Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-01-2008, 18:44
Regulator Regulator is offline
Forum Newbee

Default Aanschaf Golf 2

Hallo iedereen,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, heb me zopas ingeschreven.
Ik heb me ingeschreven omdat ik van plan ben om binnenkort een Golf II aan te schaffen. Maar naar aanleiding van deze aanschaf heb ik wel tal van vragen en ik hoopte dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen? Sommige vragen zijn misschien wat overbodig in jullie ogen, maar ik zou graag zoveel mogelijk willen weten voor ik hem aanschaf. Ik heb het gevoel dat ik wel heel wat informatie hier zal kunnen opdoen, aangezien ik al wat rondgekeken heb op dit forum en heel wat van jullie een Golf 2 hebben zoals ik er graag 1 zou willen.
Dus hier komen mijn vragen, alvast bedankt voor het antwoorden.

1. Ik had graag een diesel gewild, kwestie van goedkoper rond te kunnen rijden, maar kan je uit een diesel hetzelfde sportief geluid laten komen als met een benzine? Het geluid hoeft niet te overdreven zijn, doch wel iets anders als een gewone saaie dieselmotor... En hoeveel kost me dit?
2. Ik wil mijn auto niet te veel stylen, dikke voor- en achterbumper is niets voor mij. Ik had liever gewoon de voor- en achterbumper in dezelfde kleur laten spuiten als de rest van mijn auto en mijn auto wat verlaagd.
http://members.lycos.nl/corradoooooooooo/M41002555.JPG
Heeft deze auto een andere voorbumper aangeschaft? Lijkt mij (als amateur) echt van niet, en ik vind het zo al meer als genoeg...
3. Over verlagen gesproken, is dat makkelijk zelf te doen? En hoeveel mag je ervoor neertellen, voor wat veringen? En wat bepaalt juist het verschil in kwaliteit...?
4. Aangezien jullie allemaal met een Golf rondrijden... hoeveel is de taks voor de verschillende motoren in de Golf 2? Is er een groot verschil op?
5. Mijn auto verlagen kan ik misschien nog zelf, maar helemaal opnieuw spuiten... Hoeveel zou me het kosten om aan de garagist te vragen mijn auto helemaal opnieuw te laten spuiten (inclusief bumper en achterkant zijspiegels)?
6. Hoe zit het met de keuring eenmaal een auto verlaagd is en er andere, eventueel dikkere, banden op staan?
7. Een radio installeren zal wel niet zo moeilijk zijn neem ik aan? :s

Nog eens op voorhand bedankt voor de antwoorden.
Reply With Quote
Old 05-01-2008, 18:55
menmulder menmulder is offline
Forum Newbee

1. Je kan er een sportdempertje op zetten kun je al vanaf een euro of 100 krijgen maar het blijft een diesel
2. de bumper die hier op zit is niet orgineel, ook zit er een booskijker op kost denk ik rond de 200 ex spuiten
3. verlagen is goed zelf te doen, zetjes beginnen bij 250 A 300 euro en je kan het zo duur maken als je wilt.
4. tax hebben we hier in nederland niet weet niet hoe het in belgie zit
5. Voor compleet spuiten moet je toch al gauw op 1500 a 2000 euro rekenen
6. In nederland mag je gewoon verlagen zonder problemen met de keuring, of je grondspeling moet onder geloof dat het 12 cm komen
7. Radio instaleren is een kwestie van wat draadjes aansluiten als je een beetje handig bent
Reply With Quote
Old 05-01-2008, 19:08
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

2 Is een orginele GTI/G60 bumper [of immitatie ding]
4 Houderschapsbelasting
6 Verlagen geen probleem met keuren[alleen met op de brug rijden]
Reply With Quote
Old 05-01-2008, 19:41
Forum Newbee

Ok, bedankt voor alle antwoorden.
Herspuiten kost wel enorm veel zeg...
Reply With Quote
Old 05-01-2008, 20:47
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

en dan zit hij nog erg laag qua prijs hoor.. dat is echt puur en alleen het spuiten.. als je hem laat strakzetten ben je zo 2 tot 3 duizend kwijt.
Belasting.. praten we over nederland of belgie? in nederland is een diesel golf2 ongeveer 50 in de maand, een benzine net onder de 20 (afhankelijk van provincie)
Old 05-01-2008, 22:03
Forum Newbee

Zo'n groot verschil voor diesel en benzine.
Vind nergens een site die verduidelijking kan scheppen over de taks voor de verschillende golf 2's.
Reply With Quote
Old 05-01-2008, 22:42
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

ja anders reed iedereen diesel he.. omslag punt zit rond de 18000 per jaar..

lees dit even door anders:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37437
Old 06-01-2008, 12:19
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic

www.volkswagen.nl daar is een hele mooie omrekenaar, hoeveel diesel en bezine verschilt,
http://www.volkswagen.nl/index/home...,_D0Lnl,00.html
dit is de specifieke link, daarvoor er is ook een omslagpunt rekenaar voor gas, mocht je daar dan intresses in hebben
Reply With Quote
Old 06-01-2008, 15:03
Forum Newbee

Ok bedankt.
Ik zat hierjuist op de verkoop-pagina te kijken van de auto's en kwam deze mooie golf 2 tegen.

http://img263.imageshack.us/my.php?...eedstaalxb6.jpg

Hij zei dat de auto verbreed staal had. Wat bedoelt hij hiermee? Kan het zijn dat hij die extra brede banden bedoelt? Want dat zou ik op mijn Golf 2 ook graag laten zetten. Iemand een idee hoeveel dat zou moeten kosten?

Alvast weer bedankt voor te antwoorden.
Reply With Quote
Old 06-01-2008, 18:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Verbreedstaal is een standaard velg breder laten maken van 5J naar 7.5 of 8J
Kosten geen idee
Reply With Quote
Reply

Posting Rules