Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 22-06-2008, 20:00
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Default Katalysator 1.3iNZ 1990

Ik ben voor mijn moeder haar 1300iNZ (golf2) opzoek naar een katalysator. Die er nu onderzit is bij de flens compleet verrot (mag ook wel na 315000km). Nieuwe zijn mij een beetje te veel an de prijs en dat is de auto eigenlijk niet waard. Katvervangen zou in principe moeten kunnen maar we houden de auto liever zoals die kwam om eventuele problemen te voorkomen.

Als je nog wat hebt liggen bied maar aan. Liefst omgeving Groningen tenzij opsturen geen probleem is.

Bij voorbaat dank,
Coen
Old 22-06-2008, 21:31
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60

Ik zou m toch echt gewoon vervangen. De goedkoopste en meest onderhoudsvrije oplossing. Voor de APK zowiezo geen probleem.
Old 23-06-2008, 16:57
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ik zou m toch echt gewoon vervangen. De goedkoopste en meest onderhoudsvrije oplossing. Voor de APK zowiezo geen probleem.

Katvervanger moet dus geen problemen geven?. Auto is uit 1990 dus als het klopt niet verplicht om een kat te hebben. Zal de uitstoot niet erg veranderen of zal dat niks uitmaken aangezien die nu ook al zo gaar als wat is?
Old 24-06-2008, 10:04
Siepeltje's Avatar
Siepeltje Siepeltje is offline
VW Enthousiast

Is het geen optie om de flens er tussenuit te halen en te vervangen voor een stuk buis? Zou het alleen wel vervangen voor rvs 409 ofzo, zoiets zit er ook onder. Anders blijft je bezig met vervangen.

Heb het laatst zelf ook laten vervangen, kat is er onderweg en vervangen voor een stuk rvs 409. Dacht dat de kat brak zou zijn, maar die is nog goed, alleen de flens was brak. Ik heb het bij eps, m'n oude werkgever, in hoogezand laten doen.
Old 24-06-2008, 20:09
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Siepeltje
Is het geen optie om de flens er tussenuit te halen en te vervangen voor een stuk buis? Zou het alleen wel vervangen voor rvs 409 ofzo, zoiets zit er ook onder. Anders blijft je bezig met vervangen.

Heb het laatst zelf ook laten vervangen, kat is er onderweg en vervangen voor een stuk rvs 409. Dacht dat de kat brak zou zijn, maar die is nog goed, alleen de flens was brak. Ik heb het bij eps, m'n oude werkgever, in hoogezand laten doen.

Is idd ook een optie maar ik vermoed dat de kat er ook niet best aan toe is. Althans zo ziet deze eruit. Erg roestig en de flens is zo goed als weggerot verder is de aansluiting naar tussenpijp ook niet al te best mee. Dus ik denk dat de goedkoopste en snelste oplossing gewoon een katvervanger zal zijn a iets van 50,-. Auto word ook veel gebruikt dus moet eigenlijk gewoon een bult onderdelen hebben die ik op een avond kan gaan vervangen. Zit alleen wel met de lamba-sonde deze zit waarschijnlijk erg vast geroest en deze zijn ook niet goedkoop volgens mij. De auto heeft niet te vergeten 315000 gedraait en ik denk dat de kat nog nooit vervangen is (ken de levensduur niet).

Toch bedankt,
Coen

Iemand nog een suggestie waar ik katvervangers weg kan halen?. Ik zie namelijk nogal wat prijsverschillen. Moet ik specifiek een hebben voor een NZ of passen die van andere types ook>

Last edited by MrMiljon : 24-06-2008 at 20:15.
Old 24-06-2008, 20:31
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

ik zou rondbellen bij sloperijen in de buurt.. Maris (groningen) heeft veel VW staan, veel golfjes ook. Misschien dat je daar een complete katalysator weg kan halen.

Kijk voor een katvervanger eens bij Voorwinden Customizing (Driebond). Mijn broertje heeft zelf laatst ook een nieuwe flens aan zijn katalysator gelast, hij werkt bij Voorwinden.
Zij kunnen sowieso alle vervangingsdelen leveren; ook een katvervanger.

Zelf bestellen = ebay duitsland. Heel veel goedkope VW vervangingsdelen.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 25-06-2008, 16:07
VW Addict

Quote:
Originally Posted by martiepartie
ik zou rondbellen bij sloperijen in de buurt.. Maris (groningen) heeft veel VW staan, veel golfjes ook. Misschien dat je daar een complete katalysator weg kan halen.

Kijk voor een katvervanger eens bij Voorwinden Customizing (Driebond). Mijn broertje heeft zelf laatst ook een nieuwe flens aan zijn katalysator gelast, hij werkt bij Voorwinden.
Zij kunnen sowieso alle vervangingsdelen leveren; ook een katvervanger.

Zelf bestellen = ebay duitsland. Heel veel goedkope VW vervangingsdelen.

Voorwinden klinkt goed. Zal ik binnenkort eens even langswippen. Als het lukt om de flens over te zetten scheelt me dat ook weer het risico van een vaste lambda. Bedankt voor de tip.

Ps hun site is nog niet in de lucht. Maar durf je me zo de openingstijden te geven .

Coen
Old 25-06-2008, 16:16
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

9-5 sowieso. Ik weet niet of ze er aan willen beginnen om de flens te repareren, maar je kan het allicht proberen. Hangt er van af hoe slecht de katalysator zelf is.. Katvervanger is sowieso geen probleem!

www.v-customizing.com doet het wel, alleen de shop niet.

Succes! Laat nog even horen of het wat geworden is...., of niet
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 25-06-2008, 16:22
VW Addict

Quote:
Originally Posted by martiepartie
9-5 sowieso. Ik weet niet of ze er aan willen beginnen om de flens te repareren, maar je kan het allicht proberen. Hangt er van af hoe slecht de katalysator zelf is.. Katvervanger is sowieso geen probleem!

www.v-customizing.com doet het wel, alleen de shop niet.

Succes! Laat nog even horen of het wat geworden is...., of niet

Site doet het nu wel inderdaad en ik zie net dat het morgen koopavond is. . Ga denk ik dan maar voor de katvervanger. Alles moet in een keer gewisseld worden of ik las de flens van de katvervanger om.

Posting Rules