#1
|
|||
|
|||
1500 JB, wat past er op
ik heb een gekke vraag, ik heb een 1983er LX, met een kapotte klepzitting. Nu zou ik kop kunnen aanpassen / reviseren, maar past een cilinderkop van een bv EG 1600 ook niet toevallig.. Daar kan ik namelijk voor weinig aankomen.
Heb al wat huiswerk gedaan, boring van 1500 is 79.5mm, en die van 1600 EG is ook 79,5. Uitlaatklep diameter is gelijk ook, alleen inlaatklep van 1500 is 33,2mm en van 1600 is die 37,2mm. Wie weet of dit past??? |
#2
|
|||
|
|||
goede vraag wil zelf ok wel eens weten of een gti spaghetti spruitstuk zo op een 1500 past
|
#3
|
|||
|
|||
@ 6n2 boy zoek op marktplaats, alle spruitstukken vanaf een 1500 tot 1800 zijn hetzelfde.. Raceland levert voor 200€ passend spruitstuk..
Het gaat mij om het kleppen verhaal of het kan draaien.. Last edited by BoraInMotion : 28-11-2007 at 23:55. |
#4
|
||||
|
||||
bel je me vandaag op en nu kom ik hier een topic van jouw tegen...
|
#5
|
|||
|
|||
goed hè
vroeg me af of iemand anders het toevallig al uitgeprobeerd had, maar ik ben denk ik de eerste of zo.. |
#6
|
||||
|
||||
Hebben wij al vaker gedaan...gaat prima, maar je krijgt wel een onwijs hoge compressieverhouding aangezien de EG geen verbrandingsruimte in de kop heeft, maar in de zuigers.
Bij ons is dat meestal ook de bedoeling, maar ik vraag me af of je met je dagelijks vervoer elke tankbeurt octaanbooster wil gaan gebruiken om het pingelen tegen te gaan.... 1500 en 1600cc komt bij ons bijna niet voor, maar ik zal straks even voor je kijken of de koppen van een 1800cc ook passen met de standaard koppakking. Die hebben 40 mm inlaatkleppen....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
|||
|
|||
oh, ok, maar is het dan de bedoeling dat ik met 98ron moet gaan rijden? minimaal? Of moet ik 98 en booster gaan rijden??
Of kan ik met dikkere koppakking probleem onderdrukken? Thanx alvast |
#8
|
|||
|
|||
Kop van een EG past wel maar dan moet je injectie er ook bij hebben[is een blok van de GTI]
1800 kop of 1 van de golf 2 1600 gaat niet passen Zit met een extra kanaal in de kop |
#9
|
|||
|
|||
injectie gaten kun je afdoppen. Gebeurt regelmatig in de cross..
Ben bezig met 1800 met 2B2 carburateur, dan maar kompleet motor wissel. Aangezien ik al een 4T bak heb, is een beetje meer vermogen nooit erg. |
#10
|
|||
|
|||
mag slotje op.. Hangt ander blok in
|