#1
|
|||
|
|||
stuurbekrachting in Golf II ?
Hoi,
Ik heb jaren geleden met een Golf II uit 1989 gereden en heb nu (opnieuw) eentje op 't oog in prima staat. Ik herinner me als enig nadeel aan mijn Golfje van toen dat het "trekken en sleuren" was aan het stuur bij het parkeren, hij had dan ook geen servo -of stuurbekrachtiging. Ook de Golf die ik nu (evt) zou wilen kopen heeft dit niet, wat ik toch als een nadeel ervaar. Als leek op technisch vlak vraag ik me nu af: is stuurbekrachtiging in een Golf II alsnog in te bouwen? alvast bedankt... |
#2
|
||||
|
||||
Dat wordt regelmatig gedaan, wat je nodig hebt: stuurhuis (inclusief stuurstangen), oliereservoir, leidingen en servopomp. Kan zijn dat ik nog een onderdeel vergeten ben. Dit kan je dus allemaal van een golf met servo halen.
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar het lijkt mij wel te doen als je bereid bent de handen uit de mouwen te steken en je toch wat kan sleutelen. Ik weet niet juist wat "leek" inhoudt voor jou, maar als je iemand bent zonder technisch inzicht of nog nooit echt geknutselt hebt aan auto's/moto's/brommers/... zou ik er niet aan beginnen. |
#3
|
||||
|
||||
Ik ben niet echt een leek maar zelfs daaraan begin ik niet. Lijkt me overigens wel gemakkelijk als je dit doet op een brug.
Overigens, is stuurbekrachtiging in een golf 2 niet echt nodig, mits je erg laag met brede velgen rond rijd. |
#4
|
||||
|
||||
Met een brug erbij en de juiste onderdelen ben je in een middagje aan het sleutelen. Ik heb destijds zelf stuurbekrachtiging op mijn 16v gti gebouwd. Wat voor motor heeft de golf waarin je geïnteresseerd bent?
__________________
Corrado G60 1991 |
#5
|
||||
|
||||
vergeet niet een extra poelie die dmv een riem de poelie van de stuurpomp aandrijft...
en idd stuurbekrachtiging is niet noodzakelijk op een golf 2, maar als je het eenmaal hebt...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Idd, zorg dat je alles compleet van een andere auto hebt, inclusief krukaspoelie
__________________
Corrado G60 1991 |
#7
|
||||
|
||||
Ik ga het ook doen met die van mij, laat het wel weten als het klaar is.
Gr Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |
#8
|
|||
|
|||
En de kruiskoppeling van de stuuras
|
#9
|
||||
|
||||
Mwoah, die stuurbekrachtiging van een Golf 2 is echt niet om naar huis over te schrijven hoor. Het zat er standaard in bij die van mij, maar zou me niet de moeite doen om het erin te gaan bouwen. Veel werk en je krijgt er maar bar weinig voor terug.
Beetje spierballen-werk kan geen kwaad!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#10
|
||||
|
||||
krukas poelie? bij mij zit er een extra poelie op de waterpomp, maar dat zou ook kunnen omdat ik airco heb zou dus van tevoren wel goed kijken in etka welke delen je nodig bent...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
|||
|
|||
waterpomppoelie moet ook mee
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik het opzich wel mee eens, maar als je 205/40/17 plat op ze bek en met een 280mm stuurwiel moet rond draaien ben je al blij met een klein beetje hulp
__________________
Dodge RAM 1500 |
#13
|
||||
|
||||
@Erik: Volgens mij ligt dat puur aan de staat van je pomp/stuurhuis.. Nadat ik het in mijn 16v heb gezet merkte ik wel degelijk erg veel verschil....
__________________
Corrado G60 1991 |
#14
|
||||
|
||||
Zeg ook niet dat het helemaal NIET merkbaar is hoor. Maar als je het gaat vergelijken met een iets nieuwere auto waar ook stuurbekrachtiging op zit, stelt die uit de Golf 2 echt totaal niks voor.
Heb zelf ook een 280mm stuurtje maar dan nog zou ik me niet de moeite nemen om het extra erin te gaan zetten. *mening-mening*
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |