#1
|
||||
|
||||
Hebben jullie allemaal geen Digipas ofzo? Of allemaal maar vrijbrieven aanvragen voor de maandag..............................
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
gewoon op .. out off scoop zetten ...gaan met dat ding mooie scania van Jan ... ziet er weer himmel ut ... mooie witte Koopman trailer er achter ....kan ie Jan Koopman mooi laten zien dat een Scania ook mooi kan zijn |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
heb jij maar 1 pas?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
zonder pas rijd hij ook prima ....niks mis mee je voeld er niks van in trek kracht ....rijd als een bus ... niet te bang met die troep ...rij er nu 2,5 jaar mee nog nooit iemand die er naar gezien heeft ..... in Berlijn was tot voor kort nog maar 1 politie auto die z'n ding kon uitlezen ....oke je zal hem net treffen |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend. Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt. Gr, Ronald |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Kort door de bocht ? Ik betaal geen 1e cent ...ik rij met auto's ...soms duure auto's En als ik aan mijn uren zit ga ik echt niet op "zo maar'' een parking staan als ik 1 / of soms 2 uur er over heen ga is dat in het belang van het bedrijf zodat ze de auto's heel van A naar B krijgen En die laaste zinnen ....Dat is dus ook het probleem waar ze in nederland mee zitten ...wie wil er nu voor z'n paar rot centen de hele week of langer van huis zijn . . We moeten het van de over uren hebben ....das fout ..het basis loon is te laag ...ik denk dat menig een hier meer heeft per uur dan ik En die tsjechen zijn ook niet gek ...kijk maar naar de polen je ziet ze lang zo vaak niet meer als het geweest is .... Als die zien dat ze ergens anders meer kunnen verdienen zijn ze ook weg en dat ze daar geen CAO hebben is ook de reden dat ze de markt zo verzieken Gelukkig zijn ze niet welkom bij veel bedrijfen ....( Vos Geleen = mooi voorbeeld, bij ons met duitsers al zo ) dat is toch een teken dat de NL chauffeur toch dat beetje extra geld wel waard is , en veel bedrijfen dat ook kenbaar maken . http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44110 en zo te lezen zoeken ze over al mensen Bij ons is het zo ..er komen 10 mensen door de selctie als er 1 over blijft na de opleiding , zelf rijden , enz ,zijn ze al blij voor je chauffeur word ,zou ik maar eens goed na denken want in een fabriek heb je ( inverhouding ) meer dan en chauffeur ( 48 uur werk week ) P.s ....valt me reuze mee wat je met z'n ouderwets systeem als de digitaale tacho kan doen ...want de techniek van z'n ding is al 12 jaar oud uit lezen duurd 10 min met een usb stik 2 sec bij een pc Last edited by Alberto : 29-07-2008 at 09:11. |
#7
|
||||
|
||||
maar het blijft een mooie baan chauffeur zijn
ik zou het wel weer willen doen
__________________
sa ist en net oars |
#8
|
||||
|
||||
@ Alberto. Iedereen heeft zijn eigen mening / visie wat goed en wat slecht is. Jij hebt de jouwe en ik heb de mijne. Het verschil zit hem er ook in dat ik er niet als NLse chauffeur tegenaan kijk. De discussies heb ik al meerdere malen gevoerd. Eventueel via PB wil ik wel verder gaan om zo het topic schoon te houden.
Gr, Ronald Last edited by Ronald : 29-07-2008 at 10:38. |
#9
|
||||
|
||||
nee joh, is een interessante discussie.. ik heb hem even opgesplitst
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kun je instellen, als je tenminste een VDO downloadkey hebt. Je hoeft niet elke keer je hele geheugen uit te lezen. Als je bij elke download je massageheugen leegmaakt ben je wel even bezig idd |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
lees het nu eens goed wat je schrijft wel hebben gelukkig een CAO ...anders wat het nog grootere troep . Jongere chauffeurs ? ga eens kijken in een gemiddeld chauffeurs cafe 'savonds ...leeftijd is z'n beetje 38 ...40 de jongste En een advies geven dat het NOG minder gaat betaalen gaat toch geen hond meer op z'n auto P.S en ja het is mijn mening ...en als ik ergens kom er er staat een ploeg Polen Tsjechen .of wat voor gespuis dan ook ..wacht ik wel ff buiten stinken die gasten deo hebben ze daar niet volgens mij Last edited by Alberto : 29-07-2008 at 12:47. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
das niet mijn probleem ...vond het geweldig om te zien en wat ze uit lezen kunnen ze ook niks mee ...want het is een gesloten bestand ...wil je het programma om het uit te lezen ..kost ff 3 ruggen |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet heel goed wat ik schrijf... Vanavond zal ik uitgebreid reageren en zal ik een berekening voor je maken(een legale) Geef even iets meer info over het werk wat je doet. Hoeveel kms per maand, hoeveel weekenden(of is het maandag - vrijdag?) weg en hoeveel uur je per week maakt, welke loonschaal(D?) Gr, Ronald |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
