![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wil graag weten wat de zwakke punten zijn van dit type motor. Heb namelijk van de week een GTD gekocht met dit blok. En hoop er heel lang plezier van te hebben.
En als k dan weet waar ik op moet letten heb ik er misschien nog langer plezier van! Las iets over de nokkenas, turbo en koppakking.... correct me if I'm wrong..... ![]()
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#2
|
||||
|
||||
![]() loslopende krukasbout komt voor bij dit type motor
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Hoe te herkennen?? of is dat niet met het blote oog waar te nemen? En bij welke km stand komt zoiets voor? Of is dat rijstijl afhankelijk.....
Ben een rustige rijder en de vorige eigenaar was dat ook... Thanx in ieder geval
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#4
|
||||
|
||||
![]() gewoon kijken of deze vast zit. en voor zekerheid vervangen en met het juiste moment aantrekken. heeft niets met rijstijl te maken..
|
#6
|
||||
|
||||
![]() He Christiaan,
bedankt voor de nuttige tips! Weet niet of ik nou zo blij moet zijn met dit type motor..... Zo als ik het lees is dit de meest ''onbetrouwbare'' motor..... Mijne is van 1996 en wie weet is de bout bij deze al gemodificeerd... Kan het nog niet zien omdat de auto pas half februari komt... Zie dt jij ook een III TD hebt. Wat kan je me vertellen over de prestaties van deze auto? en vooral de zuinigheid... Thanx alvast!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zuinig? Tja, dat is de mijne niet, omdat de dieselpomp ietwat verder openstaat
![]() Motorisch is het een hele fijne auto, tis geen racer, maar ik vind het een fijne reis auto. Heb de auto nu bijna 2 jaar, en ruim 60.000 km ermee gereden, zonder echt problemen. Het enige wat ik af en toe mis, is als je 120/130 rijd, en je wilt inhalen, net ff wat meer gas geven, tja, dan is het bijna op. 150/160, veel harder loopt 'ie niet. Zeker als je met wat meer personen in de auto zit, of met vakantie bepakking rondrijd. Het slechte aan de auto, is de carroserie. De mijne is ook een '96, maar begint hier en daar nu toch wel te roesten...... Maar overall, erg fijne, betrouwbare kilometervreter!
__________________
Cabby Last edited by Christiaan : 20-01-2008 at 16:35. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hmmm... volgens de vorige eigenaar zou de GTD van mij de 190 moeten kunnen halen. Nu had ik hier al gelijk mijn twijfels over en volgens het boekje moet die 165 halen.
Aangezien ik in Duitsland woon en af en toe eens naar Nld kom, is het misschien lekker om ietsje meer over te hebben. Is dat makkelijk te doen met die dieselpomp? Krijg je daar meer vermogen voor terug?? En ik vind op E-bay een zogenaamde ''Steuerkegel'' geen idee hoe je het noemt op z'n Nederlands.. maar die zou voor 15 a 20 pk meer kunnen/moeten zorgen.... Kijk maar ff En zuinigheid is bij mij niet de hoofdprioriteit. We hebben een eigen dieselpomp op het erf staan.... Maar 150/160 red je dat eigenlijk met je orginele velgen, of met 16'' of 17''?? Bij mij zitten er gewoon de 15'' BBS velgen onder... Zolang ik uren achtereen 140/145 kan rijden heb ik geen bezwaren.... Hoe is het eigenlijk in de bergen met deze motor? Lijkt me wel redelijk gaan toch? Ik bedoel 150 NM tussen de 2400 en 3400 Tpm is redelijk te noemen.... Roest heb ik zo nog niet kunnen ontdekken. Nou heb ik ook de sierlijsten en dorpelverbreders nog niet weggehaald... De auto heeft dan ook ''slechts'' 180.000 km gedraaid. Ik hoor het wel! Thanx again!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 Last edited by Wolgast : 20-01-2008 at 17:06. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb zelf een golf III TD uit 1995 bij ongeveer 240.000 km is de motor vervangen, waarom weet ik niet. Staat nu ongeveer op 70.000 km. Maar ik heb gehoord via een autobedrijven of derden dat bij sommige Golf III dat de motor in de soep loopt bij ongeveer 300.000 km stand. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Je moet maar is ff zoeken op dieseltuning hier op het forum, d'r zitten wel wat specialisten hier......
In de bergen gaat redelijk, maar als je veel bagage in de auto hebt, en 4 personen, krijgt 'ie het erg zwaar...
__________________
Cabby |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ach, je moet ook wel een beetje geluk hebben met een auto. Als de auto al tig x van eigenaar is verwisseld wet je het nooit natuurlijk. Hebben zelf hier een -slik- Opel Zafira 2.2 DTI gehad. was na 100000 km ook rijp voor revisie....
Ken namelijk ook verhalen van Golf III TD die makkelijk de 500.000 km halen. Hetzelfde geldt overigens voor de Passat en Audi 80..... Maar ik zal eens kijken op het forum hier naar ''tuning'' Zolang het de motor niet schaadt en het niet al teveel gaat kosten sta ik er zeer zeker open voor!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |