#21
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Niet al te moeilijk gaan denken. Volgens mijn berekeningen was deze software er toen de kever en de T3 ontwikkeld werden ook nog niet Ben benieuwd naar het eindresultaat van dit project
__________________
WWW.MIVW.NL |
#23
|
||||
|
||||
Very nice!!!
Ziet er al veel belovend uit! Zal wel meer als 175kg zwaarder worden, zo te zien aan de verstevigingen op het chassis, erg net laswerk trouwens!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#24
|
||||
|
||||
ik vindt het vet... en het ziet er nog goed uit ook..
gr ronnie en indd mooi laswerk
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je de gedachte achter Adams nog niet begrepen. Er zit een automatische optimalisatie procedure in het programma. Als je via de User Interface werkt is dit niet mogelijk. Als je je model in Adams gemaakt hebt (en dus geen CAD data importeert!!) is het aanpassen van een wielbasis/ spoorbreedte/locatie van draaipunt etc. niet lastig. Parametriseer je je model, dan is Adams in staat om de stabiliteit te optimaliseren door je ingegeven parameter te verplaatsen naar een 'ideale positie'. Als je geen kennis hebt van het MBD pakket, zul je er ook nooit goede resultaten mee behalen. Zoals gezegd is dit soort onderzoek ook niet nuttig; aangezien het nog altijd een kever blijft
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Als ie maar 175kg zwaarder wordt ben ik al helemaal gelukkig. Moet allemaal sterk genoeg zijn. Niet dat bij het eerste zand pad de zaak al uit elkaar valt Alles wordt zowiezo zwaarder. De V6 motor, syncro back en voor diff zijn natuurlijk al echt zwaar. fusees, aandrijfassen, draagarmen, cardanas, banden, rolkooi, enz. komen daar ook nog eens bij. Aan de andere kant heb ik er ook behoorlijk de slijptol ingezet wat natuurlijk ook een behoorlijk afslanking is. Verder ga ik veel aluminium en carbon gebruiken om aan het eind toch een sterke maar niet al te zware auto te krijgen. Ben benieuwd................... BART |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Neehee, wij zijn benieuwd!!!! Wat een cool project, heerlijk anders Ik ga dit onderwerp goed bijhouden! Ik hoop jij ook
__________________
Quote:
|
#28
|
||||
|
||||
http://autocrossteamvankuringe.nl
Neem en contact op met Rob van Kuringe hij heeft een kever 4x4 voor de autocross, wellicht interessant om eens te gaan kijken. Waarschijnlijk rijdt hij van het weekend in Baarle nassau. |
#29
|
||||
|
||||
met verlage (lees verklote) gaat het ook meestal goed dus waarom zal dit nie goed gaan met de vering
een erg vette project een keer wat anders dan een verlaagde golf of kever
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |
#30
|
||||
|
||||
Sorry voor de vervuiling maar wil het toch even duidelijk hebben
@ Martiepartie, ik had het daar juist niet over ADAMS maar juist al die andere zogenaamde simulatieprogramma's... ADAMS werkt juist heel mooi. Helaas hebben ze het bij mij op school weer eens verprutst waardoor ik er geen college's van heb gekregen. Snap er nog niks van Bij een verhoogde kever is de totale veerweg veel groter. Dus het verschil tussen maximaal ingeveerd en maximaal uitgeveerd is ook groter. Afwijkingen die mogelijk aanwezig zijn, zullen dus ook duidelijker aanwezig zijn doordat de uiterste situaties veel extremer zijn als bij bijvoorbeeld een kever met standaard vering. |
#31
|
||||
|
||||
FF het een en ander in elkaar gezet. Kijken of het een beetje uit komt.....
Bart |
#32
|
||||
|
||||
Super project!
Maaruh ben je al weer wat verder? |
#33
|
||||
|
||||
Kleine update. Hoop de komende weken wat meer tijd te hebben.
Bart............. |
#34
|
||||
|
||||
Waar gaat de schokbreker komen?
|
#35
|
||||
|
||||
Het is de bedoeling dat de schokbreker zo ver mogelijk naar buiten wordt geplaatst en door de bovenste draagarm door komt.
De precieze locatie en hoek is eigenlijk afhankelijk van de minimale en maximale hoek van de draag armen. Ben op het ogenblik beperkt door de stangkop die ik gebruik voor de bovenste draagarm. Om deze hoek te vergroten zoek ik nog bussen maar heb nog geen leverancier gevonden.Ze hebben ze wel in inches maar heb ze nodig in de maat M20. De grootste die ik tot dusver heb gevonden zijn M12.... Iemand nog een adresje waar ze ze verkopen????? Zal anders naar een machine bankwerker moeten om ze te laten maken. BART |
#36
|
||||
|
||||
www.racehardware.nl levert ze tot m18.
je kunt ze eens bellen of ze grotere kunnen leveren. projekt ziet er goed uit succes en misschien spreken we elkaar binnenkort weer eens(lang geleden). michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#37
|
||||
|
||||
Hey Michael, dat is een goeie......
Zal hem morgen eens bellen. Wie weet heeft hij een adres die ze ook in grotere maten kan krijgen. We spreken elkaar nog. Kom een dezer dagen weer eens aanwaaien.... is inderdaad lang geleden. BART |
#38
|
||||
|
||||
Ontsettend leuk proiect dit,vindt het helemaal geweldig als mensen zo veel zelf doen!
Sangkoplagers zyn er 100% tot M16,we gebruiken ze zelf ook,maar waar ze vandaan komen....
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#39
|
||||
|
||||
Project update............
BART |
#40
|
||||
|
||||
Ik heb een tijd terug het een en ander over lagers uitgezocht. Kan niet op het merk komen, het was in ieder geval Duitse degelijkheid . Map heb ik hier niet liggen, met de data erin. Zal van de week even zoeken voor je!
EDIT: Heb even een gokje gewaagd met Google met dit als resultaat: http://www.askubal.de/shop/subgroup...type=0&PGID=900 M48 groot zat ? |