Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-11-2007, 09:48
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Default schokbreker vraagje.....

ik heb op mijn variant nu een verlaging van 60/40 mm maar wilde achter graag ook 60 mm hebben nu zijn er voor de variant achter alleen veren voor 40 mm te krijgen... Zou ik niet mijn schokbreker kunnen inkorten een 20 mm en zo dus de veer nog eens 20 mm bij elkaar trekken of werkt dit niet zoals ik het dacht... en nee ik hoef geen schroefveren Bij de weg de achterschokbrekers zijn voorzien van de mogelijkheid om gewoon 20 mm schroefdraad bij te tappen...dus echt inkorten gebeurt niet...
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 09:56
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life

Je kunt beter kijken of je de onderste veerschotel niet verder naar beneden kunt monteren.
1988 Polo G40
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 10:01
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

de schokbreker is met nuten verstelling maar die zit al helemaal beneden... en aan de veerschotels boven kun je niet veel doen dat zijn bussen van 24 cm die je alleen kunt omlassen... en aangezien ik wel een tappen set heb maar geen lasapparaat dacht ik ik tap gewoon 2 cm schroefdraad bij....
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 17:07
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Talking schokbrekerstangen zijn geen verenspanners...

Als ik het goed lees, denk jij je '-40-veren' in te drukken door de schokbrekerstang te 'verkorten'? M.a.w. je denkt je schokbrekers als 'veerspanners' te gebruiken?

Dit gaat natuurlijk niet; je auto staat in wezen alleen maar op je veren!
De schokbrekers daarentegen, bepalen niet de hoogte, maar dempen alleen het veergedrag.

Als je (op een alternatieve manier) lager wilt, moet je dus de plekken waar de veren tegenaan gemonteerd zitten aanpassen/ verplaatsen. (onder en/of boven)
Mocht je dit doen, of toch nog '-60-veren' vinden, dan is het wel raadzaam om óók je schokbrekers in te korten, zodat je nog steeds de hele schokdemper-lengte gebruikt (...en volgens mij kan dat in principe best op jouw manier!) Ik denk echter wel, dat dit moeilijk zal gaan, daar dit gehard staal is...

Succes!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 01-11-2007 at 17:14.
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 17:11
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by VWJYI
de schokbreker is met nuten verstelling maar die zit al helemaal beneden... en aan de veerschotels boven kun je niet veel doen dat zijn bussen van 24 cm die je alleen kunt omlassen... en aangezien ik wel een tappen set heb maar geen lasapparaat dacht ik ik tap gewoon 2 cm schroefdraad bij....

Begin maareens met tappen op je zuigerstang
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 17:40
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

kan je geen veren van een gewone golf of vento nemen?
ik weet dat het bij een variant anders is met de schokbrekers maar zijn de veren niet hetzelfde?
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 18:17
inSaNo's Avatar
inSaNo inSaNo is offline
Forum regular

Send a message via MSN to inSaNo

Misschien kan je beter gewoon investeren in een schroefsetje.. Dan kan je omlaag en omhoog wanneer en hoeveel je maar wilt.. Daarnaast stuurt het nog een stuk strakker dan standaard schokkers
Old 01-11-2007, 18:45
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

ik heb er al geen originele schoks meer onder.... en met een paar geharde tappen kom je heel ver.... zal eens kijken of ik toch niet de bussen kan aanpassen/omlassen.... of gewoon nieuwe laten draaien... de diameter van de veren is volgens mij anders dan een gewone golf 3 en alle gangen van mijn veer zijn niet gewoon recht. anders had ik met de flex al 1 ring gescalpeerd.... een schroefset voor de variant is al snel 500 euro of meer als je voor en achter schroefveren wil. al die goedkope sets zijn met nuten verstelling achter wat ik nu dus ook al heb... Zou het geen mogelijkheid zijn om alleen schroefpoten voor achter te kopen of moet je dan altijd een hele set nemen... ik zou ook wel eens willen weten of gewone schroefpoten van een golf ook passen achter maar ik denk dat de lengte anders is...
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 19:29
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

misschien dat iemand voor mij de diameter van een gewone golf 3 veer kan opmeten aan de boven en onderkant... ik denk dat de kant van de veerschotel hetzelfde is maar de andere kant met die kleine diameter dat die anders is... ik zou aan die kant wel een andere veerschotel kunnen maken misschien en de lengte van een -60mm wat dat is dan kan ik die met de veren vergelijken die ik nu heb....
Reply With Quote
Reply

Posting Rules