wat wil jij bereken ? wat ik doe das niet te vergelijken met het werk wat jullie doen ,met koelers en huif trailers ... en berekeningen krijg ik genoeg ... de pratijk is altijd anders .. Last edited by Alberto : 29-07-2008 at 13:00. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
tja, wij moeten het ook ergens mee verdienen he |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil jou voorrekenen waar de gemiddelde chauffeur niet mee rekent. Jij rekent alleen met je maandelijkse bankafschrift. Ik zeg niet dat het systeem van de CAO slecht is(absoluut niet), maar dat het wel de vrijheid van werkgevers wegneemt om op een legale manier inovatief te zijn. Dit kan voor elk transportbedrijf anders ingevuld worden en daarnaast hebben we het over de flexibileit van chauffeurs. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ja tuurlijk ... kijk ik naar het saldo op mijn rekening ik moet mijn gezin draaiende houden Ik werk niet voor de lol .... Kijk echt wel verder dan mijn neus lang is , weet wel wat er in de wereld te koop is Mensen die dat doen ,rekenen hun verterings , reis , en onkosten bij hun loon op ... die kijken aleen naar ..overgemaakt op rekening nummer ...... Die roepen als er in de krant staat ...."transport krijgt er 1,6 % bij'' ....zo das mooi Dat soort mensen weten dan niet dat die 1,6 hun 0,2 % kost op hun afrekening Quote:
Daarom hebben ze bij ons 100 duitsers rijden van de 100 zijn er 75 die bij een NL werkgever gaan rijden puur voor het geld , Flexibileit is er zeker ..ze doen er 2,5 uur extra over om een auto te laden , rijden om enz enz ..allemaal uren = meer euro's Ja dan is iedereen flexibel maar bij ons hebben ze liever hollanders dan duitsers ....maar die kunnen ze niet krijgen .... die zijn er dom weg niet omdat....... Quote:
je zegt het zelf ... Last edited by Alberto : 29-07-2008 at 17:09. |
#18
|
||||
|
||||
hup alberto hup zo is het
__________________
sa ist en net oars |
#19
|
||||
|
||||
Betreffende de jongere chauffeurs. Deze moeten, vind ik, uitgaan van het feit dat ze maar 90 rijuren per 2 weken mogen hebben. Vroeger hadden we chauffeurs die 80 / 90 uur in een week hadden(met laden / lossen). Maandag weg en zaterdag thuis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar op dit moment niet realistisch. Je gaat het werk van chauffeur doen, omdat je het OOK leuk vindt en onderweg wil zijn. Als je die keuze maakt moet je ermee rekening houden wat je kan verdienen als je normale uren maakt(geen 80 - 90 uur) maar gewoon 50 / 55 uur. Hoeveel chauffeurs zitten er nu niet in de problemen omdat de hypotheek op een salaris van 70 uur p/w was afgestemd. Is het dan verkeerd om jongeren hier voor te waarschuwen? Ik denk het niet. Kan het tekort ook niet voortkomen uit bv. de files? Is het nog leuk om chauffeur te zijn? Dit even terzijde.
Betreffende de stinkende(zoals jij het verwoordt) Polen / Tjsechen... Jij geeft zelf aan dat er een chauffeurs tekort is..... Is het dan geen logisch gevolg dat er goedkopere chauffeurs van buitenaf worden ingezet(LET OP wij hebben ook nog steeds NLse chauffuers in dienst)? Hiermee kom ik gelijk op een ander punt... Toen het nieuwe rijtijden-besluit van kracht werd hebben we onze chauffeurs geinformeerd dat er dingen moeten en GAAN veranderen. De marges zijn zoals bekend klein en de kosten moeten laag gehouden worden. Kortom een auto die op de dam stil staat kost geld. Het idee was dan ook om 3 chauffeurs op 2 auto's te plaatsen om zo de chauffeurs de rust te gunnen(die ze moeten hebben) en daarbij blijft de auto doorrijden. Bij ons was een groot probleem dat de chauffeurs niet willen meeveranderen, omdat ze gewend zijn aan een eigen auto en niet willen delen.... Een ander probleem is hier ook het salaris. Als je met drie chauffeurs op 2 auto's werkt bespaar je een hoop 130% uren. Per week op 2 auto's is dit al 40 uur. Reken maar eens uit wat dit per jaar scheelt als je bv. 20 auto's hebt rijden. Daarbij komt nog dat je op een legale manier genoeg kms kan rijden. Wij rijden op dit moment 15.000km per maand met een auto waar je anders rond de 10.000km uit zou komen. Verdeel de vaste kosten(leasing, verzekering, overhead, eventuele afschrijving) dan eens over meer kms en kijk wat dit met je kostprijs per auto doet. Dit loopt al gauw op tot ongeveer 8 eurocent p/km. Dan heb ik het nog niet over de overuren die je kan besparen etc. Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is voor de chauffeurs om erop achteruit gaan... dat geldt niet alleen voor chauffeurs, maar voor iedereen. Gr, Ronald Last edited by Ronald : 29-07-2008 at 22:46. |
#20
|
|||
|
|||
Amen
|