, 21:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb even wat boeken door gespit,en in sommige staat dat er ook een relais zit voor de achterruit verwarming
Op plaats 2
Reply With Quote
  #9  
Old 02-12-2008, 11:50
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Heb even wat boeken door gespit,en in sommige staat dat er ook een relais zit voor de achterruit verwarming
Op plaats 2


Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht die ga ik dan maar eens checken. Bedankt voor de tip
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet meer aan toe gekomen ben om het nog precies uit te zoeken, maar ik denk dat het hier wel eens aan kan liggen. Mocht ik er naar gekeken hebben en de oplossing gevonden, dan meld ik dat hier wel even.

Groeten Jerome
Reply With Quote
  #10  
Old 02-12-2008, 16:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Waarom niet gewoon even meten of er wel stroom staat op de stekkers van de achterruitverwarming?

En meestal ligt het aan kabelbreuk in de kabel die door het rubber loopt tussen auto en achterklep.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2008, 19:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by René
Waarom niet gewoon even meten of er wel stroom staat op de stekkers van de achterruitverwarming?

En meestal ligt het aan kabelbreuk in de kabel die door het rubber loopt tussen auto en achterklep.


HEE wijsneus
Tis een JETTA
Idee had ik ook al gedaan
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2009, 11:30
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Is het de bedoeling dat er op allebei de draden achter bij je raam 12V komt te staan of is er 1 massa?

Als je de stekker bekijkt dan komt er 1 plus in (dik pootje) 1 plus gaat er uit als de schakelaar aan staat (ook dik pootje) en dan zijn er nog 2 kleine pootjes waar nooit spanning op staat. Iemand een idee waar die voor zijn? Zijn dat 2 massa's die ook naar achteren gaan?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum