#1
|
||||
|
||||
Project: Golf mk1 GTI 16v
Beste mensen,
Ook ik ben begonnen aan een project. Het betreft een originele gti uit 1983 alleen zijn er al wat leuke en minder leuke aanpassingen gedaan door de vorige eigenaar. Zo zat erbij aankoop van de golf al een 1.8 kr gti motor in van een golf2 gti, jullie wel bekend. Minder leuke aanpassing zijn de schrijfremmen achter. De vorige eigenaar heeft alleen de trommels vervangen voor schijven en de rest van het remsysteem niet aangepast. Dit levert gevaarlijke situaties op ben ik inmiddels achter Zo was de auto bij aankoop: Het is een echte opknapper dus Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig en er komt zowaar vordering in. De auto is inmiddels apk goedgekeurd, koppeling is vervangen, grilletje is weer netjes gemaakt, 4 nieuwe banden gemonteerd, en nog tal van kleine dingen. fotos: Nog te doen: Achter originele trommels monteren ipv van schijven, stabilisatiestang (achter)monteren wanneer de postbode die langs gebracht heeft, enz. dit was het voorlopig even. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou liever een remkrachtverdeler monteren. Schijfremmen achter vind ik een leuke upgrade, zeker icm een 1.8 16V motor.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Zou idd kunnen maar dan moet je ook een hoofdremcilinder van een scirocco 16v monteren. en dan passen je remleidingen weer niet. kortom een hoop werk voor niks. schijven staan idd wel iets mooier. maar kloot liever niet aan een remsysteem. |
#4
|
||||
|
||||
Leuk project alleen heb je nog heel wat werk te doen maar dat komt vast wel goed succes
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Die grotere hoofremcillinder heb je pas nodig als je grotere remmen voor monteert. En met zo'n project mogen een paar remleidingen ook geen probleem meer zijn. Remschijven staan mooier en ik vind ze ook beter remmen. Bovendien, om trommelremmen te monteren zul je ook 2 remleidingen moeten vervangen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
voor zitten ook grotere remmen, van een golf2 gti. schijven remmen wel beter dan trommels maar achter heb je er toch niks aan. 90 procent van je remkracht gaat naar de voorste assen. de andere 10 procent naar achter. de achter remmen dienen alleen de auto recht te houden. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
daarom monteerd volkwagen op een 16 v ook schijfen achter dienen nergens voor ...alleen maar voor de looks |
#8
|
||||
|
||||
he een oude bekende die golf !
druk mee bezig zo te zien gaat wel goed komen toch? remmen zullen trouwens van een scirocco 16v zijn of iig de beugels van een golf 2 gti passen die alst goed is niet. wat de remmen betreft, ze zullen niet voor niets schijremmen achter hebben bedacht. schijnt dat remkracht tussen trommels en schijven achter niet zo veel verschilt maar de koeling van schijven is beter dan trommelremmen. zit wel wat werk aan maar de basis is goed. Last edited by Michael-Polo : 25-03-2008 at 11:00. |
#9
|
||||
|
||||
Weer een golf 1 de opgeknapt wordt, super:rock
succes
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#10
|
||||
|
||||
succes met je project.
|
#11
|
|||
|
|||
rode auto en een zilvere motorruimte?
leuk project
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
De vorige eigenaar heeft de motor ruimte zilver gespoten toen het kr blok erin gelegt werd. deze wordt wel weer rood. Ooit. |
#13
|
||||
|
||||
Denk je dat het bijna voorjaar is, staat je auto er zo bij
|
#14
|
||||
|
||||
Kleine update,
Vandaag pakketje gekregen van de postbode. Het was de veerpootbrug voor de achterkant. Het gevaarte moet immers wel op de weg blijven |
#15
|
|||
|
|||
klinkt mss dom maar wat doet zo een veerpootbrug eigenlijk?
|
#16
|
||||
|
||||
zo wordt je auto achter wat stijfer. wanneer je auto voor te stijf is in verhouding met je achterkant dan heb je kans dat je kont wel is opzij komt zetten.
|