![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand of deze koplampen die SKG levert (artikelnr. 008961) goedgekeurd zijn qua APK, op de weg etc.?
Zwarte koplampen met kruis voor mk2
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#2
|
||||
|
||||
![]() Adres
SKG-Carstyling VOF Nobelstraat 9-01 7131 PZ Lichtenvoorde Contact Tel: 0544-376268 Fax: 0544-370494 info@skg-carstyling.nl ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
![]() yep weet ik maar ze zijn al gesloten (16:00), en zag ze nu net staan, vandaar.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#4
|
||||
|
||||
![]() Keej.
Ik zie niet in waarom ze niet goedgekeurd zouden worden. De reflector schijnt gewoon goed te zijn, voor zover je dit op de foto kunt zien. Hij is niet zwart gespoten zoals bij veel home-made lampen. Wel of geen kruis zou verder sowieso niet moeten uitmaken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
|||
|
|||
![]() Zijn wel toegestaan, ik had in mijn rat de niet heldere (ook van skg) en deze werden geleverd met TUV papieren en E- tekentje in de lampen .
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Bij APK word er niet gekeken naar een TUV of e keur. Het gaat om het lichtbeeld, kleur, schade, en evt folie of gespoten glazen.
Aangezien het kruis het beeld niet beinvloed zijn ze dus toegestaan(mits goede lampen etc.) |
#7
|
||||
|
||||
![]() oke, ik kon door de donkere reflector niet zien of er een e keur in zat en dacht dat daar een probleem zou kunnen zitten maar het lijkt mij ook dat de zwart chroom reflectors op zich in feite geen probleem zouden moeten zijn net zo min als de zwarte kruizen.
Voor de APK is het roestvorming in het bovenste deel v/d reflector (lichtbeeld dimlicht) wat telt toch? En gespoten of folie glazen geeft inderdaad problemen, niet zo'n gekleurde reflector lijkt mij maar juist daar twijfelde ik dus over. Vraag me ook nog af, zou er bij dit soort zwart chroom nog verminderde lichtopbrengst optreden (minder reflectie?) of zou dat niet uitmaken? @tiefflieger: had jij die smoke versie? Ik zal ze maandag eens bellen mbt goedkeuring en lichtopbrengst en zo. Allemaal alvast bedankt voor jullie input.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
||||
|
||||
![]() Die van mij is er gewoon mee goedgekeurd 2 weken terug. Met exact dezelfde lampen. Je hebt idd iets minder licht dan met standaard lampen. Zo heel zwart zijn ze trouwens niet, is meer de reflectie van het zwarte kruis.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Mijn zwarte heldere koplampen met kruis en Xenon kwamen niet door de APK. Het lichtbeeld was niet goed. Het verstrooide te veel aan de bovenkant.
Dus maar de orginele tijdelijk erop gezet. Mocht je andere kopen, doe je oude niet weg.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn dat exact dezelfde (art.nr. 008961)? Is ook vrij lastig in te schatten op de foto op hun site omdat je ze niet in een auto ziet zitten en dan ligt het denk ik maar net aan de lichtval. Heb je een foto van jouw auto met de lampen er in?
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou dat verstrooide lichtbeeld dan niet door de Xenon komen? Maar originele bewaar ik inderdaad ook altijd. Had ik bij de vorige mk2 met heldere achterlichten ook en die werden afgekeurd ivm ontbreken van een E codering vandaar dat ik dat ook dacht voor wat betreft de koplampen. Er stond wel een E code in die heldere achterlichten trouwens maar volgens de keurmeester was dat niet de code die hier geldig was ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat komt doordat je voor xenon eigenlijk lenzen nodig hebt om het licht te bundelen. Dat heeft me je heldere of smoked of originele lampen niks te maken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
![]() Kan iemand ook het nut van een kruis vertellen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Achterlampen hoeft niet eens een E keur in te staan voor de apk! Ik heb al zoveel achterlichten in m'n auto's gehad ,zolang de kleuren maar kloppen met de wetgeving (als de branden natuurlijk) ,en er een set rode reflectoren aanwezig zijn op de achterzijde van de auto. @ JurjenV .................... ![]()
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Keuringseisen Wijze van keuren
1. Het dimlicht van personenauto's moet zodanig zijn afgesteld dat bij controle met een koplamptestapparaat dan wel een verlichtingsscherm het geprojecteerde beeld, na fixatie van het apparaat dan wel het scherm, voldoet aan de volgende eisen: a. het lichte vlak moet zich onder het donkere vlak bevinden; b. een duidelijke, geheel of ten dele horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zichtbaar zijn; c. het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen op het scherm van het koplamptestapparaat dan wel op het verlichtingsscherm, die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m; d. indien een ten dele horizontale scheidingslijn zichtbaar is: 1° moet het horizontale gedeelte van de scheidingslijn zich grotendeels links bevinden van de verticale hartlijn op het scherm van het koplamptestapparaat dan wel op het verlichtingsscherm; 2° mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte: a. bij controle met een koplamptestapparaat niet links van de verticale hartlijn op het scherm van het koplamptestapparaat vallen, dan wel b. bij controle met een verlichtingsscherm maximaal 20 mm/m links van de geprojecteerde verticale hartlijn van de koplamp op het verlichtingsscherm vallen. 1. De stand van de lichtbundel van het dimlicht wordt gecontroleerd met behulp van een koplamptestapparaat, waarbij de personenauto en het koplamptestapparaat op een vlakke en horizontale vloer zijn geplaatst.ToelichtingTijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport en bij elke keuring ten behoeve van de afgifte of teruggave van een kentekenbewijs wordt geen gebruik gemaakt van een verlichtingsscherm. 2. Bij de controle bedoeld in punt 1 moeten: a. de voorwielen in de stand van rechtuitrijden staan, b. de banden op de juiste spanning zijn, en moet c. de handrem los staan. 3. Indien de personenauto is uitgerust met een inrichting waarmee de dimlichtafstelling eenvoudig aan de beladingstoestand kan worden aangepast, moet tijdens de controle deze afstelinrichting op de stand staan die overeenkomt met de beladingstoestand. 4. Indien de personenauto is uitgerust met een automatische niveauregeling, wordt de controle uitgevoerd met stationair draaiende motor. Een eventuele bedieningsmogelijkheid moet in de normale rijstand staan. Toelichting Indien dimlichten zijn gemonteerd met een afwijkend lichtbeeld, zie voor de handelwijze de wijze van keuren bij artikel 5.2.64 2. Het voor het dimlicht bestemde deel van de reflector mag zijn oorspronkelijke reflecterende werking niet in ernstige mate hebben verloren. Visuele controle. Indien de reflector is aangetast is artikel 2.10.14 2.10.14: 1. Het voor het dimlicht bestemde deel van de koplampreflector mag: a. geen roestvorming vertonen; b. voor niet meer dan 25% op andere wijze zijn aangetast. 2. Het eerste lid is niet van toepassing op het horizontale gedeelte van de reflector. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
uhm.. was toch, waar het hart vol van is loopt het front van over? ![]() ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke dan ![]() ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hmm.. lekker dan ![]() Zal dan eerder te maken hebben gehad met ontbreken van rode reflectoren neem ik aan maar dat had ie dan ook wel even kunnen melden, fijn zo'n kwikfit fittende keurmeester ![]() Yep ik weet t, normaal ga ik daar ook niet heen maar was toen de enige met vlot plek ![]()
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |