#1
|
|||
|
|||
1.6 diesel start niet na inbouwen diesel pomp
Na inbouwen en op het oog (merkteken(?)op pomp gelijk aan merkteken waaraan wiel merkteken gesteld wordt)gesteld startte de auto niet,maar er komt ook geen diesel uit losgemaakte brandstofslang...
vraag is, moet dat uberhoubt ... voor ik verder probeer wil ik dit wel weten... bijvoorbaat bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Je kunt in het brandstofpomp tandwiel een pen stoppen volgens mij 15mm.
Als deze erin past als de krukas op merkteken staat dan staat de pomp goed. Als er geen diesel uit komt kun je proberen hem aan te slepen vaak wil hij daarna wel aanspringen. |
#3
|
|||
|
|||
alvast bedankt,morgen proberen
|
#4
|
||||
|
||||
loopt hij al ?
|
#5
|
||||
|
||||
De pomp staat alleen maar goed als alles nog vast zit en de auto zo dus kan lopen, in dit geval is de distributieriem los geweest en de hele pomp uitgebouwd, krukas merkteken is dus absoluut geen garantie meer voor de stand van de pomp.
Uit de dieselleidingen moet diesel komen, maar het is heel weinig. Als een pomp totaal leeg is ingebouwd kan het heel lang duren voordat het systeem gevuld is, dat kost haast een goede accu leegstarten! Wat ik zelf altijd doe is de retourslang loshalen en via de retouruitgang op de pomp de pomp met de mond volzuigen (even een slang eraan steken dus en zuigen, je trekt dan de pomp vol vanuit de tank). Dit scheelt al heel veel. De timing van een diesel komt heel wat nauwer dan op het oog goedzetten. Controleer zeker even of alles goedstaat, de fijnafstelling met micrometer is later nog nodig maar niet essentieel om 'm in ieder geval aan de gang krijgen. Lees voor de details dit eens door: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854
__________________
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
auto ongeveer 400meter wezen aantrekken,sloeg niet aan,morgen pomp maar beetje draaien en met die brandstof leiding,goede tip...
Dus achter dat 1.5cm grote gat op de brandstofpomp zit nog zo`n 1.5 gat,zag alleen opening (spleet)tussen pomp driehoek en opening naar pompwiel... |
#7
|
||||
|
||||
Heb de gum niet aangeraakt.
Ik vind het persoonlijk beetje eng om diesels met vers gemonteerde distributie die niet willen starten aan te sleuren achter een auto...dan is het als het mis staat in ieder geval echt kapot.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Je hebt gelijk.
Voor mij is het niet moeilijk meer heb dit als zo vaak gedaan dus dan weet ik of alles goed staat. Maar zoals jij het in jou topic hebt is het vast duidelijk voor hem en komt hij er wel uit denk ik. |
#9
|
||||
|
||||
Hoe vaak ik wel niet de discussie heb als mensen hun distributie vervangen hebben dat ze de pomp dan af moeten stellen met de micrometer. Veel mensen vinden het onzin, terwijl daar juist het verschil zit tussen zuinig of goed starten of enz.
Dus tip altijd nadat je de grove setting met de blokkeerstift hebt gedaan altijd timen met een micrometer (timingset)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
|||
|
|||
Na wat heen en weer draaien van de pomp is het dan eindelijk gelukt,eerst beetje maar uiteindelijk leuk geluid.
Wel wat rook(iets meer als anders) zometeen verder... auto rijdt goed,trekt goed op, maar was dat even schrikken..., kan de auto niet uit zetten,kontact af,sleutel uit kontakt... hoe kan dat nu? Hoe zet je je auto dan op een redelijk normale manier uit? ALVAST BEDANKT VOOR ADVIES op deze pomp zit alleen gas en `shook` geen tussen verbinding(zoals bij oude pomp) wel electriciteits stekkertje aangesloten(?)op pomp Last edited by devrieshh : 19-02-2008 at 21:03. |
#11
|
||||
|
||||
Op de pomp zit slechts een electrische aansluiting met daaraan een rode draad. Als hierop plus geschakeld zit loopt de motor, wordt de spanning verwijderd dan sluit de klep en stopt de motor.
__________________
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
het probleem kan ook in je contactslot zitten.. de starter kabel kan contact maken.. controlleer ook uw contactslot!
|
#13
|
||||
|
||||
De magneetklep op de pomp wil ook wel eens blijven hangen waardoor hij niet meer uit wil.
Als je achter op de pomp de electrische aansluiting los haalt terwijl de auto op contact staat moet je de magneet klep horen klikken. Doet hij dat niet dan moet je de klep er even uit pakken en schoon maken.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |