#21
|
|||
|
|||
Quote:
Als dit de pomp van de donorauto is. is het de goede ja ...De NZ heeft inderdaad ook een pomp onder de auto, maar de NZ heeft een Digijet inspuitsysteem met een singlepoint injectie, terwijl de Ke Jetronic van de PL een CIS systeem heeft met zowiezo vier injectors, dat in combinatie met het continu inspuitsyteem van de Ke heeft die laatste een veel hoger debiet en denk ik ook een veel hogere systeem druk Ik denk dat je met monteren van de pomp al een stuk op weg bent, nu alleen even afwachten of de pompschakeling hetzelfde is als bij de NZ...dan heb je kans dat je electrisch gezien misschien nog een en ander moet aanpassen. Bij de Ke word het systeem na het aanzetten van het contact even op druk gebracht en stopt de pomp weer tot de motor daadwerkelijk draait. Ik weet dus niet zo of dat bij de NZ ook zo geschakeld zit |
#22
|
||||
|
||||
ik had op die 1.3 wel multipoint injectie. maar ja.
die pomp op de foto is nog van de 1.3 en hopelijk krijg ik vanavond de andere pomp. Ik ben benieuwd! hoop dat ie loopt! |
#23
|
|||
|
|||
NZ heeft inderdaad multipoint-injectie.
Informatie genoeg te vinden trouwens: http://www.google.nl/search?q=ke+jetronic Neem aan dat je de rest van de auto ook aanpast op het hogere vermogen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Ach een mens kan zich in de haast wel eens vergissen...dus ik ook Wat leuk al die info over die Ke-Jetronic, ik zou eigenlijk de originele Bosch documentatie die daarvan hen ook eens online moeten zetten Ik heb alleen niet zoveel zin om alles in te scannen. Maar laten we hopen dat die motor gaat lopen toch |
#25
|
||||
|
||||
heeft iemand zo`n pomp van een PL?
ik heb hem niet en ik kan m ook nergens krijgen? weet misschien iemand waar er een golf gti PL op de sloop staat? |
#26
|
||||
|
||||
ja ik heb er een liggen .
50 euro is ie van jou.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#27
|
||||
|
||||
heb ondertussen een pomp gevonden. Nadat ik deze gister gemonteerd heb is het probleem nogsteeds aanwezig.
krijg ook gewoon spanning op die stekker, dus daar ligt het niet aan... wat kan de volgende stap zijn? |
#28
|
|||
|
|||
Ding wat ik bedoelde [kon niet op de naam komen] is de drukcorector
Dat grijze ding aan de zijkant van de luchtweger Moet een weerstand hebben van 17.5 ohm/21.5 ohm Systeemdruk is 5.2 bar 5.6 bar |
#29
|
||||
|
||||
ja, dat grijze blokje. Daar zit een stekker op waar 2 draden uit komen.
In het electrische schema heb ik gezien dat die naar de ecu gaan. En daarom heb ik er als het goed is geen spanning op toch? of moet de ECU hem aansturen? |
#30
|
|||
|
|||
Als het contact aanstaat moet er stroom op staan
|
#31
|
||||
|
||||
dat staat er dus niet..
ik ga het schema erbij zoeken en ff storing zoeken deze toch? |
#32
|
||||
|
||||
op de stekker van die heb ik nu een stuurspanning van 5,02 V
klopt dat? weerstand is trouwens 19,5 ohm |
#33
|
|||
|
|||
Weerstand is goed
Voltage weet ik niet[heb een KR] Miss dat iemand het kan meten bij een goed draaiende motor |
#34
|
||||
|
||||
Om even een opsomming te maken,
Opvoerpomp (pompt brandstof uit tank naar drukpomp) Drukpomp (onder de auto, doseert de brandstof en geeft druk naar de spinnenkop Drukcorrector (het grijze kastje aan de spinnenkop) werking van die is dus onbekend bij mij. Maar de drukpomp onder de auto moet toch de druk verlagen naar de spinnenkop? Volgens mij staat er bij mij gewoon nog 5 bar op ofzo? Terwijl de pomp al vervangen is. Aan de bekabeling zal het ook niet liggen want heb de kabelboom uit de GTI erin liggen. Kan de pomp die eronder gezet is misschien nog de oorzaak zijn? Die corrigeert de druk volgens mij niet. Lijkt wel alsof de druk vanaf de opvoerpomp op de plunjer van de spinnenkop komt te staan. en dan heb ik nog een vraag, wat is nou de exacte werking van dat grijze blokje? |
#35
|
|||
|
|||
De drukcorector regeld de druk op de naald in het midden van de brandstofverdeler
Koude motor is minder druk[naald kan hoger komen en dus meer brandstof door laten Warme motor meer druk dus naald komt lager Koude motor heeft meer brandstof nodig |
#36
|
|||
|
|||
Een naald in de brandstofverdeler ???? de brandstof word verdeeld via een 4 tal sleuven die open of dicht worden gestuurd door een plunjer gekoppeld aan de lucht weger
Die grijze regelaar dient om het drukverschil over de regelsleuven te compenseren bij belasting veranderingen, hetgeen bij oudere systemen (zoals de K-Jetronic) gebeurt middels een ingebouwd, membraan gesturd systeem |
#37
|
||||
|
||||
ja, die regelt het systeemdruk volgens mij ook niet.
Maar die wordt ook niet constant aangestuurd door de ECU. Wie wil dat even nakijken voor mij? En Redbull had een Pomp te koop maar die is ondertussen al verkocht. Wie o wie heeft er nog zo'n pomp voor onder de auto? |
#38
|
|||
|
|||
pomp voor onder de auto kan van een KR,PL,EV,RD en GX zijn
De pomp moet een opbrengst hebben [spanning 12V]675 cm3 in 30sec |
#39
|
|||
|
|||
Quote:
Die regelaar word inderdaad aangestuurd vanuit de ECU, en dat gebeurt dan afhankelijk van een aantal gemeten waarden van de motor en omstandigheden |
#40
|
||||
|
||||
dan houden we volgens mij maar een ding over? pomp onder de wagen,
|