Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-07-2008, 22:01
MartinoPositivo MartinoPositivo is offline
Forum Newbee

FF aanvullen:

Ik ben nu net over de 322.500 km heen. Vandaag de distributievervangen en gisteren een flens (voor de koelvloeistof) die op de kop zit. Verder heb ik er nog niets aan hoeven doen. Enkel de flens was dus een probleem waar je je niet op voor kunt berijden. De distributie was gewoon nodig (volgens mij moest de riem 30.000 km geleden al vervangen worden gezien de staat ervan).
Reply With Quote
Old 27-07-2008, 22:29
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Mister Cool

Die van een maatje van me zit al over de 4 ton, en die loopt nog als een zonnetje! Keurig droog nog en geen noemenswaardige problemen naast regulier onderhoud

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Old 28-07-2008, 07:03
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Mijn Polo 6N heeft een AEF motor. Hij is in grote lijnen gelijk aan de AAZ enkel voorover geplaatst in plaats van achterover. Nu op dit moment iets van 290dkm en hij loopt nog steeds goed.

Enkel de hydraulische klepstoters ff vervangen samen met de distributie riem en dergelijke.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 31-07-2008, 20:23
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

Zo even een kleine update..

Heb inmiddels een ruime 10.000 km met de GTD erop zitten. km stand nu 194500 km....
Moet zeggen dat de auto me erg goed bevalt!
Het is geen strepentrekker en maakt daardoor zijn uiterlijk niet echt waar. Maar als je je daar overheen hebt gezet blijft er een hele fijne relaxte auto over.
Heeft inmiddels wel een nieuwe koppeling gekregen bij 191.000 (was hard nodig) en wat klein spul zoals een kleppendekselpakking en met het vervangen van de koppeling is gelijk de krukaskeerring vervangen.

Verbruik ligt rond de 1 op 16 met een redelijk zware voet en veel korte stukjes. Met hoge snelheid (160 km/h) ligt het verbruik rond de 1 op 13,5....niet gek dacht ik zo...

De werkplaats gaf me nog een compliment, ze vonden de auto er erg goed uitzien zowel uiterlijk als technisch! Dat geeft de burger moed!!
In september komt ie voor de TÜV, zodra ik daar de uitslag van heb weer een kleine update!
Reply With Quote
Old 31-03-2009, 22:03
MartinoPositivo MartinoPositivo is offline
Forum Newbee

Update-tje van mijn AAZ TD. Ik zit nu op circa 345dkm. Heb net de multiriem en v-snaar vervangen. Multiriem was na ruim 40dkm toch best wel gaar! Komt denk ik omdat ik de afgelopen maanden veel over wegen heb gereden waar veel zand en andere zooi op lag. Dus naast de gewone onderhoud geen problemen.

O ja, toch wel. Heb rond de kerst brandstoffilter vervangen. Echter vergeten een o-ringetje te plaatsen. Hierdoor onnodig veel doorgestart (aanzuiging valse lucht) en startmotor of relais kapot gestart. Sloopstartertje geplaatst a 75 euro. Vond het een beetje duur, maar is toch wel erg essentieel.

Maar goed, afgezien van het startmotorakkefietje geen rare problemen gehad.
Reply With Quote
Old 31-03-2009, 22:26
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

heb van de winter een aaz gerepareerd waar de krukaspoelie van was losgelopen, de motor was nog nooit losgeweest en de eigenaar wil proberen het miljoen te halen ZONDER motorreparatie..... km-stand toen; 650000 km
Old 31-03-2009, 22:41
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Heb juist dezelfde motor als jou. Kheb de wagen gokocht Begin oktober, toen had hij zo'n 210000 op de teller staan... Ondertussen is dat al een goeie 238000 km geworden...kheb de wagen dus aardig gebruikt zeg maar.
Ik ben normaal gezien een rustig chauffeur maar soms duw ik hem ook wel eens op zijn staart en dan haalt hij zonder oververhitting, trillen en dergelijke vlot 160 km/u.
Olie verbruik valt ook zeer goed mee en wat ik vooral heel opvallend vindt is dat mijn koelsysteem het nog zééér goed doet in samenwerking met dit blok.
Als ik naar school rij, afstand zo'n 110 km en ik ga niet boven de 120 km/u, dan zal mijn temperatuurwijzer niet naar het midden van de console gaan (onder de 90° dus)...wat ik bij enkele maten en de wagen van mijn moeder (90 pk TDi) helemaal anders vaststel...

Ik denk dat je je niet al te veel zorgen moet maken en euh wat en hoe de vorige eigenaar ermee heeft gereden dat weet je niet en kan je ook niet zien aan het onderhoudsboekje hè...hij mag zo goed onderhouden zijn als er een gek heeft ingezeten is die moeite toch voor niks geweest, Succes ermee!

salu.
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 16:53
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

Kleine update maar weer:

Van het weekend naar NL geweest met de auto. En geen centje pijn eigenlijk...
2 weken terug is er wel een groot onderhoud gepleegd. De distributieriem en multiriem + V snaar is vervangen en ook de carterontluchting en kleppendekselpakking. Verder zijn ook de schijven en blokken voor vervangen.

Rij er nog steeds met heel veel plezier mee moet ik zeggen! Km stand is nu 213000 en een beetje en hij trekt idd nog vrij makkelijk richting de 175 op de autobahn. Olieverbruik is na de reparatie zo goed als weg nu. En de monteur gaf me wederom een compliment dat de algehele staat van de auto ''Ausgezeichnet'' was.

Over de koeling gesproken; Die van mij komt nooit boven de 90/95 uit tijdens het rijden. En daarbij maakt het niet uit of ik file rijd of hard jaag....

Maar gelukkig geen gekke dingen met de auto en van de zomer mag ie ons naar Italie brengen en gaan we zijn klimcapaciteiten testen! En ontmoet ie daar zijn ''voorvader'' in de vorm van een Golf II Memphis 1.6D uit 1988 met een dikke 3 ton op de klok. Die overigens ook nog steeds 1x p.j de alpen en Duitsland door crosst....
Reply With Quote
Old 20-05-2009, 10:29
tyko tyko is offline
Forum Newbee

mn seat cordo '95 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55224
is waarnschijnlijk ook al dik 10x de wereld rond geweest.(hemelsbreed dan ;P ) de (digitale)teller staat op 140.000 en het is een teller die bij 300.000>naar >000.000 springt
en draait ook nog steeds op zn AAZ DieZel motortje
afgelopen2 jaar koelpomp vervangen gloeispraaltjes
verder draait ie netjes (rustig laten warmdraaien en altijd laten uitdraaien)

mvrgt teije
Reply With Quote
Old 20-05-2009, 16:39
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Hejhej,

Ik heb hier een golfje 3 1.9Td van '96 bollen voor de vriendin.

Blokje heeft 336.000km gelopen zonder problemen.

Maand of 2 ditributieriem vervangen en binnekort de bougies nog eens nakijken.

Beresterk motortje als je het mij vraagt

enige minpunt is dat hij wat olie lekt langs de turbo.

Grtz Jel

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules