|
|||
|
|||
16s Oettinger
zijn er in Nederland ook GTI 16s (Oettinger) ingevoerd uit Frankrijk
(zie hier ) http://www.faltdach.net/vwgolfmk116s.htm |
|
||||
|
||||
Ja,daar zijn er wel een paar van in NL,oa Richard zn zwager heeft er een tijd 1 gehad.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Z,n crossflowkop heb ik ergens gezien hier in nl.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er ooit 1 opgehaald voor Stijn, appart spul. |
|
||||
|
||||
Oettinger heeft ook eens een kleine serie PiGo's uitgebracht met een door hun ontwikkelde 16V kop op de DX (1,8L).
Zo, in deze toestand, met deze uitbouw/spoiler set zijn die Oettinger PiGo's "origineel" uitgebracht. foto's heb ik verleden jaar gemaakt op het treffen van de Golf 1 IG te Wolfsburg, auto is van iemand van de IG, de bezitter heeft me eens een oude "Auto,Motor und Sport" laten zien met een testbericht + foto's van zo'n Oettinger PiGo.
|
||||
|
||||
Het is en blijft apart en zeldzaam spul.
|
|
||||
|
||||
In Zwolle rijdt er ook 1, een jonge Turkse jongen, ook wel eens op minimeet in Zwolle aanwezig. Op het vw forum actief: oetinger18.
|
|
||||
|
||||
Op een garage-zolder in Scheemda ligt ook nog zo'n blokje!
(kenners weten wel bij wie! ) |
|
||||
|
||||
Klopt, ik heb hem al eens zien liggen!
Blijft mooi zo'n 16s. Vooral het inlaatspruitstuk is zo apart! |
|
||||
|
||||
wat zijn de specs dan van zo'n blokkie ? :-)
|
|
||||
|
||||
Quote:
Vraaag me af wat de inlaat eigenlijk toevoegd tenopzichte van de orginele van vw in de golf 2 |
|
|||
|
|||
Quote:
Een gelijke luchtstromingslengte tussen gasklep en cilinder. Verbetert balans en respons. Greetz N |
|
||||
|
||||
Vind het wel dik zo'n Oettinger type 1
|
|||
|
|||
heb ook nog een complete auto staan in de kleur antraciet.
en heb nog een 16s blok in een jetta 1 met webbers alleen dan uit een latere serie. |
|
||||
|
||||
zo'n kop voor op een DX???? maar dat is leuk!! maar zal ook wel heel erg veel duur en prijzig zijn om veel geld maar niet te vergeten.
weet iemand nog 1? |
|
||||
|
||||
Quote:
Mijnes is alleen geen 16s oettinger maar een 2000E oettinger gelukkig heb ik alle papieren van oettinger erbij zodat ik ook 100% zker weet dat het om een echte gaat. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je het hele verhaal leest is het niet ff een andere kop.
|
||||
|
||||
Quote:
srry had er nog een smily bij moeten zetten |
|
|||
|
|||
Weet iemand wat de specs zijn voor een 8v Oettinger golf 1?
Ik weet dat die ook bestaan. Ik ken enkel de 1600 E/16 (S is het franse woord voor kleppen V) en de PIGO 1800 E/16 Maar wat is de 1800 E/8 ?? Iemand foto's van dat blok? en wat is daar aangepast aan?
|
||||
|
||||
is dat dan niet een 1.8 GTI?
|