#1
|
||||
|
||||
kleppendeksel pakking ineens lek?
sinds een paar dagen ligt er overal waar ik heb gestaan met mijn polo 2F G40 een plasje olie. het zijn geen grote vlekken, maargoed. heb nooit last gehad van olieverlies.
na gister eens goed te hebben gekeken, zweet mijn kleppendeksel wel erg veel linksvoor en rechtsvoor. vooral linksvoor loopt het langs de uitlaat en de g-lader naar beneden. gebeurt dit vaker bij een 2F? het lijkt erop dat mijn kleppendeksel pakking ineens op 2 plaatsen lekt. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#2
|
|||
|
|||
Mijn polo laat ook van die kleine plasjes olie achter, maar bij mij is het de koppakking linksvoor(op ut hoekje). daar loopt een oliekanaal en schijnt een zwakke plek in de koppakking te zijn bij die prulle.
Gr Fuzzy |
#3
|
||||
|
||||
bij mij zit het echt hoger. links van de retour leiding naar de lader toe. en boven de verdelerkap.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
||||
|
||||
Dingen kunnen wel eens gaan lekken inderdaad. Nieuwe kleppendekselpakking erop en alles is weer netjes.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
|||
|
|||
das inderdaad je dekselpakking ja.
|
#6
|
|||
|
|||
Wel een G40-dekselpakking halen, die zijn anders dan een normale 1.3.
De lange zijden zijn daarvan verstevigd. Bouten gelijkmatig vastzetten met 10Nm. Zonder momentsleutel lukt ook wel hoor, dan zo gelijkmatig mogelijk en zeker niet te vast.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
volgende week maar eens proberen. heb dan toch carnaval vakantie en is autorijden geen goede zaak
bedankt voor de tips. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
idd daar was die van mijn polo de laatste keer ook stuk |
#9
|
|||
|
|||
Ik had daar bij mijn polo ook last van. Lekkende koppakking aan de linkerkant.
Ik heb gewoon vloeibarepakking in een injectienaald gedaan en daar de pakking lichtjes mee ingespoten. Sinds dien geen lekkage meer. Ik had ook geen zin meer om telkens een nieuwe pakking te halen die de lekkage toch niet zou verhelpen. MVG, Pim |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou voor de zekerheid ook effe die retourpijp tjekken. Als je lader olie lekt dan komt die olie gewoon naarbuiten zetten bij de klemmen (Als je nog originele slangen heb). Die slangen worden ook wat slechter naarmate ze ouder worden. Omdat jij zegt dat er plasjes olie onder je wagen liggen zou i dat even bekijken. Want als het nij je retour lekt dan lijkt het net alsof je pakking lekt van je klepdeksel. MVG, Pim |
#11
|
|||
|
|||
Ik zou het knap vinden wanneer een "lekke" g-lader zoveel olie gaat uitspuwen dat het er uiteindelijk op de plek waar de retourslang aan het kleppendeksel vastzit weer uit lekt
Dan heb je ook al lang een blauwe wolk achter de auto hangen... Nokkenaskeerring zou nog wel kunnen, maar het is gewoon een kwestie van goed kijken waar het vandaan komt: Alles schoonmaken -> na een tijdje kijken waar het lekt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Is niet eens veel olie voor nodig, ik had het ook bij mijn polo. Onder elke pijp werd t nat. En ik kon nou niet zeggen dat die blauw ging walmen. Ik heb mijn wagen toen gelijk naar G-force gebracht voor een revisie. Daar bleek dat de lader de vorige keer was gereviseerd door een een of andere beunhaas. Nu zit alles weer strak in mekaar. En de zaak staat nu weer bij hun om alles af te stellen. MVG, Pim |
#13
|
|||
|
|||
ik zou ten alle tijden vloeibarepakking gebruiken bij een nieuwe pakking.. Naar mijn mening sluit geen enkele kleppendekselpakking lekker voor langere tijd.. Met vloeibare pakking erbij is hij veel beter dicht!
Mijn idee is nog altijd dat die 3 bouten niet genoeg kracht uit oefenen op de randen om hem dicht te houden... |
#14
|
||||
|
||||
van die slangen klopt wel, die van de lader naar de intercooler is volgens mij ook niet meer nieuw. kost alleen 128 euro's bij de dealer en een 2de handse is vaak ook niet de oplossing.
als het weer beter wordt zal ik eens overdag kijken, door de weeks lukt bijna niks is het steeds donker grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#15
|
||||
|
||||
weer even een up-date. heb vandaag met dit mooie weer mijn motor eens helemaal schoon en droog gemaakt. ben een 40 km gaan rijden en toen ik thuis de kap open deed, was er alweer een plek met olie te vinden. weet nu dus zeker waar het vandaag komt.
het komt inderdaad tussen mijn kleppendeksel pakking door. linksvoor op de hoek. op de plek waar de distributiekap vastzit en waar de retour slang zit van de g-lader. vandaag even bij de brezan geweest voor een nieuwe fles olie, want het peil blijft zo niet echt op niveau en meteen gekeken voor een pakking. deze kost daar 33,52. heb eens gekeken naar de tekening in hun computer en je ziet dat er een 10 gaatjes bij de randen zit, dus ben er van overtuigd dat je beter een originele kunt plaatsen als vloeibare pakking ertussen kitten. ligt op 10 plaatsen verankerd en ook nog eens 3 grote inbus moeren. van de week maar eens maken. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#16
|
||||
|
||||
deze zaterdag de pakking vervangen. was inderdaad hard nodig. pakking was vrij hard en uitgedroogd. probleem opgelost. alleen bij het vervangen, is de slang waarschijnlijk gescheurd van de olie leiding naar de g-lader toe.
had de motor gestart en reed de garage uit. lag me toch een spoor van olie. gelijk alles uitgezet en kap los en samen met iemand kijken. olie vloog er letterlijk uit bij de aansluiting bij het blok. maandag dus een nieuwe slang bestellen. eind maart word de lader weer helemaal gereviseerd, hoop die ie vandaag niks geleden heeft grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#17
|
||||
|
||||
zowie zo bij lekkende of zwetende pakkingen de betreffende pakking vervangen ,vooral boven de dynamo steun .anders kun je gelijk eerst de dynamo vervangen .de diode brug kan niet zo goed tegen motorolie namelijk
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Als je hem meteen uit heb gezet dan zal die geen schade hebben lijkt mij. Even zonder olie kan die wel draaien. Die olie/smeer film op je lagers en assen die is niet meteen weg als hij geen olie meer krijgt. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
nou denk het wel ,heb hierdoor een 1.4 naar zijn gallemiezen geholpen
__________________
kopbewerking ,pm |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Een g40 is 1.3 of heb je hem laten opboren?? Dan heeft alles idd wat meer mering nodig. maar t ging hier om de lader die op een hoop zou lopen naar mijn idee. en niet het blok zelf. MVG, Pim |