Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2007, 12:39
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default Spinnekop KR , PL

Even een vraagje:

Werkt de spinnekop(compleets met luchtfiltershuis en alles) van een KR ook op een PL. De luchtfilterbak van de KR is namelijk veel kleiner dan die van een PL.

als iemand het weet graag,
Bedankt alvast

GR kroeps
Reply With Quote
  #2  
Old 06-12-2007, 15:49
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Ja dat kan, als je je warmloopregelaar aansluit. Dus 2 stroomdraden trekken vanaf je zekeringkast naar je warmloopregelaar, er moet stroom op staan wanneer je contact aan staat.

Je lambdasonde gebruikt die dan niet meer.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-12-2007, 18:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot

Last edited by golf mkII 16v : 06-12-2007 at 18:44.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-12-2007, 19:21
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2007, 10:51
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Je geeft zelf al aan dat je offtopic gaat, dat is niet de bedoeling he. Gebruik de search eens, die is er niet voor niks.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2007, 17:43
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot



Met de ontsteking heb je niks te maken.

Met de apk moet je de CO misschien ff omlaag schroeven, dat lukt meestal wel zonder kat zelfs.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-12-2007, 18:12
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by golf3freak
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

ff mijn verschillen in motoren topics nalezen opt VWforum, maar volgens mij staat er ook wel zoiets hier...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #8  
Old 07-12-2007, 18:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by golf3freak
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

10 PK
En een kat.[bij de PL]
Reply With Quote
  #9  
Old 07-12-2007, 21:44
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Angry Zucht.....

NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken

Last edited by Fred : 07-12-2007 at 21:46. Reason: schrijfoutjes
Reply With Quote
  #10  
Old 10-12-2007, 00:10
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken



Heel mooi verhaal maar je kan een pl wel gewoon naar een k-jetronic ombouwen. Als je de spinnekop van een kr erop zet en een warmloopregelaar installeerd loopt die gewoon prima en zelfs beter !
Een maat van mij en ik rijden er ook zo mee en het rijd stukken beter (feller/directer) dan met ke-jetronic.

Gewoon de gasklep van de pl erop laten ( dus met nul en vollast schakelaar),de STK van een PL.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-07-2008, 14:48
GOLFRULES GOLFRULES is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken




hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin
Reply With Quote
  #12  
Old 08-04-2009, 11:38
2.0 16v GTI 2.0 16v GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 1
Default Het verschil Tussen pl & kr

Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag...
Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2009, 17:43
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

je vergeet het verschil in nokkenassen.......
Reply With Quote
  #14  
Old 09-04-2009, 20:04
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by GOLFRULES
hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin



Heej Kevin, kan je eens meer vertellen over je probleem, ik heb namenlijk ook een probleem met K-Jetronic

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #15  
Old 09-04-2009, 20:26
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Quote:
Originally Posted by 2.0 16v GTI
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag...


Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.
Reply With Quote
  #16  
Old 09-04-2009, 20:36
Campion's Avatar
Campion Campion is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 623
Default

volgens mij dwalen we af...

moet kunnen kr op een pl zoals saus zegt.
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily
Scirocco 2 GT16v '88
Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81
Scirocco 2 GTX 1.8i '89
Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82
Reply With Quote
  #17  
Old 17-04-2009, 20:14
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.



Klopt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum