|
||||
|
||||
215/40 rondom om 9j. Zoals gezegd die voorste staan gigantish mooi getrokken om de wielen heen net alsof het 205/40 is.
|
||||
|
||||
Zijn dat Toyo's dan? En 16" of?
|
|
||||
|
||||
het zijn 9x16 et 30 met voor 215/40x16 ,van t merk Lassa
En achter ook 9x16 et 30 met een 12 mm spoorverbreder ,anders liep het tegen de achteras aan (voor past net!) met 215/40x16 Nankang ns2 Morgen komen er nieuwe foto's ,met iets wat nog veel dikker is
|
||||
|
||||
Kleine preview alvast .............
|
||||
|
||||
Nankang ns2 horen niet op wintervelgen he, dat zijn zomerbandjes
|
||||
|
||||
Nankang's zitten ook om de borbets (en die gaan in de banden stelling van 't winter ,en niet om t staal ,daar zitten conti's om
|
||||
|
||||
Okay, dan heb ik niks gezegd
Het ziet er in ieder geval weer netjes uit! Waar komen deze 16 inchers origineel onder vandaan?
|
||||
|
||||
Quote:
is 15 inch ,het staal ,en komt origineel onder een opel astra sport vandaan (model '95) (ze zaten in de onverbrede versie onder de mk2 golf van m'n vader ,daar heb ik ze toen van gekregen ) Ik heb deze een aantal jaren geleden zelf laten verbreden ,maar toen na een tijdje ingeruild op de set borbets ,die onder de golf zitten . Tiefflieger heeft ze toen onder z'n jetta gehad ,maar die heeft ze ook weer verkocht aan iemand van het vwforum ,met een golf g60 . Daar heeft Fabian_gti ze weer van gekocht ,en die heeft ze nu weer ingeruild op de compomotive's ! Dus al met al zijn ze nu weer in mijn bezit !(en blijven ze nu ook hoor!) Vanmiddag zal ik even een paar foto's schieten van de velgen
|
||||
|
||||
Kleine update !
Eerst even een stukje historie over de verbreed stalen wielen ...... Ik heb de een aantal jaren terug dus overgenomen van m'n vader ,en heb ze laten verbreden tot 8,5 jx15 et08 Hier zaten ze voor t eerst onder m'n rode jetta.... Later nog eens in het zwart .... Toen heb ik ze vorig jaar ingeruild op een set borbet 'E's van tiefflieger ,en die heeft ze er toen een tijd onder gehad .... Deze heeft ze weer verkocht aan iemand van het VWforum ..... en daar heeft Fabian_GTI ze weer van gekocht ..... En nu ben ik weer in het bezit van deze wielen (ingeruild op de compomotive's ) zo kreeg ik ze weer terug ......... En ik heb gister de banden losgewipt ,en heb de velgen weer netjes geschuurd en zilver gespoten . Volgend jaar zullen ze worden gestraald om dan alle lak te verwijderen ,dan kunnen ze eens echt goed worden behandeld! Dan gaan ze ook niet weer weg hoor ! Maar om deze banden weer vol lucht te krijgen viel niet echt mee ,en heb een luchtring bij een bevriende garage kunnen lenen ! En ja dan natuurlijk de wielen onder de golf !!! Breed is het zeker ,want 8,5x15 et 08 ,onder een dunne bumperversie ......Vet! achter zit nog een extra spoorverbreder van 5 mm ,dan word ie achter ook net iets breder ........ Ben er zelf erg tevreden over ,zeker voor de winter een leuke set ,en kunnen de borbets mooi in de bandenstelling overwinteren
|
|||
|
|||
vind het zelfs mooier dan de borbets
maar hier maar de nieuwe look van mijn pm gehad wietze ? |
|
|||
|
|||
dik hoor staat de golf goed
|
|
|||
|
|||
Staat weer dik !
Naar mijn mening ook mooier dan de Borbet's (heb ze er zelf ook ooit tegen geruild ). Zilver is stukken beter dan die ander kleur . |
|
|||
|
|||
zo wil ik ook wel weer een golf 2 hahahaahh
|
|
||||
|
||||
Ziet er goed uut hoor, maar hoe werkt zo'n pompring?
|
||||
|
||||
@ Jurjen ,
Je moet je voorstellen dat de band 5 cm smaller is dan de velg ,en je band los ligt tussen de 2 randen waar normaal de band om hoort te 'vallen',als de band eenmaal om de velg zit. Dan krijg je daar nooit lucht in ,omdat dat steeds ontsnapt natuurlijk . Nu is dat op meerdere manieren op te lossen ,b.v. door een speciaal bandenapparaat te gebruiken ,waarbij je de velg opspant ,en er lucht door het ventiel en tegelijk er lucht van onder ,tussen de velg en band word ingepompt .( met 4 luchtkanalen ,die er lucht in blazen van onderen ) Dit gaat met behoorlijk wat druk (minimaal 12-15 bar ) en dan 'ploft'de band er in een grote klap omheen . Maar als je dat niet tot beschikking hebt ,kun je de band vol met drijfgas laten lopen en aansteken ,en dan maar hopen dat de band om de randen heen explodeerd . Of je doet het met zo'n oppompring . Je zorg dan dat de band al netjes tegen de binnenste ring ligt (de velg ligt dan met de binnezijde op de grond ),en dan zet je de ring om de velgrand (van boven ) ,goed stevig tegen de buitenkant van de band ,zodat het luchtdicht is . Dan zorg je dat de compressor genoeg druk heeft ,en pomp dan de band op . Dmv de ring blijft de druk wel in de band ,en de ring komt dan mee omhoog ,tot de band tegen de velgrand aanligt en de ring niet meer mee hoeft af te dichten . Dan plopt de band zo om de velgrand heen . Het wil niet altijd zo makkelijk als het lijkt ,maar zo red ik het altijd op ! @ de anderen Het verbaasde me hoe mooi het eigenlijk lijkt met het staal ,en moet eerlijk zeggen dat ik het toch ook stiekum mooier vind dan de borbets.....
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dat staal idd onder een astra sport, maar meestal ook op een astra diesel 1700td isuzu. Met een standaardbandje 205/50 of 55/15. Zelfs dat vind ik al netjes.
|
||||
|
||||
Ik vind het superdik staan wytze! Vond deze steelies zowiezo al mooi, zeker in het grijs! Mooi zo houden, kan in de zomer ook prima
|
||||
|
||||
Bedankt voor de uitleg Wytze
|
|||
|
|||
Mooie fotos wytse !!