#21
|
|||
|
|||
Quote:
Mocht hij netjes blijven lopen, dan krijg jij iig een big thnx vanuit Tiel! Laat het zeker nog even weten, morgen of overmorgen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#22
|
|||
|
|||
nou mensen nieuwe elektroische ontsteking gemonteerd en.................. tis een wonder hij blijft en slaat zelfs helemaal niet af!! 8)
Alleen het lijkt wel of dat het probeert, dat hij dus wel wil afslaan!! Dus misschien moet ik hem nu gewoon beter afstellen? de foto's hoe dat eruit ziet: rechts de module en links de nieuwe bobine!! en het zooitje wat er vanaf komt!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#23
|
||||
|
||||
Netjes hoor, het is nu een kwestie van alles goed afstellen.
Begin bij het ontstekingstijdstip en stationair toerental, klepspeling (mits het afstelbaar is) en dan het Co! Dan kan er weinig misgaan! |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
ik moet hem eigenlijk compleet laten afstellen, dan moet het als het goed is over zijn!!! Nogmaals thnx kerel!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
kun je eindelijk genieten van je veels te mooie golf |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
thnx man!! ik hoop het wel!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
En niet dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! deed het vanmorgen dus weer 2 x ik snap er echt niks van, verkeerde benzine misschien of verkeerd afgesteld gvd!!! Ik snap er echt niks van!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#28
|
||||
|
||||
Heb je de boel wel afgesteld dan?
Hoe hoog draait hij stationair? |
#29
|
|||
|
|||
Quote:
Nog niet helemaal is hi afgesteld kan ik ook niet, ik heb gewoon niet echt veel tijd !! Werk bijna iedere keer 6 dagen in de week!! Maar 's morgensvroeg loopt hij omdat hij koud is zo'n 1600 toeren en als je een beetje gereden heb zo'n 700 toeren en dan weer 900 toeren het is heel verschillend!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#30
|
|||
|
|||
hey man , das toch bagger ,
toch mischien ook iets met de carb , afstellingen ,? heb ook die problemen , ligt ook aan de omgeving temp bij mij . ,des te warmer des te beter die start , stationair , verbruik . veel verstand heb ik er niet van maar, hoop dat je er wat aan hebt , iig suc6 met oplossen, ,wou vd zomer wel x vanaf amerongen naar tiel tuffen wou em wel s int echt zien ,. ( kom bijna elke week wel een x op industrie terrein De Kellen ,dus ,maar paar minuten door naar de stad . suc6 !
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#31
|
|||
|
|||
@ peter88 thnx kerel, ik hoop ooit dat het goed komt, want het begint echt te vervelen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#32
|
||||
|
||||
Eerst compleet afstellen, daarna conclusies trekken.
700 tpm is echt te weinig, een automaat die mag rustig 950 tpm draaien. |
#33
|
|||
|
|||
Quote:
ja precies!! laten we dat eerst maar doen!! alleen voorlopig heel weinig tijd!!! dus dat word pas over een paar weken!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#34
|
||||
|
||||
??
Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo? Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker? Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed. Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af). Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#35
|
|||
|
|||
auto is toch al verkocht......... ......... dus hij heeft er geen last meer van . of het probleem nu al getackelt is weet ik ook niet ........ de nieuwe eigenaar zit niet op forums ...... meende ik ergens gelezen te hebben
|
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Haha! Een electronische ontsteking is gewoon veel betrouwbaarder, en je auto draait er veel zuiniger door. Waarvoor zou je steeds lopen kloten met contactpuntjes?? Het was gewoon de afstelling die mankeerde, bij mooi weer sloeg hij niet af. 700 tpm is veels te laag bij een automaat! En als je kijkt op vwforum.nl heeft hij ook een topic hierover geopend. Hou je rustig Sjampoo, windt je niet zo op |
#37
|
|||
|
|||
loopt toppie
hey jongens ik heb het probleem opgelost ik ben de nieuwe eigenaar en de reden van afslaan was de er een vacuum slang helemaal rot was en een grote scheur in zat
|
#38
|
||||
|
||||
Gezien het probleem in dit topic al opgelost is kan ik hier vast wel een vraag stellen..
Ik heb in de Bieber cabrio een 1.3 carb blokje van een golf 2 liggen, nu met solex carbs. Alles ingebouwd door de vorige eigenaar, ik heb wel ondertussen veel gereviseerd en opgeknapt, auto heeft nog niet gereden maar loopt wel (redelijk..). Nu heb ik een ontstekingsmodule in de bladerbak liggen, volgens mij correct aangesloten. Ik heb ook zo'n vervroegingspaddo met vaccuumslang naar de carbs, is deze nu overbodig dan?? Misschien wel een stomme vraag, maar zoveel kaas heb ik er nog niet van gegeten.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#39
|
||||
|
||||
nee die is niet overbodig, die heb je juist nodig met de carbs die jij erop hebt.
Lekker erop laten, en GOED afstellen! |
#40
|
||||
|
||||
Quote:
duidelijk, bedankt! Dat afstellen besteed ik wel uit, heb hem nu vrij aardig lopend maar nog lang niet optimaal.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|