|
||||
|
||||
originele vw radio (1980) versterken?
Moi,
Ik zou graag wat meer geluid uit mijn radio willen krijgen... Nu zal het zwakke signaaltje iets versterkt moeten worden om wat mooier geluid te krijgen. Maar ik heb alleen maar 2 uitgangen voor de luidsprekers... Geen tulp o.i.d. Hoe pak ik dit het beste aan? Is hier iets speciaals voor te krijgen? |
|
||||
|
||||
Een moderne radio in je dashboardkastje maken
|
||||
|
||||
nooit van mn leven!
|
|
|||
|
|||
er zijn versterkers die je op de speakeruitgang van je radio aan kan sluiten om zo je signaal versterken !!
en ik heb er ook nog 1 liggen !! gr. Martijn
|
||||
|
||||
En hoe gaat dat dan met de voeding voor die versterker?
|
|
|||
|
|||
Daar wordt het geluid niet echt beter op denk ik Sponzer... beste lijkt me gewoon setje goede speakers, of in dit geval 1 goede speaker ... Of zou het minder schel en over-zn-toeren klinken met een versterker erachter?
|
|
||||
|
||||
goede speakers komen er sowieso in
maar wil er gewoon wat meer vermogen door knallen Komen namelijk maar 2 speakers in de koffer, net onder de hoedenplank. Anders moet ik mn interieur slopen... |
|
|||
|
|||
Quote:
heb hem nooit aangesloten ! maar er zit ook een + en - en een geschakelde + op ! gr. Martijn p.s. ik weet dat je radio geen geschakelde + heeft maar kan wel over kontactslot !
|
||||
|
||||
Er is een soort omvormer setje te krijgen waarmee je de luidsprekeruitgang draden kan omzetten naar een rca (tulp) uitgang .
Dan kun je daarmee een versterker aansturen . http://www.caliber.nl/product_info....products_id=208 deze dus . Heb ik jaren gebruikt toen ik nog opel reed ,en geen radio met tulp had . Werkt goed ,en kost niet veel ,zo'n 20 euro of zo. Zo kun je zelfs met een oude stereo radio ,2 speakers aan sturen dmv je versterker . Edit , met een mono radio zou dit ook moeten kunnen .
Last edited by jettaracing : 30-10-2007 at 18:59. |
|
||||
|
||||
Dat is ja mooi spul
Weet je ook waar ik zoiets kan kopen? google levert niet echt veel op... Bedankt! |
|
||||
|
||||
Ik kan ze hier bij de plaatselijke automaterialen zaak wel krijgen volgens mij ,ik zal er morgen wel even langs rijden .
Kijk ik ook meteen even wat zoiets kost .
|
|||
|
|||
Wat jij nodig hebt is een booster
uitleg Een versterker dus die op de luidsprekeruitgangen van een radio oid kunt aansluiten. Zijn nog steeds wel te koop.
|
||||
|
||||
In de jaren 80 bestonden die boosters ook al. Philips, Blaupunkt en Clarion hadden ze toen al.
Misschien leuk om zo'n booster te zoeken?
|
||||
|
||||
Euh,
Meer volume en een beter geluid zijn 2 heel verschillende dingen! Gewoon een goedkope versterker erachter plakken met een High-input.
|
||||
|
||||
Quote:
He Arjan. Die caliber adapter heb ik bij ons op de zaak (Rijpma automaterialen) nog wel liggen. Kost €22.95 Gr Jan. ps Je moet dan nog wel stroomkabels naar de versterker leggen. |
|
||||
|
||||
da's mooi op tijd, heb laatst nog zo'n jaren 80 booster weggegooid. Zo'n 25 + 25 watt ding, van pioneer,haha....
|
|
||||
|
||||
Ben even wezen buurten bij de automaterialenzaak ,koste daar 21,95 ,en was wel op voorraad .
Dus dan moet het geen probleem zijn ,hiermee kun je dan ook een nieuwere versterker met tulp aansluiting aansturen .