#1
|
|||
|
|||
Distributie riem
Volgnde probleem doet zich voor, Golf-2 1.8 met singelpoint injectie
Riem is gebroken, nu wil ik hier een nieuwe riem opleggen maar de merktekens op het vliegwiel en de krukas poulie komen niet overeen. Welk merkteken moet ik nu aanhouden ? Ik heb in eerste instantie merkteken op de poulie gebruikt maar dan wil de motor nauwelijks aanslaan en blijft ook niet lopen, slaat steeds af met backfire. Ontsteking afgesteld met stroboskoop en zou goed moeten staan. Compressie van alle ciliders is goed. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou de merktekens van het vliegwiel aanhouden. Daar weet je zeker van dat ze niet verandert kunnen zijn. Van de krukas poelie weet je dat niet altijd zeker.
|
#3
|
||||
|
||||
Als die van de poelie niet goed is dan die van je vliegwiel inderdaad.
Anders moet je je bougie eruit draaien, iets door je bougiegatsteken zodat er een staaf/bout je zuiger raakt. Dit moet wel vastzitten, dus het liefts een bougie bewerken dat je er een bout in kan draaien. Daarna je krukas naar rechts draaien, dan komt die tegen je bout, dan aftekenen waar je merkteken hoort te zitten. Daarna je krukas naar links draaien, dan komt die tegen je bout, dan aftekenen waar je merkteken hoort te zitten. In het midden van de merktekens zit je bovenste dooie punt. |
#4
|
|||
|
|||
Het vliegwiel aanhouden
Als je de dop[ook het grote deel] uit de versnellingbak haalt kun je de merktekens goed zien BDP is een 0 opt vliegwiel De poelie op de krukas kan als het goed is maar op 1 manier op[bulje en kuiltje] Zit dat goed dan is waarschijnlijk de spie van de distributieriempoelie af |