#1
|
|||
|
|||
Hulp met kabelboom gezocht!
Bij het inbouwen van de 1800 8v gti PF motor in onze golf 1 ging eigenlijk alles best, echter het aansluiten van de kabelboom wil maar niet lukken.
We komen geen wijs uit de loshangende stekkertjes, met als gevolg geen vonk. Ik zoek iemand die ofwel: - alle kabels kan uitleggen die strikt noodzakelijk zijn om de motor draaiend te krijgen, incl kleurcode en exacte locatie op de motor of zekeringkast - een middag mee wil helpen en dusdanige kennis heeft van deze motoren en digifant dat hij er vertrouwen in heeft dat het goed komt. Ik heb inmiddels tientallen kabelschema's gezien, ze wijken allemaal net even wat af in kleurcodes en dergelijke, en daar kom ik echt geen wijs meer uit. HELP! |
#2
|
|||
|
|||
hehehehe leuk he bedrading! www.xs4all.nl
|
#3
|
||||
|
||||
Je moet de rode voedingsdraad (van de injectoren), en dacht de groene op het contactbedrading aansluiten. Dan heb je een vonk ....
Het is digifant 2 toch? |
#4
|
|||
|
|||
Is inderdaad Digifant 2. Probleem is alleen dat wanneer je van 5 site's een beschrijving neemt om het aan te sluiten, dat ze alle vijf anders zijn...
Misschien iemand aanwezig met een PF motor in zijn golf die wat foto's wil nemen van stekkers en zekeringkast? Pewivwteam ik begrijp je link niet, denk dat je wat fout gedaan hebt... |
#5
|
|||
|
|||
Heb net Ron aan de lijn gehad, heeft me weer wat op weg geholpen, en mocht dat niet lukken ga ik ff naar ridderkerk!
|
#6
|
||||
|
||||
lol
bij xs4all doen ze ook veel met kabels is alleen een ander soort kabels zelf geen ervaring met digi, kan wel even t een en ander opzoeken. qua minimale bekabeling (lopend krijgen) wel wat ervaring tevens met motormanagement als motec en megasquirt. Ik kom uit eindhoven en wil je best een keer komen helpen als je er tegen de tijd dat k tijd hebt nog niet uit bent. moet nl nu 2 weken tentamens leren en nog t wiellager van mijn cabby vervangen. Om over mn dichte 16v maar te zwijgen. laat tzt even wat weten. sucksass!! succes!
__________________
Einzer eingezatst!! |
#7
|
|||
|
|||
Alle hulp is welkom uiteraard, ik ga eerst even kijken of ik met de tips die ik heb gehad verder kom, anders laat ik het ff horen!
In ieder geval bedankt voor je aanbod! |
#8
|
|||
|
|||
hehehe sorry www.xs4all.nl/~valo/ das de goeie! maar volgens mij is dit ron?!!?!!
|
#9
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde gezeik gehad met mijn cabrio (met golf 2 motor)
Enigste wat ik moest doen, was de rode voeingsdraad van de injectoren op de geschakelde plus zetten van het contact. Toen was het starten en vroem vroem! |
#10
|
|||
|
|||
Komt inderdaad ongeveer neer op hetzelfde als wat ron al zei, alleen volgens hem moet hij via de zekeringkast lopen. Ga deze week nog eens wat met de bekabeling aan de slag, en dan hoop ik verder te komen.
Als er trouwens mensen zijn met foto's van de ACHTERZIJDE van de zekeringenkast dan zijn die van harte welkom, er hangen een aantal anp stekkertjes los en we hebben geen idee op welke pin deze moeten aan de zekeringkast... |
#11
|
|||
|
|||
Niemand die wat foto's wil maken?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb onlangs voor Ron z'n G60 inbouw wat foto's gemaakt van de zekeringskast van m'n Golf MK1 GTI met 1800DX motor. Als je hier ook wat aan hebt wil ik je ze wel sturen hoor; geef je emailadres maar even dan |
#13
|
|||
|
|||
Die van jou heb ik al, toch bedankt!
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
wordt al een daggie ouder |
#15
|
||||
|
||||
heb je de oude type zekeringkast of de nieuwe.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |