#1
|
||||
|
||||
Ombouw Cabby 1800 naar Turbo
Een maat van mij heeft het in zijn hoofd gekregen om een turbo en intercoolert op de Cabby van hem te zetten.
Nu is de vraag eigenlijk waar allemaal aan gedacht moet worden en wat er allemaal nodig is... Wie heeft er tips en dingen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#2
|
||||
|
||||
De search gebruiken kan je veel info geven, hier zijn namenlijk genoeg topic's over. gr ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#3
|
||||
|
||||
Een goed plan en een gevulde portemonnaie.
Ik denk dat het goedkoper is om er een 20vt in te lepelen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
Is dit zo duur dan?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
Als hij alles zelf kan maken misschien niet, maar ik neem aan dat er een hele hoop aangepast en op maat gefabriceerd moet worden.
|
#6
|
||||
|
||||
Of je gaat met een heel lage turbodruk rijden, dan hoef je motorisch niets aan te passen. Dan is het nut van zo'n ombouw niet echt heel groot.
Turbospruitstuk+turbo olieaanvoer/retour evt. oliekoeler intercooler piping + aanpassen op huidige inlaat evt. compressieverlagen motorblok ivm laaddruk beschermen van andere motor/chassisdelen ivm hitte ontwikkeling bij een 8v. div. meters om olietemp/druk/laaddruk af te lezen. ECU aanpassingen (standaard ECU kan een normale laaddruk niet aan) Het is natuurlijk niet zo 1-2-3 een goed lopende motor, aangezien ALLES op elkaar afgeregeld moet worden. Bij een standaard turbomotor is dit voor je gedaan en loop je niet het risico dat je met een onrijdbare auto overblijft. Het kan wel, maar reken er niet op dat het makkelijk is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb nooit gesnapt waarom iemand een dergelijk standaardblok gaat ombouwen naar een turbo.
Behalve dat je alles opnieuw moet gaan uitvinden zijn de kosten van onderdelen en vooral het aanpassen van het blok behoorlijk prijzig. En met een beetje pech, draait het hele handeltje in de soep. Je moet ook rekening houden met het verstevigen van de lagerschalen, andere lagers, dished pistons, boringen voor de retourleiding van de olie (net boven niveau van versnellingsbakolie), andere cilinderkop, aanpassing van Ecu-program enz enz. Ik zou gewoon gaan zoeken of er ergens niet iets compleet te koop staat. Bv uit een schadebak of dergelijke. En geloof me, de kosten zullen de pan uitreizen als je het zelf gaat doen.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#8
|
||||
|
||||
Mooi oud topicje, maar de auto zit inmiddels weer in elkaar. Er is de tijd voor genomen zegmaar
Hele blok is gereviseerd, even wat kleine dingetjes veranderd en uiteindelijk gewoon zonder turbo nu er weer in. Alleen de vloeistoffen moeten er nu nog in. Enkel de vraag: hoeveel bakolie gaat er in zoon cabrio 1.8?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
vullen via de bovenste aftapplug, totdat de olie er weer uit komt stromen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
Staat geen aantal liters voor?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Nee. Peilen moet ook met je vinger.
|
#12
|
||||
|
||||
1.5 liter ,zit je altijd goed.
|
#13
|
|||
|
|||
draai gewoon ff de grote imbus uit de bak aan de zijkant, auto waterpas zetten, door de krik te laten zakken, vullen via de bovenkant, tot dat de bak olie er aan de zijkant uitloop waar normaal de grote imbus ingedraait zit. dan is je bak op nivo, en geen 1.5 liter dit is teveel!! kun je er een keering mee uit persen.
|
#14
|
||||
|
||||
1,8 liter gaat erin.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#15
|
|||
|
|||
sorry jeroen maar 1,8 liter? in een mk4 bak gaat zelfs nog niet zo veel olie.
|
#16
|
|||
|
|||
Ja ,maar Jeroen zit weer te wachten op klus
Geintje |
#17
|
||||
|
||||
als het er bij de stop uitkomt is het toch goed? ik heb nog noooit gekeken hoeveel liter e.d.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
|||
|
|||
kep laatst een golf 4 bak opnieuw afgevuld ging krap 1,5 liter in en een o2a bak is wel groter als een 020 lijkt mij maar kan het verkeerd hebben.
|
#19
|
|||
|
|||
oja voor de mensen die niet zo grote imbus sleutel hebben, pak gewoon een oude wielbout en las hier op de schroefdraad kant, een oude dop op grote moer op. past precies en werkt perfect.
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de mensen zonder lasapparaat; Kan ook met een bout en twee moeren Bout pakken met kop 17, één gewone moer en één borgmoer. Draai ze erop (borgmoer als laatste uiteraard), tegen elkaar indraaien zodat het vast zit, en losmaken die olieplug
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |