Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #381  
Old 02-03-2008, 16:12
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Ik had het je al gezegd van de week, maar die velgen zijn echt SUPER!!!
dat is er een voor de dikke mkII's topic!!
Vette shit Erik
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #382  
Old 02-03-2008, 22:04
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Vandaag ff bekeken, hele nette Edition nog !

Wat een dik apparaat wat daar op de bestuurdersstoel lag trouwens .
Thanks. Kon het toch niet over mijn hart brengen om ze thuis te laten liggen.
Van de week maar eens banden bestellen.





__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant

Last edited by Erik : 08-03-2008 at 20:17.
Reply With Quote
  #383  
Old 08-03-2008, 20:22
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Auto vandaag teruggekregen. Bonkend probleem lijkt niet opgelost te zijn.
Enige manier om het te verhelpen, je raad het al, is om de auto wat omhoog te gooien. Monteur wist me uit te leggen dat de aandrijfassen nu onder zo'n extreme hoek komen te staan dat er aan de homokineten getrokken wordt. Wat waarschijnlijk het geluid veroorzaakt.
Ook is er, bij stilstand, geen vinger tussen de carosserie en de stuurstangen te krijgen. Dit resulteerd in een klapperend geluid tijdens het rijden. Heb de auto vorig jaar hoger gezet voor de APK maar toen was het bonkend geluid nog niet weg.

Waarschijnlijk moet hij voor toch een stukje omhoog als de BBS eronder komen, maar wellicht heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.

Voor Oostenrijk worden de busjes in het schakelmechanisme nog vervangen omdat deze toch erg veel speling hebben en laat ik gelijk ook nog de draagarmen+rubbers vernieuwen. Plus een uitlijnbeurtje heeft ie dan ook wel verdient.

Komende week toch maar eens een uitrolapparaat in elkaar lassen zodat die BBS eronder kunnen. Alhoewel BBS kamerdecoratie ook niet verkeerd is.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #384  
Old 08-03-2008, 20:41
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ik begin 'm steeds vetter te vinden ..
zo strak origineel, echt zeldzaam tegenwoordig!

geweldig Erik, zoeen zou ik ook wel willen
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #385  
Old 08-03-2008, 20:43
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ps.


__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #386  
Old 09-03-2008, 10:25
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Auto vandaag teruggekregen. Bonkend probleem lijkt niet opgelost te zijn.
Enige manier om het te verhelpen, je raad het al, is om de auto wat omhoog te gooien. Monteur wist me uit te leggen dat de aandrijfassen nu onder zo'n extreme hoek komen te staan dat er aan de homokineten getrokken wordt. Wat waarschijnlijk het geluid veroorzaakt.
Ook is er, bij stilstand, geen vinger tussen de carosserie en de stuurstangen te krijgen. Dit resulteerd in een klapperend geluid tijdens het rijden. Heb de auto vorig jaar hoger gezet voor de APK maar toen was het bonkend geluid nog niet weg.


Er zijn wel eventueel oplossingen hiervoor te vinden.

1. je kunt eventueel de ring die je achter de buitenste homokineet plaatst weglaten, dan kan de aandrijfas ietsje verder in de homokineetkop schuiven ( is wel een beetje een hakkietakkie oplossing, ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen).
2. je gaat op zoek naar kortere aandrijfassen, of laat je eigen inkorten. Dan zit je wel vast aan je verlaging, omdat als je dan je auto hoger zet, je aandrijfassen weer te kort hebt.

Ik zou eens rondzoeken bij verschillende Seat, Skoda en VW modellen, meten is weten. Zo doen ze dat ook bijvoorbeeld bij 6-bak syncro ombouwen etc, aandrijfassen van Ibiza etc gebruiken.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #387  
Old 09-03-2008, 11:34
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Moet je dan juist niet langere aandrijfassen hebben Rene? Omdat de hoek groter wordt....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #388  
Old 09-03-2008, 12:23
chobee chobee is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 258
Default

