#1
|
|||
|
|||
2ltr 8V met compressor
Ik ben van plan mijn 2 ltr 8V compleet te reviseren en wil hem wat sneller maken dmv een compressor. Wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?. Wat zijn evt de voordelen en nadelen van een compressor en wat doet het met het verbruik?.
|
#2
|
||||
|
||||
Aanpassen .. compressie en inspuiting.
Voordeel compressor = meer vermogen over groot toerengebied. Verbuik zal natuurlijk toenemen. Is dit serieus ? |
#3
|
|||
|
|||
waarom zou het niet serieus moeten zijn? is het zo'n rare vraag ofzo? wil gewoon kijken of het haarlbaar is en wat er allemaal bij komt kijken.
|
#4
|
||||
|
||||
pak dan een g60, naar 2.0 brengen en compressor erop.
2.0 8v vergt behoorlijk wat aanpassingen en is veel duurder dan bovenstaande werkzaamheden
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
|||
|
|||
Daarom vraag ik ook info, dus complete motor van g60 met draadboom en comp en bak? en daar compressor opbouwen is voordeliger dan een 2 ltr pakken?
|
#6
|
||||
|
||||
veel voordeliger.
een 1.8 8v g60 zonder lader pak je voor een paar centen. vaak staan er wel complete compressors te koop
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Topic / vraagstelling komt over als iemand die weinig verstand van zaken heeft. No offence hoor. En zoals Richard zegt is een G60 motor pakken de goedkoopste optie. |
#8
|
|||
|
|||
Ik draai al jaren mee in deze wereld maar je kan niet alles weten, en daarom vraag ik het, er zijn zat mensen die ergens aan beginnen en het niet afmaken. Ik zoek 1st info en begin er dan aan, als het haalbaar is. Samen weet je veel toch.
|
#9
|
||||
|
||||
waarom niet een pg-motor met een turbo, of een 16v-turbo?
Heb zelf nl. zeer slechte ervaringen met compressors,hebben mij al het nodige gekost ! Van dat geld had ik een goed lopende pg met turbo kunnen bouwen. |
#10
|
|||
|
|||
omdat ik overal lees dat mensen turbo's op autos bouwen en dacht laat ik het eens met een compressor proberen. Is weer es wat anders.
|
#11
|
||||
|
||||
klopt,daarom had ik destijds de compressor ook gekocht. Heb er een maand of 2 mee gereden, voor die echt helemaal aan stront was. Super geluid, ontzettend hard lopen en lekker accelereren Maar gewoon NIET betrouwbaar.( imo) En daarom rijden de meesten met een turbo. En dan haal je er waarschijnlijk ook nog eens meer pk's uit.
|
#12
|
|||
|
|||
maar als ik een g60 blok koop, dan moeten er ook andere zuigers en dergelijke in. En ik moet dan toch ook de bak ombouwen, ik heb nu een pf 107 pk.
|
#13
|
|||
|
|||
note:
G60 heeft al high pressure kolben, versnellings bak is ook al bestand tegen 160pk. Hoeveel pk wil je uit een 2.0 8v halen. en in wat voor auto ga je hem hangen.... wat voor budget heb je voor ogen. ALs je toch gaat bouwen, waarom geen 1.4 tfsi, of 2.0t van type 5, Compressor kan lang meegaan, ligt aan de opbouw van je project. Sky is the limit.... |
#14
|
|||
|
|||
De motor komt in mn wob. Het wordt een zomer project dus qua budget is het niet echt n probleem, hoeft niet in een paar wkn klaar te zijn zeg maar. En ik wil er geen tfsi in hebben dat heeft iedereen al. En heb geen behoefte aan groot schalige projecten.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Iedereen met een tfsi? Ik weet er maar 2 stuks ..... Dan wil ik die iedereen wel eens zien met een tfsi erin ! Maar ik denk dat de compressor ook al wat achterhaald is ,die zag je de afgelopen jaren ook wel veel vaker ! Turbo's blijven gewoon betrouwbaarder ,maar dan heb je niet het volle vermogen over het hele toerengebied . En 20vt 's ,ja ,die zie je tegenwoordig wel erg vaak ..... Dus bedenk nu maar eens een type motor die NIET vaak word gebruikt ....... Dat is pas een uitdaging denk ik !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
Compressor rijdt anders super
G-Lader is ook een spiraalcompressor he |
#17
|
|||
|
|||
waarom moet je altijd bouwen wat iedereen doet, is een eigen mening hebben niet goed dan? ik hoef niet zo'n motor in mn gti that's all.
|
#18
|
||||
|
||||
Je kan ook zo'n blok uit n golf 5 GT halen... die heb ik iig nog NIET gezien in jongere golf
Heb je Compressor EN turbo
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
met een g60 heb je juist dat allemaal goed. gezien het complete verhaal ben je nu voor 1500 euro klaar. je ecu is al bestand voor rijden met drukmet een pg etc.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#20
|
||||
|
||||
Misschien handig om eerst eens in de theorie te duiken van een geblazen motor.
Dan zullen veel vragen antwoord krijgen. En motor bouwen vergt nogal wat voorbereiding. Daarnaast zijn het echt dure projecten, low budget projecten stranden altijd. Ik heb nog geen een low budget project gezien dat goed funktioneerd en betrouwbaar zijn km's maakt. Daarnaast blijf ver van de TFSI motoren, deze zijn NIET geschikt om te verbouwen zonder dat er bergen geld achter vandaan komen. Ik weet eigenlijk niet eens welke ombouw met TFSI motor wel GOED draait en een beetje zijn 200pk PLUS haalt? Zijn die er?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |