#21
|
||||
|
||||
http://www.vwforum.nl/modules.php?n...r=asc&start=120
Nog een triest verhaal van iemand die helemaal leeg is gelopen op e.d project.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Degenen die ik weet ,die halen met moeite de 170 pk's ......,en draaien niet eens met het originele tfsi systeem
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Vind dat er nogal lichtzinnig wordt gedaan over het bouwen van een blok 'dat iedereen al schijnt te hebben'. Als je al wat langer meedraait zoals je zelf zegt, moet je ook weten dat bij het bouwen van iets speciaals ook speciaal veel geld nodig is.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#24
|
|||
|
|||
gewoon een eaton compressor erop koppakking van bahnrenner erin grotere injectoren. mayby heb je wel een g60 draadboom en comp nodig omdat je onder druk gaat rijden. en verders niks sportkoppeling en remmen aanpassen. en knallen met dat ding
je kan ook kijken of een uitlaatspruitstuk van 1.9tdi past pak je die turbo t3 erop downpipe van de tdi en gaan |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
20 maanden na de laatste post,of hij loopt allang of hij is er nooit aan begonnen..............
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#26
|
||||
|
||||
Denk je echt dat een TDI setup heel blijft op een benzinemotor.
Denk niet dat die de uitlaatgastemperauur aankan. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
lol zat dit topic net te lezen zonder de datum te zien, en dacht meteen; dit word helemaal niks... leek verdacht veel op de topics van de 1.4 ibiza eigenaars die op cupra.net vroegen hoe ze meer pk uit hun blok konden krijgen. Antwoord was eingelijk altijd: koop een curpa. maar somigen wilden ook turbo erop bouwen of compressor. Kwam nooit iets van. |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
nou,ik heb er heel lang over gedacht om het te doen op m'n mk3 1600,uiteindelijk begonnen en nu,bijna 2 jaar later zit ik in de afrondings-fase komt ook omdat ik er bijna geen tijd voor heb,maar goed je verkijkt je er verschrikkelijk op hoeveel erbij komt kijken en hoeveel het gaat kosten
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#29
|
|||
|
|||
dat is altijd met dit soort projecten omdat er gewoonweg heel veel niet op de markt is dus moet je het zelf maken. Of er is een bedrijf wat het wel maakt maar die vragen weer de hoofdprijs. Vandaar dat bijvoorbeeld de 20vt zoveel gebruikt wordt. Er is veel voor te krijgen waardoor de prijzen meer concurerend laag zijn.
ben wel benieuwd naar je eindresultaat |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
ook dit klinkt interesant maar gebleken is dat een tfsi zonder fsi injectie kapot lopen. deze blokken hebben namelijk een veel hogere (of lagere weet niet meer precies) compressie en hebben dus de directe brandstof injectie nodig voor extra koeling oid. weet dat het een oud topic is wil alleen dat mensen niet denken dat het dan wel makkelijk is en een mooie keus.. plus 170 pk uit een 2.0 16v turbo is eigenlijk heel weinig.... |
#31
|
|||
|
|||
170 pk haal je uit een 2.0 16v zonder turbo met een beetje moeite idd. met turbo moet je makkelijk over de 200 gaan..
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
bekijk m'n topic maar even.... en 170pk is idd erg weinig,als ik bedenk dat ik daar met een geblazen 1.6 8v ook in de buurt zit.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#33
|
|||
|
|||
Ik snap de kunst van een TFSI motor inbouwen niet... als ie aan een versnellingsbak past, dus als ie erin hangt, originele elektronica eraan en klaar...
Je kunt ook niet verwachten dat je ff een 'moderne' TFSI kunt aansturen met je digifant of whatever... Maar TFSI rijden is niet perse moeilijk... |
#34
|
||||
|
||||
Dat is dus ook mijn gedachtengang.
Alleen zit je wel met dingen als ABS sensoren, voor je snelheidssignaal etc. Zo zijn er wel meer punten waar gegevens vandaan gehaald worden die in een Mk2 helemaal niet aanwezig is. Maar als je een schadeauto koopt moet dat overzetten met originele TFSI kabelboom in mijn ogen gewoon kunnen. Maar in mijn ogen kies je niet een turbo of een compressor. Je kiest een doel, wat wil je bereiken. Dan ga je de specificatiegrafieken er bij pakken van diverse turbo's en compressors en dan kies je het beste uit. Of je kiest wel een turbo of compressor en stelt je daar tevreden mee om daarna alles om die druklader "heen" te bouwen. |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
zoals ik dus,geen raket maar gewoon apart
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#36
|
||||
|
||||
Inderdaad, maar jij wist in grote lijnen waar je aan begon.
Door hier een paar vragen te stellen ben ik bang dat je niet veel wijzer word. Een paar boeken doorspitten brengt dan meer. En misschien wat bouwtopics bekijken... |
#37
|
|||
|
|||
leuk dat dit topic weer oplicht, alleen geloof ik dat de starter niet eens meer hier actief is (misschien niet eens de auto meer heeft lol)
|
#38
|
||||
|
||||
Topicstarter is hier nog wel actief,maar word vanaf post 1 al niet serieus genomen.
Wat zou jij doen?? |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
das waar,ik heb me er eerst grondig in verdiept. sowieso ging ik niet voor een hoog vermogen,ging mij meer om de apartheid
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#40
|
|||
|
|||
Quote:
uhm...niet wat hij deed? lol |