zeer vette mk2, en amaai met die bbs gaat hem nog vetter staan!
perfect vb van hoe het moet!!
blijf het raar vinden dat je probleem maar niet opgelost raakt, krijg namelijk ook geen vinger tussen carroserie en stuurstang en heb nooit dat probleem, heb het wel meegemaakt toen ik hem nog lager draaide en hem met de stuurstang op het chasis kwam te liggen, wat logisch is natuurlijk, maar daarna gewoon trg 0,5cm omhoog gedraaid en probleem was trg opgelost!
succes ermee maat
Reply With Quote
  #389  
Old 09-03-2008, 13:48
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Erik, volgens mij liggen je aandrijfassen nu juist rechter als op originele hoogte of niet? Dan moeten ze wel korter zijn, of anders andersom
Reply With Quote
  #390  
Old 09-03-2008, 13:53
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

als ze ingekort of verlengd moet worden moet je ff en gil geven, kan geregeld worden (professioneel+balanceren)
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #391  
Old 09-03-2008, 21:40
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Erik, volgens mij liggen je aandrijfassen nu juist rechter als op originele hoogte of niet? Dan moeten ze wel korter zijn, of anders andersom
Op normalen rijhoogte liggen ze niet helemaal recht, maar de huidige stand is wel dermate schuin dat ze naar mijn idee korter worden dan.
Misschien dat Rene even duidelijkheid kan verschaffen. Denk dat hij iets meer weet hiervan.

Stuart, in feite gaat het om een aandrijfas die aangepast moet worden. Aan welk prijskaartje zit je dan te denken, want ik wordt nu helemaal gek van dat klote geluid.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #392  
Old 09-03-2008, 22:29
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Normaal gesproken staan je aandrijfassen in een hoek vanaf de bak richting wiel schuin naar beneden.

Je gaat de auto heel erg laag zettten, waardoor de aandrijfas dus meer horizontaal komt te staan. De homokineet komt vrij verticaal omhoog, waardoor de aandrijfas ergens met zijn lengte naartoe moet. Dit doet hij door "in te schuiven/ korten" in de beide homokineetkoppen.

Nu staat je auto dus eigenlijk constant in de "ingeveerde" stand. Daar komt nog eens bij dat de auto ook zo is uitgenlijnd, dus de fusees in verhouding meer naar binnen staan tov origineel. Dat wil dan weer zeggen dat de aandrijfassen minder plaats hebben in de homokineten om "in te schuiven/korten". Dus ze kunnen nergens meer naartoe, en dat gaat zich wrikken in de homokineetkoppen. het eerste wat dan meestal stuk gaat is de kooi waarin de homokineetkogels zitten.

Even gewoon met mijn boerenverstand geredeneerd, ik ben helaas geen automonteur...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #393  
Old 10-03-2008, 18:16
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Bedankt voor de duidelijke uitleg Rene!

In principe hoef ik alleen de korte as nog meer in te korten.
Eens zien hoe ik dit ga opknappen dan. Of een nieuwe as of de huidige inkorten. Jammer dat ik mijn oude setje assen 2 weken terug heb verkocht.

Iemand misschien nog een oude (korte) 16V as liggen die hij kwijt wilt. Of iemand die idee heeft welke as ik kan gebruiken in plaats van de huidige?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #394  
Old 10-03-2008, 19:46
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

volgens mij heb ik nog wat assen ergens in een hoek liggen, en over een prijskaartje voor het inkorten.....daar komen we wel uit makker
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #395  
Old 14-03-2008, 18:08
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Deze week een uitrolapparaatje gefixt op het werk.
Het uitrollen kan beginnen!

Banden zijn ook besteld, die zullen komende week binnenkomen.


__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #396  
Old 14-03-2008, 18:26
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

kijk, goeie arbeid erik!nu maar rollen!
Reply With Quote
  #397  
Old 14-03-2008, 18:28
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

rollen??? .. welke kleur wordt ie ?




nee goed bezig Erik, nu opschieten en eronder met die dingen!
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #398  
Old 18-03-2008, 17:16
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default tadaaa

Kijk dit zijn nu de nieuwe banden van Erik hahaha ik ze vandaag geleverd bij hem.
Toevallig had ik een paar van zulke setjes te leveren vandaag en Erik was ook een van de gelukkigen..

Gr Ronnie


__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #399  
Old 18-03-2008, 18:04
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Bedankt Ronnie!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #400  
Old 22-03-2008, 14:47
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Vandaag banden erom getrokken. Bedankt Mark!
Kon het niet laten, het was droog en had toch even de tijd. Heb een kant even geprobeerd. Achter komen we inderdaad wat plaats te kort.











__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum