#1
|
||||
|
||||
Waar op letten G-lader(g60) revisie
Volgende week ga ik mijn glader reviseren(als ie nog te reviseren valt) ivm met een lage laderdruk(max 0,5Bar ). Aangezien ik en nog een paar collega's van de werkplaats volgende week vrij zijn kan dit mooi even op de zaak , nu is mijn vraag heeft er nog iemand tips mbt:
*de revisie over het algemeen(aandachtspuntjes voor controle) *afstelling voor het riempje(belangrijkste, of gewoon even aftekenen??)
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
de lader eerst open maken en de staat bekijken. eerst goed schoonmaken en ontvetten. kijken of de randen waar de dichtingslijsten inzitten nog goed zijn en of de verdringer niet te diep is ingelopen.
als je denkt dat de lader goed is zou ik een complete revisie doen. lagers, keerringen, dichtingslijsten, riempje. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
||||
|
||||
Volledige revisie was ik ook al van plan incl. lagers etc was ik ook van plan, bedankt voor je reactie
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Nog een vraagje:
Hoeveel kilometer moet je een lader inrijden na een revisie?
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
eerste 1500 km niet boven de 3000 toeren komen en vooral geen volgas of druk opbouwen. daarna nog eens 1500 km met driekwart gas rijden, maar nog steeds geen volgas en druk opbouwen.
dan zou de lader wel goed ingelopen zijn. is heel belangrijk om de lader eerst goed in te rijden na revisie. de bewegende delen kunnen zo eerst lekker op elkaar inlopen. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou het vooral vragen aan iemand die er iets van kent... Geef me eens de reden waarom je geen druk mag opbouwen? Trouwens, als je bij peter in belgie een revisie laat doen, dan hoef je zelfs niet in te rijden (hij raad aan om tot thuis rustig te rijden, daarna speelt het geen rol meer). Peter is de enige die aan mijn laders mag aankomen (13 jaar corrado g60 dit jaar, sinds ik bij Peter ga heb ik geen problemen meer met de laders) |
#7
|
||||
|
||||
dat moet je helemaal zelf weten wat je met jou lader doet. heb mijn eigen lader 2x laten revisieren en dit werd er als advies gegeven. lijkt me vrij normaal dat je zoiets inrijd.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
|||
|
|||
Geeft nog geen antwoord waarom zonder druk te rijden.......
Druk of geen druk, lader draait aan dezelfde snelheid, dezelfde weerstand, dezelfde... is dus broodje aap verhaal. Er zijn idd dichtlijsten (geen idee waarom uberhaubt iemand die nog gebruikt) die je moet inrijden, maar dan ben je met die eerste 1500km echt wel gesteld (en dan is het enigste waar je rekening mee moet houden dat je m warm rijd, maar vanaf ie warm is dan hoef je je niet te houden aan die halfgas regel) . (en ik heb een revisie of 10 achter de rug) |
#9
|
||||
|
||||
bij een complete revisie worden alle onderdelen die eerder in deze thread genoemd worden vernieuwd. dus het nieuwe spul zul je toch even rustig moeten inrijden om alles lekker soepel te laten draaien (kan alles zijn baan vinden).
de lader zit verbonden aan de krukas en draait dus altijd mee. daarom is het verstandig niet hoog in de toeren te rijden (dus druk opbouwen), zodat de lader niet enorm belast word. warm rijden moet je altijd doen, revisie of niet, omdat de olie die door de lader loopt nog niet op temperatuur is. en ook altijd even uit laten draaien (seconde of 30). maargoed ieder zijn mening, even goede vrienden. ontopic maar weer. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
|||
|
|||
Nee geert, dit klopt niet.
Ik zeg helemaal niks over de toeren, ik reageer enkel op je opmerking om zonder druk te rijden wat dus niet klopt. (wat je dus nog steeds niet hebt uitgelegd waarom dit zou zijn) Hoeveel druk heb jij dan op pakweg 2500toeren? Ik zit op volle druk binnen de 2500toeren, is dat dan hoog in toeren? Nee, maar mag wel (denk eraan dat drukopbouwen op je metertje wel iets anders is dan in real life... halfgas is geen druk op de meter, maar hoeveel denk je dat de lader dan geeft? iid exact hetzelfde als op volgas) Trouwens, hoe lang denk je dat het duurt om een keering zich te laten zeggen tegen zulk een hoge draaisnelheid? Bij gebruik van de juiste dichtlijsten is de rit naar huis genoeg als inrij periode. Daar valt gewoon neit over te discussieren (en waar gaan we offtopic?) |
#11
|
||||
|
||||
Ik kan in beide verhalen wel iets vinden.
Ben bij Arno geweest in Heesch, toch ook iemand die hoog staat aangeschreven en zekers te weten weet wat hij doet. Hij heeft een stelregel door gewoon de eerste 500 kilometer rustig aan te doen. Laat ik het zo zeggen......het kan in elk geval geen kwaad toch?
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#12
|
|||
|
|||
Inrijden,,,vaak een indekverhaaltje voor de g-laderboer,als ie toch stuk gaat,,heb nog nooit een lader ingereden, even stationair laten draaien tot ie warm is,en dan gewoon vol op het gas.
Nog nooit stuk gegaan.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Eigenlijk is dat onzin, de pasvlakken die zouden moeten inlopen zijn zo klein dat je daar geen drukverlies zou kunnen meten. Lager en keerringen hoef je niet in te laten lopen. Dus onzin. Ps ik heb net afgelopen woensdag mijn nagel nieuwe 0km gereden tot de max bewerkte Glader met 62mm poelie ingereden. Dat is olie warm, 8200rpm erop en gaan. Drukte wel mooi even 1.1 bar (en dat heb ik bij nog geen enkele andere lader op mijn motor gezien!) (0.9bar 296pk was de max) Mocht je echt in de problemen komen met je lader, wil ik wel even komen kijken voor je. PM me maar even. Woon 7km bij je vandaan of zo? |
#14
|
||||
|
||||
dus inrijden is eigenlijk gewoon onzin
mij werdt toen verteld dat de dichtlijsten enzo dan goed op zen plek enzo kwamen te zitten dat het inrijden niet zo zeer was voor het kapot lopen maar om een zo hoog mogelijke druk te kunnen behalen doordat alles goed op zen plek zit is dit ook een broodje aap verhaal of zit hier wel een kern van waarheid in wil namelijk binne kort ook een g60 project beginnen met max tuned lader max tuned kop uitgebalanceerd onderblok en een druk van om en na bij de 1,05 a 1,1 bar halen met snelle nok en een vermogen van zon 240 a 260 pk en zon 360 a 370 nm koppel |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
370nm heb ik nog niet uit een 8V G60 gezien. Ik kwam niet hoger dan 354nm de rollenbank met 282pk. Echter is het een niet bruikbaar koppel, een kerstboompje zegmaar. Je moet je familie eens aankijken of in een van die rallye's nog een echte VWM nokkenas zit. Dat zijn de nokkenassen om een behoorlijke 8V G60 mee te bouwen. Maar reken er wel op dat het geen dagelijkse motor meer is. En verbruik bij heel rustig rijden is 1 op 7. Bij gas geven 1 op 3 ongeveer. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Zal maandag even kijken hoe het gaat, als ik er echt niet uitkom of tegen grote problemen aanloop hoor je het wel. I.i.g. alvast bedankt
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
in de vwm rallye g60 van kennis van me zit cker die vwm nokkenas
maar die verkoopt hij niet (helaas) maybe dat er in die container nog een paar liggen dan kan ik geluk hebben zal hem als ik hem spreek cker eens vragen en dan op naar een zo hoog mogelijk koppel wil het het uiterste eruit halen maar wil wel ten koste van pk de nm omhoog laten komen gaat een leuk project worden heb echte respect voor het vermogen wat jij hebt weten te halen eigenlijk is er nu al niet meer normaal mee te rijden zo laag als die is zal waarschijnlijk een a3 mm tuned 1,9 diesel bij komen met 202 pk en 430+nm koppel op het vliegwiel Last edited by 1800 16v kr : 13-07-2008 at 15:08. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje Off Topic Maar zo werkt het niet met bezine motoren niet. Of je moet tevreden zijn met een hele korte koppelband, waardoor het op papier wel indrukwekkend lijkt, maar iedereen om je heen rijdt met minder vermogen. (kijk naar die dikke vermogens bij sommige autos op circuit, welke gewoon zoek worden gereden door autos met minder vermogen, alsvoorbeeld TIMEATTACK2008 in de top 10 een golf met 200pk! ) Mocht je bij die kennis nog een schade nokkenas tegenkomen van VWM voor de G60, ik zoek er nog eentje voor decoratie. De nokkenassen zijn niet erg sterk, en erg gevoelig voor pitting en vreten. Maar ja het is ook puur race he. En dat zijn ook de kosten voor een dikke G60 motor, race prijzen. |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb er ook 2 liggen en kan er evt. wel een voor je bij laten maken, ik weet nl. wie ze destijds maakte.....
Als je echt serieus interesse hebt wil ik voor je informeren wat het kost, zijn nl. geen goedkope nokkenasjes....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#20
|
||||
|
||||
dat ze niet goed koop zijn weet ik
dat ze niet voor dagelijk gebruik zijn weet ik ook motor wordt opgebouwt met getande riem wat de lader naar zeggen ook niet super fijn vind en de benzine prijzen van tegen woordig zijn ook niet echt leuk ga zelf de motor in bouwen eerst een 200 pk g60 in men auto hangen alles aan het lopen maken met kabelboom en dergelijke en dan los onderblok en kop klaar maken gewoon alles op zen tijd de kop en onderblok weg brengen en diegene geen tijds limiet geven doe je ding wanneer je tijd hebt en als deze motor dan klaar is lekker knalle met mooi weer en sprint nou back ontopic mijn vraag eerder over de dicht lijsten zit daar nog wat in dat alles de eerste 1000 km goed op zen plek gaat zitten en je dan dus een hogere druk en langer die hogere druk vast kunt houden wat ik zelf ondervonden heb is het glubbervet waardoor de druk met 0,1 verhoogd wordt en na zoveel km de lader inspuiten met 100%vrije siliconen spray geeft ook het zelfde effect er zijn meerdere jongens wie dit doen en zelfde ervaring merken op de meters zelf had ik er toen gemeten met raid hp hightfly ofzo |