|
|||
|
|||
de open lucht filter.
jazeker deze ook maar ffe op de brandende vragen van veel mensen.
Wat ik gehoord heb over een open lucht filter is dat het schijnt dat deze zeer slecht voor je blokje is. Hij zou valse lucht aan zuigen waardoor het blok na verloop van tijd gaar begint te lopen door bijvoorbeeld verbrande kleppen en slechte ontsteking. klop dit???????? |
|
|||
|
|||
Wat versta je precies onder een "open luchtfilter" ??
|
|
||||
|
||||
zo'n paddestoel bedoel je?
die zijn groffer dan een inlegfilter, daarom laten ze meer rotzooi door |
|
||||
|
||||
Quote:
En meer herrie
|
||||
|
||||
Quote:
dus dan ben je stoerder!! |
|
||||
|
||||
Ik heb me bij limpex laten vertellen, zal misschien wel een verkooppraatje geweest zijn, maar hij zei; Dat je beter een vervangend luchtfilter kunt nemen die meer lucht doorlaat als een openluchtfilter omdat deze niet veel nut heeft.
|
|
||||
|
||||
klopt, en niet eens vervangend maar ook origineel..
Voordeel van k&n inleg is alleen dat hij levenslang bruikbaar is met een regelmatige schoonmaakbeurt. Een open luchtfilter in de motorruimte is vaak alleen maar ongunstiger, het geluid is overigens wel lekkerder.. |
|
||||
|
||||
Dat een open luchtfilter (conus/paddo) valse lucht aan zou zuigen is niet correct.
Het laat meer lucht door; daar is geen valse lucht bij. Verbrande kleppen krijg je door een te arm mengsel, niet door een ander luchtfilter. Als 't filter meer lucht doorlaat zal je luchtmassameter of carburateur dit opvangen door de hoeveelheid brandstof daar op aan te passen. Slechte ontsteking heeft niets met je luchtfilter te maken, en kan daar ook nooit door beinvloedt worden. Dus; de rode draad van je verhaal klopt; een open luchtfilter is niet (echt)beter en zal je ook weinig extra opleveren behalve een "grom". Je moet een openluchtfilter net even iets vaker schoonmaken/inoliën.. KOOP DUS NOOIT ZO'N AUTOSTYLE DING VAN EEN TIENTJE, dan kan je beter een panty van je moeder als filter gebruiken.