Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-11-2007, 21:39
bluecab bluecab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3
Default paar vraagskes over T3 doka

ik ben van plan om mij een doka aan te schaffen,maar zit met een paar vragen in m'n hoofd.

1:welk is de beste motor van de doka,
1600 diesel
1600 Td of
1700 diesel?


2:er staat zo een half tussenschot tss de voor en de achterzetels,kan dat zonder probleem verwijderd worden of heeft dat z'n nut?

3:zijn er speciale dingen waar kmoet op letten bij een ev aankoop?

grtz
Reply With Quote
  #2  
Old 07-11-2007, 17:20
dekota dekota is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 30
Default aanschaf

hallo ?,

Volgens mij is de beste motor de 1700d (KY vanaf 1987). betrouwbaar, zuinig. Echter lage top
1600td geeft wat meer porrie, verbruik hoger en betrouwbaarheid zeer afhankelijk van de rijstijl (koppakking, turbo alleen olie gekoeld). Beide motoren maken van de t3 geen snelheidsmonster.

Volgens mij kan het tussenschot er tussenuit, maar zal wel de stevigheid bij een aanrijding aantasten. (is origineel ook zonder geleverd)

Bijzondere zaken doka,
Onderzijde laadbak kleppen,
Corrosie luikjes onder laadvloer
vloer van de bak nog heel
Achtervering T3's kunnen een hoop hebben maar worden regelmatig overbeladen wat de vering niet leuk vindt.

Algemene zaken kijk op www.teedrie.nl

Succes

Jeroen
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2007, 21:46
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

motoren kunnen allemaal even slecht zijn... persoonlijke mening -> 1,6TD zou ik nemen.

bij een gewone bus is een schot een eis voor grijs kentenken, geen idee of het ook geld bij een dubbelcabine, ik gok van niet maar het is het checken waard. Tussenschot kun je verwijderen door de puntlassen door te boren.

Succes met je keuze
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2007, 22:00
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

1700D is het beste zeggen de meesten. 1600TD is de snelste, maar ook de slechtste. 1600D is ook goed, maar erg traag. Wel zou ik kiezen voor een goede 1600TD Of 1 van de andere icm een 5-bak, dat scheelt namelijk al een heel eind vergeleken met een 4-bak.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #5  
Old 09-11-2007, 23:41
bluecab bluecab is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3
Default

bedankt allemaal,
heb ondertussen een doka van 91 opt oog
is een 1700 diesel met een 5-bak.
is een nette wagen,alleen verbruikt de motor veel water zegt de verkoper.
cilinderkoppakking?

grtz
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum