|
||||
|
||||
Temp loopt op!
Morguh,
K heb even n vraagje over de temperatuur van mn golfje. T gaat om een 1.6 uit 1989 , 5-bak. Als ik normaal rij dan staat de temp-meter int midde (net dr over heen) als ik na een tijd rijden..file moet rijden (langzaam-stilstaan) slaat de meter door naar driekwart of net over driekwart. T Koelvloeistof peil is verder goed. Auto lekt niet, staat iedere dag op dezelfde plek en is niks te zien. Iemand n idee? Alvast bedankt! Jaap
|
|||
|
|||
Langzaam rijden/stilstaan => warm worden...
Dat is normaal. Maar slaat de fan van de radiateur dan wel aan? Dat zou bij een meterstand even voorbij het midden al moeten gebeuren.
|
||||
|
||||
@ dennis
Jah dat ie warmer word bij stilstaan is ook zo...maar net iets voor driekwart vink wel veel voor swinters..(is namelijk ook t geval als het buiten vriest)
|
||||
|
||||
Wat ik me dan afvraag als ik dit lees,
Wat is de 'normale' stand van de temp. meter bij normaal gebruik. Lees af en toe dat hij in het midden moet staan. Die van mij blijft altijd rond het eerste streepje bungelen, bij stilstand (file) uiteraard wat hoger. Ventilator slaat dan mooi aan.
|
||||
|
||||
@ Erik
Bij normaal gebruik staat de meter int midden
|
||||
|
||||
echt exact is dat metertje niet, hoor... daarom hebben ze er geen temperatuurschaal op gezet
|
|
||||
|
||||
Vandaar ook mijn vraag. Alles wordt mooi warm (KVS en olie) en het is al zo sinds ik de auto kocht dus ga er dan ook maar vanuit dat het normaal is.
|
|||
|
|||
Quote:
Ventilator slaat aan ná het midden?
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom?
|
|||
|
|||
Als hij tijdens het rijden niet hoger komt dan een kwart, en de fan zou pas aanslaan wanneer de meter even voorbij het midden is (wat de "normale" situatie zou zijn), dan zou ik zeggen dat hij niet warm genoeg wordt tijdens het rijden.