#1
|
|||
|
|||
NIEUW project! weer een derby!
Hallo zoals sommigen weten heb ik men bordaux rode polo tegen de boom geparkeerd t was een 86 met een 1300 blok
dit keer is het een 1300 uit 89 met multipoint injectie fotos komen gauw! de stoeltjes ga ik er vanmiddag inschuiven en even mooi wassen heh even een vraag mijn hele motorblok is "gt" (kwa uiterlijk issie precies hetzelfde) mar volgens mij is het gewoon 40kw... kun je iets aan deze motorblokken "goochelen" dat je wel 80 pk hebt ipv 55? t lijkt mij allemaal niet zon heel groot probleem toch? alles gaat per computer dus kan je niet "effe" een andere computer aansluiten en dan hoppa knallen met die hap? is het zo simpel of valt het vies tegen en is er binnenin veel meer anders dan de buitenkant doet vermoeden? t kan natuurlijk ook zijn dat er dan een andere nokkenas in moet? |
#2
|
||||
|
||||
motorblok is " gt "?? Wat bedoel je daar mee? Bijna alle 1.3'tjes lijken vrij veel op elkaar.
'89er, dat is een NZ'tje waarschijnlijk. Een multipoint injectiemotor. Een echte GT motor (3F) heeft 75pk (dus geen 80). Een NZ is vrij makkelijk (met VW delen) op te peppen. Het gaat echter juist NIET om de computer, die kan je prima laten zitten. Nokkenas NZ vervangen door 3F. Benzinedruk omhoog. 3F inlaatspruitstuk. evt. een uitlaatspruitstuk van een G40 plaatsen + pijp met grotere diameter? Kost je iets meer moeite dan je ingeschat had, maar toch is het geen kostbare ingreep. P.s. houdt deze polo sedan (nogmaals, geen derby!) heel! Leuk dat je door blijft zetten met de polootjes!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
|||
|
|||
morgen maak ik fotos en dan ga ik het ontdekken
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een inlaatspruitstuk liggen van een G40, miss dat je daar iets aan hebt?
Verder had ik ook een NZ-blok in mijn Golf. Het verbouwen naar de 3F-nokkenas vond ik toen best wel de moeite waard hoor! van 0-100 in 13 sec ipv 16 seconden
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#5
|
|||
|
|||
ik ga eens kijken rustig aan weet iemand of de benzinetank van een polo uit 86 (mh blok) het zelfde is als de 89 NZ blok? ivm injectieleidingen enzo? als er geen verschillen zijn ga ik proberen me oude tank terug te roven van de autosloop!
|
#6
|
||||
|
||||
Weer een Derby, OK dan!
Volgens mij zijn die tanks allemaal hetzelfde bij een Polo. Ik heb een tank van een Steilheck onder mijn Derby gezet toen mijn vulhals rot was. Zag geen verschil tussen die 2. En wat je motorblok betreft. Ik ging ooit met iemand om met een Steilheck met NZ motor. Hij had er een Schrick nokkenas in gezet en een benzinedrukregelaar en hij had al gelijk 83 PK op de testbank. En dat ook zonder andere software. Dus je kan er nog leuk mee spelen. En inderdaad hou deze wel heel he! Ze zijn al steeds zeldzamer dus er moeten er zoveel mogelijk blijven rondrijden natuurlijk Succes ermee!!
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Tank van een carb tank is niet hetzelfde als van een injectietank. Wat je kan doen is de aansluitingen bij de carb tank af doppen, dan kan je hem wel gebruiken.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die had ook nog een compleet open uitlaatsysteem (teringherrie gaf dat) en...vergeet het 8MHz kristalletje niet, zodat je boven de 6200 toeren kan (verbruikt ie wel wat meer olie )
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#9
|
|||
|
|||
schrick nokkenas en zonder een 3f spruitstuk? en dan zon chromen busje met een metertje er op aansluiten? (ik ken ze zo alleen even van autostyle en b&m) is er nergens een topic waar dit staat? ik heb het niet gevonden enne wat ik dus begrijp ik heb een toerenbegrenzer?
|
#10
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:35. |
#11
|
|||
|
|||
wat een heerlijk stuurtje zeg die BLIJFT!
de auto zelf motor (dit is dus een NZ begrijp ik de sticker in de kofferbak is geschimmeld ) let op de kop hoe schoon! nog even over de tank... ik begrijp dus dat de injectie tank minder aansluitingen heeft als de carburateur? ik had het andersom verwacht maarja dus die moet ik afdoppen dan gewoon de slangetjes aansluiten en klaar is kees? |
#12
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:35. |
#13
|
||||
|
||||
@ZOAB Ja dat klopt dat was hij. Maar dat kristalletje tel ik niet mee want die verplaatst de toerenbegrenzer omhoog maar zal qua vermogen niks uitmaken. En dat uitlaatsysteem viel tegen hoor.
@Sjon heel fijn dat het van derby naar classic naar sedan is gegaan maar het type auto is hetzelfde gebleven qua vorm dus als iemand het een Derby wil noemen, zijn/haar groot recht. Snap niet dat mensen er zo moeilijk over doen. Derby was vanaf het begin een 2-deurs Polo met kont en aangezien die tot model 2f gemaakt worden is en blijft het gewoon wat mij betreft een Derby.
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#14
|
|||
|
|||
|
#15
|
||||
|
||||
nice, die pook is erg grappig gedaan
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#16
|
|||
|
|||
alsof het hoort tis een fijn pookje stuurtje ook maar ik miste iets
het wolfsburg stuurtje uit mijn oude was toch anders dit is gewoon heerlijk nu zijn ze "af" vind ik |
#17
|
||||
|
||||
@Bartarie.. Nou NIEMAND is wel overdreven hoor, maar Derby is gewoon makkelijker om te onthouden en ik hou gewoon de naam van de originele Polo met kont in ere, heel simpel
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#18
|
|||
|
|||
Voor mij is het ook gewoon derby of classic.
bij de 6n heet het ineens weer polo classic. al met al blijft het een polo type 87.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#19
|
||||
|
||||
@Bartkanarie: vul je woonplaats eens in in je profiel,.. weet t niet zeker, maar volgens mij staat die witte bak wel eens hier in de buurt geparkeerd
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#20
|
|||
|
|||
nou ik kom uit leusden (amersfoort) maar hij komt uit nieuwleusen...
|