|
||||
|
||||
welke radiateur?
ik rij in de jetta van Gijs (jetta 1 met golf 2 td)
nu heb ik wat probleempjes met de koeling. tot 2 maal toe een slang gescheurd en iets warm gelopen. nu geeft mijn temperatuurmeter in het dashbord iets raars aan. hij liep gisteravond op tot bedrijfs temp. en daarna langzaam terug totaan een 1/4. ff gekeken en wel een hoop gesis uit het overloop tankje (komt dat door water wat ik bijgevuld heb?) en een stoom wolkje onder bij de waterpomp vandaan. kachel radiateur werkt gewoon, wordt gewoon warm vanochtend gecontroleerd, hij lekt nu op weer een andere plek (het druppelt tussen de slang en aansluitpunt op de waterpomp) nl. de onderste dikke afvoer/toevoer van de radiateur maar eigenlijk nihil over 4 uur gezien ongeveer een ml. 40 a 50. nu wil ik dat kleine lekje dichten met zogenaamde "radiotorleak" (ben bang dat ik hem kapot draai als ik hem iets aandraai) daarna een andere radiateur en thermostaat erin en spoelen met water en dan afvullen met kvs. maar gaat een golf 2 td radiateur passen? en zo ja, wie heeft er nog 1 (die goed is) of denk ik compleet de verkeerde kant op dit omdat ik aanstaande zaterdag richting Dance Valley niet weer langs de weg wil komen te staan met weer een lekke slang of iets aanverwants.
|
|||
|
|||
Als je toch de radiateur e.d. wil gaan vervangen, vervang dan ook gelijk de slangen en vooral de slangklemmen als je toch bezig bent...
Welke radiateur er allemaal in past, geen idee! |
|
||||
|
||||
In principe passen alle golf 1 & 2 radiateuren, alleen zit de ene keer de aansluiting op de zijkant (dus in het verlengde van de radiateur) en de andere keer haaks op de radiateur. Ditzelfde geldt ook voor de temp. sensor.
Hoe groot is de radiateur nu (breedte van het koeloppervlak 43 of 53cm?)? Welke slangen zijn er trouwens nog lek gegaan?
|
||||
|
||||
Quote:
eerst ging de duurste (t slang tussen waterpomp, oliepomp en blok) en gisteren ging de slang die vanaf de waterpomp naar achter de oliepomp loopt) en gisteravond gaf dus waarschijnlijk de temp sensor de geest. ik haal dan gewoon de 53 cm variant, je kun nooit genoeg koeling hebben. kan ik evt altijd nog de ic ervoor hangen. maar morgen maar eens kijken, in dit tempo wordt t de polo van moeders om op DV te komen.