![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vraag is simpel, kun je dit zelf (is er speciaal gereedschap noodzakelijk)? Waar haal je de revisiesetjes vandaan tegen schappelijke prijs. Wil mijn klauwen (g40) laten stralen en coaten en omdat alle keerringen er dan toch uit moeten...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Ook weer een mooie voor de How To's.
Zeker is dat mogelijk, de O-ring en de stofkap kun je verkrijgen bij de dealer voor een schappelijke prijs. Enige probleem is hoe je de zuiger uit de klauw krijgt. Ik meen dat dat met perslucht moet? Verder alles schoonmaken met spiritus of remvloeistof, je kunt eventueel de zuiger een beetje polijsten. Nwe O-ring monteren, zuiger insmeren met remcilinderpasta, stofkap erop en monteren. Dat laatste is nogal een prutswerk want de stofkop moet wel goed zitten. Et Voila, un remcilindre revisé!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
|||
|
|||
![]() aha MAAR (!!) hoe laat je hem coaten want ik neem aan dat er niet in de cylinder gecoat mag worden? En iemand enig idee wat zo'n revisie kost? en als je hem LAAT uitvoeren (niet dat ik het zelf niet wil maar de remmerij is toch wel een van de vitale delen van je auto... of kan het niet fout gaan?)
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Doe het liever zelf goed, dan dat een ander het half doet....
Tommies wijsheid... ![]() ![]() Ben ook wel erg benieuwd trouwens... Iets wat ik ook nog eens wil doen, ook G40 klauwen, of GTI
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Laten reviseren is aardig aan de prijs, en zelf is het goed te doen. Een revisiesetje kost idd niet zo heel veel.
Om de zuiger uit de klauw te krijgen kan je idd perslucht gebruiken. Sommige versies kan je er gewoon uitdraaien, als in de zuiger 2 inkepingen zitten. Een andere optie is om ze 1 voor 1 te reviseren: -Haal 1 klauw van de adapter af -Blijf pompen met je rempedaal tot je de zuiger eruit perst -Reviseer deze -Monteer hem weer -Heel de tweede eraf en herhaal dit verhaal Last edited by Marcski : 30-06-2004 at 14:54. |
#6
|
||||
|
||||
![]() zuiger uit de remklauw.... :p
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat zeg ik
![]() (Ook nog ff een ander typfoutje veranderd..) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Probleem is dat ik de klauwen LOS heb liggen: perslucht dan maar?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Dat is wel de makkelijkste manier, ja, als je er de beschikking over hebt.
Pas wel op dat ze niet in een keer los schieten, met beleid doen dus! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In de zuiger mag idd geen coating komen. Als je er wat werk insteekt kun je ze zelf ook wel aardig mooi krijgen trouwens. Stel dat je je klauwen inlevert tegen gereviseerde moet je er op rekenen dat je nog aardig wat bij zult moeten betalen, ik schat iets van €70 p/stuk. Krijg je ze ook wel helemaal schoon terug. Het daadwerkelijke reviseren kost echter voor 2 klauwen ongeveer €25,- incl rempasta en remolie. Errug slim idee trouwens Marcski.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
||||
|
||||
![]() hmmm mooie klus voor het weekend
![]() moest er toch een keer van komen, kan ik ze gelijk mooi spuiten |
#12
|
||||
|
||||
![]() Hou bij het demonteren van de zuigers een flinke doek tussen de zuiger en de klauw. Dan vangt de doek de ergste kracht op. En laat de zuiger niet stuiteren.
Arjan |
#13
|
||||
|
||||
![]() Wat zijn die revisiesetjes goedkoop dan?! Transporter kost ongeveer 35 euro per stuk...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad een prutswerkje.. Ik ben nu ook bezig om de keerringen en stofkappen van een setje VWII zadels te vervangen, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de stofkap er goed op/in. De oude stofkap is wel iets anders, maar de nummers van de revisieset kloppen wel en in deze uitleg wordt ook dezelfde stofkap gebruikt. Mijn vraag is daarom, zit er verschil in VWII zadels? Bij de zadels die ik heb liggen zie ik geen randje waar de extra ring van de stofkap in zou kunnen vallen. Links origineel en rechts de nieuwe stofkap: ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Achterremklauwen reviceren van een GTI kost aan onderdelen +/- 40 euro voor 2 klauwen. Das dan stofhoes, binnenste ring en de keerring van het handremmechanisme.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Als je hem laat coaten de zuiger in de klauw laten zitten
Komt er niets in Als de zuiger doffe plekken vertoont moet je die ook gelijk vervangen |
#17
|
|||
|
|||
![]() Bij het coaten kunnen ze het niet te coaten deel zo behandellen dat er niks komt te zitten.
Heb laatst voor een kennis ook nog 2 klauwen laten coaten, zag er perfekt uit en geen coating in de klauw zelf. Het is maar net hoe slim/ervaren de coater is dat hij het begrijpt. ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
40 euro??? ![]() ![]() daar heb ik 3 setjes voor ![]() heb pas mijn originele achterremklauwen ook gereviseerd(heb nu mk4 klauwen) en ik betaalde 13 euro voor een setje ![]() zelfde verhaal voor de mk4 klauwen trouwens ![]()
__________________
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Doe met spuiten altijd het volgende: het te spuiten onderdeel 100% voorbereiden, voor het spuiten smeer ik de niet te lakken delen in met vaseline. Als de verf droog is, kan je de vaseline zo wegsmeren en is er geen verfnevel te zien op deze vlakken/delen. Aftapen is ook een optie, maar vooral op lastige vlakken/passingen wordt dat een prutswerkje..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan praten we over originele OEM onderdelen ,en geen imi setjes waarbij je waarschijnlijk na een aantal jaren weer moet reviseren ![]()
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|