#1
|
|||
|
|||
opvoerpomp mk2 kr in een mk1?
even een vraag
ik wil dus een kr 16v blok in mijn golf1 leggen.. nu kan ik een benzinepomp overnemen nu had ik een vraag. past een opvoerpomp die je in de tank bouwt van een golf mk2 in een golf mk1? |
#2
|
|||
|
|||
Het beste kun je een tank nemen van een Golf 1 GTI, en de daarbij behorende pomp, druk accumulator, etc.
De tank van de Golf 1 GTI heeft de aansluiting aan de onderzijde zitten dus een opvoerpomp is dan niet nodig. Scheelt weer een hoop ombouw, enz. Succes!
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#3
|
|||
|
|||
Van een mk2 past niet. Van een golf 1 cabrio met bv een 1.8 motor wel.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
||||
|
||||
Dus het is niet perse nodig voor een 16v pomp erop te zetten neem ik hier uit op. Daarmee bedoel ik dus kwa druk wat de pomp leverd
__________________
Scirocco gti |
#5
|
||||
|
||||
De 16v kr pomp die de echte druk levert zit niet in de tank maar hangt onder de auto.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Je moet wel die hoge druk pomp hebben (+/- 5 bar) voor de kjetronic inspuiting.
Volgens mij zijn al die pompen van de motors met kjetronic wel gelijk. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
zit wel verschil in Pompen van KR en PL blokken....ene levert wat meer druk dan de ander....
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Kr levert meer druk. Maar heb wel eens een pl pomp voor een kr motor gebruikt. Merk je niks van.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
ik rij met bosch pompen van mercedes benz 2.3 e kosten nieuw rond de 150 euro is daarmee een stuk voordeliger dan bij de vw want dan ben je rond de 300 euro kwijt en de druk van deze pomp ligt rond de 6 bar alleen is de ingaande aansluiting dikker dus moet je dat ff kreatief oplossen succes!!
|
#10
|
||||
|
||||
Als je de originele Bosch pomp van een '83 DX koopt, niet bij de dealert maar bij een automaterialenzaak, betaal je op z'n mooist zo'n 150-160 Euro. Deze pomp doet qua druk exact hetzelfde als de dikke 60mm KR pomp die onder een Golf 2 hangt, alleen is zijn opbrengst een paar liter minder. Elke K-Jetronic heeft minimaal 6-7 bar nodig, immers de afgeregelde brandstofdruk is 5,5 bar. Die kun je afstellen met ringetjes in de brandstofverdeler (spinnekop). Elke nieuwe frisse pomp hetzij 60mm of 50mm van KR, PL of wat dan ook, ze leveren allemaal een dikke 8 bar. Het voornaamste verschil zit hem in de opbrengst, wat ook het belangrijkste is! Overigens voor de opbrengst hoef je je geen zorgen te maken, hij is ruim overbemeten voor een standaard KR setup.
De creatieve meuk van hierboven is dus niet nodig, originele tank met frisse DX pomp eronder schroeven met een nette accumulator en klaar...
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |