Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-03-2008, 23:07
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Top dat hij draait.

Wel even alles goed afstellen he!

Have fun.



Mocht hij netjes blijven lopen, dan krijg jij iig een big thnx vanuit Tiel!


Laat het zeker nog even weten, morgen of overmorgen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #22  
Old 28-03-2008, 19:14
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

nou mensen nieuwe elektroische ontsteking gemonteerd en.................. tis een wonder hij blijft en slaat zelfs helemaal niet af!! 8)
Alleen het lijkt wel of dat het probeert, dat hij dus wel wil afslaan!!
Dus misschien moet ik hem nu gewoon beter afstellen?

de foto's hoe dat eruit ziet:


rechts de module en links de nieuwe bobine!!



en het zooitje wat er vanaf komt!!

__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #23  
Old 28-03-2008, 19:18
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Netjes hoor, het is nu een kwestie van alles goed afstellen.

Begin bij het ontstekingstijdstip en stationair toerental, klepspeling (mits het afstelbaar is) en dan het Co!

Dan kan er weinig misgaan!
Reply With Quote
  #24  
Old 28-03-2008, 19:31
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Netjes hoor, het is nu een kwestie van alles goed afstellen.

Begin bij het ontstekingstijdstip en stationair toerental, klepspeling (mits het afstelbaar is) en dan het Co!

Dan kan er weinig misgaan!



ik moet hem eigenlijk compleet laten afstellen, dan moet het als het goed is over zijn!!! Nogmaals thnx kerel!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #25  
Old 28-03-2008, 22:28
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

Quote:
Originally Posted by gti-er
thnx kerel, zou het dan eindelijk afgelopen zijn met dat geouwehoer!!



kun je eindelijk genieten van je veels te mooie golf
Reply With Quote
  #26  
Old 28-03-2008, 23:42
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by mk1diesel
kun je eindelijk genieten van je veels te mooie golf



thnx man!! ik hoop het wel!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #27  
Old 01-04-2008, 16:27
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by gti-er
thnx man!! ik hoop het wel!!



En niet dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
deed het vanmorgen dus weer 2 x ik snap er echt niks van, verkeerde benzine misschien of verkeerd afgesteld gvd!!! Ik snap er echt niks van!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #28  
Old 01-04-2008, 16:44
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Heb je de boel wel afgesteld dan?

Hoe hoog draait hij stationair?
Reply With Quote
  #29  
Old 01-04-2008, 17:37
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Heb je de boel wel afgesteld dan?

Hoe hoog draait hij stationair?



Nog niet helemaal is hi afgesteld kan ik ook niet, ik heb gewoon niet echt veel tijd !! Werk bijna iedere keer 6 dagen in de week!!
Maar 's morgensvroeg loopt hij omdat hij koud is zo'n 1600 toeren en als je een beetje gereden heb zo'n 700 toeren en dan weer 900 toeren het is heel verschillend!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #30  
Old 01-04-2008, 19:38
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

hey man , das toch bagger ,

toch mischien ook iets met de carb , afstellingen ,?
heb ook die problemen , ligt ook aan de omgeving temp bij mij . ,des te warmer des te beter die start , stationair , verbruik .
veel verstand heb ik er niet van maar, hoop dat je er wat aan hebt ,

iig suc6 met oplossen, ,wou vd zomer wel x vanaf amerongen naar tiel tuffen wou em wel s int echt zien ,.
( kom bijna elke week wel een x op industrie terrein De Kellen ,dus ,maar paar minuten door naar de stad .


suc6 !
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #31  
Old 01-04-2008, 20:14
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

@ peter88 thnx kerel, ik hoop ooit dat het goed komt, want het begint echt te vervelen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #32  
Old 01-04-2008, 23:45
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Eerst compleet afstellen, daarna conclusies trekken.

700 tpm is echt te weinig, een automaat die mag rustig 950 tpm draaien.
Reply With Quote
  #33  
Old 02-04-2008, 10:15
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Eerst compleet afstellen, daarna conclusies trekken.

700 tpm is echt te weinig, een automaat die mag rustig 950 tpm draaien.


ja precies!! laten we dat eerst maar doen!!
alleen voorlopig heel weinig tijd!!!
dus dat word pas over een paar weken!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #34  
Old 17-05-2008, 09:25
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

??

Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo?

Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker?

Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed.

Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af).

Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #35  
Old 17-05-2008, 11:30
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

auto is toch al verkocht......... ......... dus hij heeft er geen last meer van . of het probleem nu al getackelt is weet ik ook niet ........ de nieuwe eigenaar zit niet op forums ...... meende ik ergens gelezen te hebben
Reply With Quote
  #36  
Old 18-05-2008, 10:13
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
??

Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo?

Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker?

Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed.

Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af).

Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.


Haha!

Een electronische ontsteking is gewoon veel betrouwbaarder, en je auto draait er veel zuiniger door. Waarvoor zou je steeds lopen kloten met contactpuntjes??
Het was gewoon de afstelling die mankeerde, bij mooi weer sloeg hij niet af. 700 tpm is veels te laag bij een automaat!
En als je kijkt op vwforum.nl heeft hij ook een topic hierover geopend.

Hou je rustig Sjampoo, windt je niet zo op
Reply With Quote
  #37  
Old 30-05-2008, 10:30
tonymk1 tonymk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 15
Default loopt toppie

hey jongens ik heb het probleem opgelost ik ben de nieuwe eigenaar en de reden van afslaan was de er een vacuum slang helemaal rot was en een grote scheur in zat
Reply With Quote
  #38  
Old 30-05-2008, 10:59
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Gezien het probleem in dit topic al opgelost is kan ik hier vast wel een vraag stellen..
Ik heb in de Bieber cabrio een 1.3 carb blokje van een golf 2 liggen, nu met solex carbs. Alles ingebouwd door de vorige eigenaar, ik heb wel ondertussen veel gereviseerd en opgeknapt, auto heeft nog niet gereden maar loopt wel (redelijk..).
Nu heb ik een ontstekingsmodule in de bladerbak liggen, volgens mij correct aangesloten. Ik heb ook zo'n vervroegingspaddo met vaccuumslang naar de carbs, is deze nu overbodig dan?? Misschien wel een stomme vraag, maar zoveel kaas heb ik er nog niet van gegeten.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #39  
Old 30-05-2008, 23:54
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

nee die is niet overbodig, die heb je juist nodig met de carbs die jij erop hebt.
Lekker erop laten, en GOED afstellen!
Reply With Quote
  #40  
Old 02-06-2008, 11:26
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
nee die is niet overbodig, die heb je juist nodig met de carbs die jij erop hebt.
Lekker erop laten, en GOED afstellen!

duidelijk, bedankt!
Dat afstellen besteed ik wel uit, heb hem nu vrij aardig lopend maar nog lang niet optimaal.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum