#1
|
||||
|
||||
Schijthok slaat steeds af!
Hallo vriendjes en vriendinnetjes! Fijn dat jullie er weer zijn.....
Mijn kever doet raaaaaarrrrrrr.... Hij loopt lekker en draait prachtig stationair maar: als ik afrem tot stilstand (moet soms) slaat tie af!!! Hij start vervolgens in een keer en rijd verders prima. Wat nu? Vielen dank von meine seite, Erwin |
#2
|
||||
|
||||
Wat nu! Ik adviseer de bekende VW-voet-dwars techniek :p
Keertje afstellen lijkt me... # Engine warmed up, but switched off. The screw on the throttle arm, which faces to the rear of the car is called the Fast Idle Adjuster. This works with the choke to give a smooth idle on a cold engine. Unscrew the Fast Idle Adjuster (sits on the stepped cam), until it is clear of the stepped cam. Now screw it in until it JUST touches the very bottom of the stepped cam - NOT on any of the steps themselves. Now screw it in another 1/4 turn - no more. This sets the throttle butterfly open the required .004 inch, so you can use the Bypass screw (read on) to set the idle speed correctly. Now leave the Fast Idle Adjuster screw alone. # Turn the Volume Control Screw (smaller screw in the side of the carby) in until it bottoms. GENTLY please - you don't want to open up the hole. Now unscrew it 2.5 turns. This is the starting setting. # Start the engine and use the Bypass Screw (larger screw in the side of the carby) to set the idle at 850rpm (fast idle if you don't have a tacho). For a semi-auto car, use 900rpm. # Go back to the Volume Screw and adjust it slowly for the fastest idle. It should not be much outside the range of 2-3 turns (½ turn in/out from the 2.5 basic setting). Then turn it very slowly IN until the revs drop by about 30rpm. If you don't have a tacho, listen until you can just hear the revs start to drop, maybe as little as 1/8th turn. # Now use the Bypass screw again to reset the idle speed to 850 rpm (900 for the semi-autos).
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
De "voet dwars" techniek werkt bij een kever niet vanwege de vreemde stand van de pedalen.
En hij loopt zo netjes (stationair en op toeren) dat de afstelling mij O.K. lijkt.... Dus..........??? |
#4
|
||||
|
||||
ik had ook zo'n probleem met mijn ouwe blok maar toen had ik mijn koppeling te strak afgesteld
mijn blok liep toen ook redelijk ok en als ik mijn koppeling in trapte sloeg ie af misschien is dat ook bij jou het geval want ik heb mezelf ook de [#@*&$%] gezocht
__________________
www.aircooledcruisenight.nl de LVWCN heeft 450 leden met een bril 225 zonder bril........dus met iets anders..... .............. ja en ongeveer 30 met lenzen zeker |
#5
|
||||
|
||||
Ik had dat ook erwin, liep helemaal toppie maar bij het stoplicht sloeg ie af....
Bleek het stationaire gedeelte van mijn carburateur kapot te zijn. Stel je hem lekker af, blijft ie het ff goed doen en na een lange rit of een paar korte slaat hij weer af zodra je voor het stoplicht komt!! Behoorlijk irri!! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Erwin... vreemd dat doet die van mij ook! Waneer ik snelweg heb gereden en vervolgens af moet remmen kapt hij ermee, starten doet hij dan weer zonder problemen en heb vervolgens nergens meer last van, tenzij ik de snelweg weer op en af knal... Vreemd he...
__________________
: AirMighty.com : VERNIEUWD : : The UnDutchables : CHECK OUR FORUM AND REGISTER! : AircooledCruiseNight.nl : : Dutch Barndoor Register : |
#7
|
||||
|
||||
Gast misschien zit er een vuiltje in je carb!
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#8
|
||||
|
||||
Waar je ook nog naar kan kijken is of er een vuiltje op je vlotternaaldje zit... dat was ooit bij mijn kever het probleem. Een aantal keer schoon gemaakt en een extra filter tussen de benzineleiding gezet en daarna lopen als een zonnetje!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Het is alleen bij het afremmen (in z'n vrij of met de koppeling in). Als het de sproeier zou zijn zou die altijd kut lopen |
#10
|
||||
|
||||
Dat is het rare normaal liep hij bij mij prima, tenzij ik de bocht doorging en daarvoor af moest remmen en terug schakelen. Mocht me nog iets anders te binnen schieten, wat het ook kan zijn, dan zie je wel weer een reply verschijnen! Ga ondertussen nog effies voor je informeren!
|
#11
|
||||
|
||||
Gooio die carb eraf, trek hem uit elkaar, maak de boel schoon, monteer en stel af. Alles gegarandeerd weer fris en goed en nog leuk ook. Uurtje werk.
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk een of je gasklep spelling hebt??? was dus bij mijn bus het probleem. S pelling moet op de as zitten, hij trekt hier langs valse lucht. |
#13
|
||||
|
||||
Woutje heeft vanavond mijn carb. afgesteld en hij loopt nu weer goed!
Wel wil die heeeeel af en toe een klein beetje ploffen na afremmen op de motor. De carb. is een jaar oud dus die is waarschijnlijk wel o.k. ik zal wel eens kijken naar die speling. |
#14
|
||||
|
||||
Ploft hij in de inlaat of uit de uitlaat?
Als het uit de uitlaat is dan is het goed..
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#15
|
||||
|
||||
Show us the flames
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#16
|
||||
|
||||
Erwin!!! Je hok is omgetoverd tot een vlambak!!
Nu kan je op meetings tussen het japanse shit staan en mee vlammen!! Kikkuhhhh!! |
#17
|
||||
|
||||
het is de japanse shit
|
#18
|
||||
|
||||
Hallo,
Kijk ook eens of je elektromagnetische afslagklep van de benzine, links op je carbu goed vaststaat of nog naar behoren werkt. Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad, de motor draaide heel goed, maar bij het afremmen of aan het stoplicht, sloeg hij soms gewoon af... De klep zat dus niet goed vastgedraaid, maakte soms slecht contact en daardoor werd de brandstoftoevoer elke keer afgesloten, met als gevolg dat de motor stilvalt... Aircooled greetz, Humby |