|
||||
|
||||
Quote:
Les 1: Op ringetjes en pakkingen kan je niet besparen! Wees nou verstandig en vervang het gewoon. Je hebt niet vreselijk veel verstand van auto's en de techniek die erbij komt kijken, dus ben je automatisch ook minder goed in staat om te beoordelen wat wel en niet kan. Stel dat je alles vervangt behalve de kleppendekselpakking, en dat die vervolgens lekt, dan moet je alles weer uit elkaar halen, de vloeibare shit eraf krabben en sommige pakkingen weer vervangen. Dat wil je niet hoor! Geloof mij, ik rij in een auto waar de vorige eigenaar de motor van heeft gerepareerd en die dacht ook dat het allemaal wel kon..... Nou niet dus, een rijdende, rokende, lekkende en olieslurpende stoommachine is het.
|
||||
|
||||
Quote:
Ach in de ruim 26 jaar dat ik aan auto's en motoren sleutel en reviseer (eerst pro en nu door medische afkeuring alleen nog als hobby) heb ik wel het 1 en ander geleerd maar iedere auto of motor is net ffies anders en een GTI 16V heb ik nog niet eerder gehad en dan heb je wel eens vragen maar daar is een forum ook voor Quote:
Ik ben het ook met je eens dat je niet zomaar oud spul moet gebruiken of overal vloeibaar op moet smeren maar alles vervangen terwijl het wel goed is of er amper op zit is ook niet nodig. Uiteraard check ik of de dekselpakking nog voldoende veerkrachtig is en niet een platgeperst stuk is etc. en idem voor de kwaliteit van zo'n o-ring. Bij een beetje twijfel vervang ik ook wat er nodig is. Al met al dus thnx voor je waarschuwing maar 't komt dus wel voor elkaar
|
||||
|
||||
idd als die er net tussen zit
waarom dan vervangen ik ging er beetje van uit dat de kleppendeksel pakking even oud was als de motor zelf en dan is de kans op lekken bij 1 van de boegies heel groot pakking tussen de inlaatbuisen kan cker herbruikt worden zorg er voor dat je hem goed vast zet met de vloeibare pakking dat die er goed tussen zit dan alles beetje voor beetje aan draaien en als alles gemonteerd is stationair laten lopen remreiniger erover en kijken wat de motor doet |
|
||||
|
||||
Quote:
Zeer zeker, vond t altijd ook een beetje een vreemde pakking constructie bij dit soort blokken maar precies dat zag er inderdaad ook niet fris uit toen ik 'm kocht, net bougies in een oliebad, sterker nog, de verkoper "wist" dat het zo hoorde... duh.. De pakking is toen direct al door mij vervangen en later dus opnieuw (toen zat er ruim 15000km tussen en vond ik 'm vrij hard en te stug voor hermontage). Mocht dat nu ook zijn dan komt er ook meteen een nieuwe in want later alles opnieuw wil je inderdaad niet zoals William ook al zei. Quote:
yep, dat soort verbindingen pak ik ook altijd kruislings qua vastzetten, mooi gelijkmatig aandraaien. Maar er moet ook niet te veel vloeibaar tussen nodig zijn want dan pak ik liever een nieuwe pakking. Maar ik check ze eerst even en kan zonodig bij twijfel zo even naar de dealer lopen voor nieuwe. Quote:
Inderdaad, even een check op vacuum lekjes. Maar kan haast niet slechter worden als nu Er komt nu een hoop getik vandaan en onregelmatig (eerder rauw) lopen. Beetje alsof een ontsteking net niet helemaal goed staat gesteld maar die staat prima en is ook allemaal (verdeler, kabels, bougies) nieuw. Omdat hij nu ook wat minder fel is en wel mooi loopt en reageert zodra het tikken even weg is denk ik zelf dat het "rauwe lopen" e.d. door die defecte stoter(s) komt dus als het goed is loopt ie straks weer net zo mooi strak en fel als voorheen.
|
|||
|
|||
Hoi
Wil niet dierekt je goede humeur verpesten Had hier van de week ook een golf staan ,dachten dat het de ontsteking was die het rare ruwe lopen veroorzaakte Niet dus,na wat geprobeert te hebben. een rare tik en het was over Toen de kop eraf en bleek de koppakking door geslagen te zijn,van de 1e naar de 2e cilinder |
|
||||
|
||||
Quote:
oke, thnx voor de waarschuwing vooraan de rest v/d tekst Quote:
Oew das minder, voor de rest nog wel heel? Ik verwacht niet dat het hier iets dergelijks is (weet je nooit zeker natuurlijk) omdat hij wel keurig netjes loopt zodra het tikken v/d stoters even weg is. De ene keer is dat als hij warm is en een andere keer weer als hij nog "koud" is. Lijkt er dus wat dat betreft wel op dat het in de stoters zit. Maar als hij na vervanging daarvan nog niet strak loopt ga ik het slangendeel eerst helemaal nalopen. Er zitten nog vrij veel oudere slangen in (die stonden eigenlijk op de planning maar toen begonnen de stoters) dus kan best ergens een lekje in zitten door een uitgedroogde slang. Vooral de dunne vacuum slangen bij en naar de luchtweger e.d. zien er niet echt jofel meer uit dus goede kans dat daar al wat vacuum lekt en niet 100% meer werkt. Kan ook nog wel aan de afregeling / afdichting van de stelschroef voor de impulsverhouding liggen, dat ding trilt steeds weg. Ik heb hem laatst deels "vast gezet" met niet permanente locktite want niemand kon me aan een andere o-ring voor die schroef helpen, sterker nog, de hele stelschroef is niet meer leverbaar en KR blokjes op de sloop kun je hier helemaal wel vergeten helaas. Maar stap voor stap, dus eerst de stoters en dan zien we weer verder
|
||||
|
||||
hmm alvast wat slangen bij de luchtweger gedaan. Waren zo slecht dat ze stuk braken bij loshalen De rest komt dus zeker ook aan bod. Maar nu eerst even de hydraulische nokstoters zodra Jeroen ze binnen heeft. Pik ik meteen de slangen mee die dan toch even los moeten.
Iedereen alvast een fijn weekend, Joop.
|
||||
|
||||
8V stoters en 16V stoters hebben het gelijke onderdeelnummer. Als iemand dus op Ebay.de gaat kijken, het is allemaal hetzelfde. Een setje (8 stuks) stoters is voor prijzen vanaf 28 euro wel te vinden...
|