Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-09-2008, 20:05
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
motorcode NZ was het trouwens.

Die heeft wel pompje onder de auto, deze heb ik niet vervangen.

Dacht dat de systeemdrukken wel gelijk zouden zijn. maar als ik daar nu aan terug denk is dat wel erg dom

edit:

heb m er net even onderuit geschoeft. dit is m toch?




Als dit de pomp van de donorauto is. is het de goede ja ...De NZ heeft inderdaad ook een pomp onder de auto, maar de NZ heeft een Digijet inspuitsysteem met een singlepoint injectie, terwijl de Ke Jetronic van de PL een CIS systeem heeft met zowiezo vier injectors, dat in combinatie met het continu inspuitsyteem van de Ke heeft die laatste een veel hoger debiet en denk ik ook een veel hogere systeem druk

Ik denk dat je met monteren van de pomp al een stuk op weg bent, nu alleen even afwachten of de pompschakeling hetzelfde is als bij de NZ...dan heb je kans dat je electrisch gezien misschien nog een en ander moet aanpassen. Bij de Ke word het systeem na het aanzetten van het contact even op druk gebracht en stopt de pomp weer tot de motor daadwerkelijk draait. Ik weet dus niet zo of dat bij de NZ ook zo geschakeld zit
Reply With Quote
  #22  
Old 23-09-2008, 12:01
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ik had op die 1.3 wel multipoint injectie. maar ja.

die pomp op de foto is nog van de 1.3 en hopelijk krijg ik vanavond de andere pomp.

Ik ben benieuwd!

hoop dat ie loopt!
Reply With Quote
  #23  
Old 23-09-2008, 13:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

NZ heeft inderdaad multipoint-injectie.

Informatie genoeg te vinden trouwens:
http://www.google.nl/search?q=ke+jetronic

Neem aan dat je de rest van de auto ook aanpast op het hogere vermogen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #24  
Old 23-09-2008, 16:39
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
NZ heeft inderdaad multipoint-injectie.

Informatie genoeg te vinden trouwens:
http://www.google.nl/search?q=ke+jetronic

Neem aan dat je de rest van de auto ook aanpast op het hogere vermogen?


Ach een mens kan zich in de haast wel eens vergissen...dus ik ook

Wat leuk al die info over die Ke-Jetronic, ik zou eigenlijk de originele Bosch documentatie die daarvan hen ook eens online moeten zetten

Ik heb alleen niet zoveel zin om alles in te scannen.

Maar laten we hopen dat die motor gaat lopen toch
Reply With Quote
  #25  
Old 24-09-2008, 11:55
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

heeft iemand zo`n pomp van een PL?

ik heb hem niet en ik kan m ook nergens krijgen?

weet misschien iemand waar er een golf gti PL op de sloop staat?
Reply With Quote
  #26  
Old 24-09-2008, 13:03
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ja ik heb er een liggen .
50 euro is ie van jou.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #27  
Old 26-09-2008, 11:57
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

heb ondertussen een pomp gevonden. Nadat ik deze gister gemonteerd heb is het probleem nogsteeds aanwezig.

krijg ook gewoon spanning op die stekker, dus daar ligt het niet aan...

wat kan de volgende stap zijn?
Reply With Quote
  #28  
Old 27-09-2008, 06:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ding wat ik bedoelde [kon niet op de naam komen] is de drukcorector
Dat grijze ding aan de zijkant van de luchtweger
Moet een weerstand hebben van 17.5 ohm/21.5 ohm
Systeemdruk is 5.2 bar 5.6 bar
Reply With Quote
  #29  
Old 27-09-2008, 11:36
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ja, dat grijze blokje. Daar zit een stekker op waar 2 draden uit komen.

