![]() |
|
|||
|
|||
![]() 1:
verbruik werkt niet (als zo vaak) geeft 0,00 vacuumslang zat erg hobbyÃ*stisch vast aan de terugslagklep, nu vastgekit (nippel gebroken) slang zoog vacuum naar tellerbak (dus daar zit het niet, bij kapotte vacuumsensor zou hij 99.9 moeten geven toch?) wat kan ik nog meer checken ? 2: MFA 1 en 2 werken (rit en totaal) Check 1 werkt ook, maar ik kom niet in TEST 2 ![]() al sta ik op MFA2 als ik het "truukje" uithaal krijg ik evengoed gewoon de gegevens van Check ![]() iemand hier bekend mee ? Last edited by Losha : 26-09-2008 at 21:12. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb bij mijn ouders' Astra een Boardcomputer ingebouwd, (was niet plug & play)
het verbruik word gemeten door een aantal factoren: (vd Astra) -Tankinhoud. (ecu/tellerbak) -Injector signaal. (ecu) -snelheid. (ecu/tellerbak) Deze 3 factoren moet je dus draaiend hebben wil het werken. |
|
|||
|
|||
![]() niemand een idee voor probleem #2 ?
![]() het gemiddelde verbruik boeit niet zo, zal ik ook wel uitkomen (als ik de tijd voor neem) maar dat ik niet in de TEST (MFA2) kan komen maar ipv daarvan evengoed de standaard info (MFA1) krijg is wel raar en eigenlijk storend (aangezien ik de toerenteller wil....) |
|
|||
|
|||
![]() en weer eens 'n oud topic van mezelf opschoppen
hele vacuüm gebeuren is goed en nog steeds geen verbruik wat heeft ie nog meer nodig, welke sensoren .. wie oh wie
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb ook wat van die problemen gehad ! Mijn verbruik deed het ook niet, mijn gemiddelde snelheid ook niet en de buitentempratuur bleef op -40 staan :P hahaha Ik heb een andere mfa in m'n tellerhuis gezet, en sinds dien werkt alles goed. Je verbruiksmeter zit aangesloten op dat vaccuüm slangetje, en op de km teller, dat zit ook in je tellerklok en wel rond het asje van de kilometer teller ![]() Maar bij mij werkt ook het wijzertje van de verbruiksmeter op het vacuüm slangetje, ik weet niet of je dat ook hebt ? Ik heb een golfje gti uit 1985 dus dat is met een verbruiks indicator met zo'n oranje pijl en wijzer. Groetjes, Ramon |
|
|||
|
|||
![]() Bij mij blijft de buitentemp ook op -40 staan... Maar olietemp enzo doen het allemaal wel goed volgens mij. Misschien de temp sensor kapot? Waar zit die?
Of meteen een nieuwe MFA?
|
||||
|
||||
![]() Vraagje, heeft een mfa een eigen computer nodig? Want ik ben van plan een mfa in een gewone te golf bouwen.
|
|||
|
|||
![]() MFA heeft zn eigen computer/ is de computer
voor de rest werkt alles hier wel, alleen gemiddeld verbruik niet, als ik wat steviger heb gas gegeven wil ie weleens iets omhoog komen, maar dan is m'n verbruik nog steeds 0,4 op 100 .. lekker zuinig dus
|
||||
|
||||
![]() Dus ik heb in principe alleen de hendels en tellerbak nodig?
|
|||
|
|||
![]() en je moet wat draden aansluiten op de auto.
Als je wil heb ik wel een schema, moet je ff een pb met je mailadres sturen! Ik heb het destijds ook op mijn polo gebouwd
|
|||
|
|||
![]() nog steeds niks opgeschoten met beide vragen.. dus ik kick weer op
|
||||
|
||||
![]() komt het verbruik niet weg bij de versnellingsbak??? Daar zit toch de achterruitrijsensor en verbruiksmeter in een ??? grote vierkante stekker ?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit het slangetje naar de tellerbak niet geknikt of verstopt? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
links boven in de hoek achter jou voor bumper |