In het electrische schema heb ik gezien dat die naar de ecu gaan. En daarom heb ik er als het goed is geen spanning op toch? of moet de ECU hem aansturen?
Reply With Quote
  #30  
Old 27-09-2008, 12:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als het contact aanstaat moet er stroom op staan
Reply With Quote
  #31  
Old 27-09-2008, 13:31
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

dat staat er dus niet..

ik ga het schema erbij zoeken en ff storing zoeken




deze toch?
Reply With Quote
  #32  
Old 27-09-2008, 13:53
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

op de stekker van die heb ik nu een stuurspanning van 5,02 V

klopt dat? weerstand is trouwens 19,5 ohm
Reply With Quote
  #33  
Old 27-09-2008, 15:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Weerstand is goed
Voltage weet ik niet[heb een KR]
Miss dat iemand het kan meten bij een goed draaiende motor
Reply With Quote
  #34  
Old 28-09-2008, 11:47
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

Om even een opsomming te maken,

Opvoerpomp (pompt brandstof uit tank naar drukpomp)
Drukpomp (onder de auto, doseert de brandstof en geeft druk naar de spinnenkop
Drukcorrector (het grijze kastje aan de spinnenkop)

werking van die is dus onbekend bij mij.

Maar de drukpomp onder de auto moet toch de druk verlagen naar de spinnenkop? Volgens mij staat er bij mij gewoon nog 5 bar op ofzo?

Terwijl de pomp al vervangen is. Aan de bekabeling zal het ook niet liggen want heb de kabelboom uit de GTI erin liggen.

Kan de pomp die eronder gezet is misschien nog de oorzaak zijn?

Die corrigeert de druk volgens mij niet. Lijkt wel alsof de druk vanaf de opvoerpomp op de plunjer van de spinnenkop komt te staan.

en dan heb ik nog een vraag, wat is nou de exacte werking van dat grijze blokje?
Reply With Quote
  #35  
Old 28-09-2008, 11:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De drukcorector regeld de druk op de naald in het midden van de brandstofverdeler
Koude motor is minder druk[naald kan hoger komen en dus meer brandstof door laten
Warme motor meer druk dus naald komt lager
Koude motor heeft meer brandstof nodig
Reply With Quote
  #36  
Old 28-09-2008, 14:33
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Een naald in de brandstofverdeler ???? de brandstof word verdeeld via een 4 tal sleuven die open of dicht worden gestuurd door een plunjer gekoppeld aan de lucht weger

Die grijze regelaar dient om het drukverschil over de regelsleuven te compenseren bij belasting veranderingen, hetgeen bij oudere systemen (zoals de K-Jetronic) gebeurt middels een ingebouwd, membraan gesturd systeem
Reply With Quote
  #37  
Old 28-09-2008, 19:45
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ja, die regelt het systeemdruk volgens mij ook niet.

Maar die wordt ook niet constant aangestuurd door de ECU.

Wie wil dat even nakijken voor mij?

En Redbull had een Pomp te koop maar die is ondertussen al verkocht.

Wie o wie heeft er nog zo'n pomp voor onder de auto?
Reply With Quote
  #38  
Old 29-09-2008, 17:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

pomp voor onder de auto kan van een KR,PL,EV,RD en GX zijn
De pomp moet een opbrengst hebben [spanning 12V]675 cm3 in 30sec
Reply With Quote
  #39  
Old 29-09-2008, 20:09
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
ja, die regelt het systeemdruk volgens mij ook niet.

Maar die wordt ook niet constant aangestuurd door de ECU.

Wie wil dat even nakijken voor mij?

En Redbull had een Pomp te koop maar die is ondertussen al verkocht.

Wie o wie heeft er nog zo'n pomp voor onder de auto?


Die regelaar word inderdaad aangestuurd vanuit de ECU, en dat gebeurt dan afhankelijk van een aantal gemeten waarden van de motor en omstandigheden
Reply With Quote
  #40  
Old 30-09-2008, 18:19
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

dan houden we volgens mij maar een ding over? pomp onder de wagen,
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum