Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 29-10-2007, 18:05
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Leuk project! mmmmeen g60 daarop zou onwijs dik zijn!
Reply With Quote
  #22  
Old 30-10-2007, 13:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ondanks de dikte van zon pasplaat kom je dus wel gewoon weg met je vliegwiel?

Mooi project in ieder geval!
Reply With Quote
  #23  
Old 30-10-2007, 19:31
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ondanks de dikte van zon pasplaat kom je dus wel gewoon weg met je vliegwiel?

Mooi project in ieder geval!


Lijkt me sterk, zal wel een ander vliegwiel en koppeling opmoeten!
Of ook mischien een plaat tussen vliewiel en krukas met lang bouten.


Reply With Quote
  #24  
Old 30-10-2007, 20:29
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Ff goed kijken naar deze foto heren!!!



De pasplaat is uitgefreest en komt nu net iets hoger te liggen als de aansluiting op het vliegwiel.

Men neme een origineel kevervliegwiel, haal het hart eruit, plaats het hart van een VW vliegwiel eronder


, waardoor het vliegwiel ietsje naar buiten komt en zo netjes aansluit op de starterskrans van de startmotor.... Past als gegoten en werkt als een trein!!!

Dan krijg je dus zoiets:

Reply With Quote
  #25  
Old 04-11-2007, 15:05
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Vandaag niet zo heel veel gedaan...

Ik zit nog steeds te verzinnen waar ik een radiateur ga plaatsen, of aan de rechterkant van de motor of aan de achterzijde van de motor. Voor dit laatste idee heb ik de motorkooi verlengt, is nog niet definitief (nog niet gelast) maar gewoon om te kijken hoe het staat.

Nu komt de kooi 25 cm verder naar buiten dan origineel, maar het krijgt dan wel een errug hoog cross gehalte...








Of toch de radiateur maar aan deze kant, dus de kant van het oliefilter, zodat de kooi weer wat korter kan worden....



Ik zou graag jullie mening willen horen!
Reply With Quote
  #26  
Old 04-11-2007, 19:05
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ik zou voor de korte kooi gaan.
De rest ziet dr erg netjes uit
Reply With Quote
  #27  
Old 04-11-2007, 22:48
Caddy_Sander's Avatar
Caddy_Sander Caddy_Sander is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 211
Default

zou idd voor de korte kooi gaan met radiateur aan de zijkant.

Je zou dan ook beter zitten met de koeling dmv happers aan de zijkant van de body

Verder een super bruut project

Last edited by Caddy_Sander : 04-11-2007 at 22:51.
Reply With Quote
  #28  
Old 05-11-2007, 01:11
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ik zou de radiateur lekker aan de zijkant plaatsen, en de kooi kort laten!
Je kunt eventueel een scoop vannuit de body, extra lucht naar de radiateur geleiden.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-11-2007, 02:59
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Waarom geen twee kleine radiateurs?
Je hebt dalijk twee van die fijne luchtinlaten aan de zijkant, dan kun je ze net zo goed functioneel maken.

Heel leuk project verder!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #30  
Old 11-11-2007, 21:49
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Vandaag begonnen met de rolkooi. Ik wil dus een kooi gaan maken met het ruitje in de rolbeugel.

Eerst nog een rolbeugel aangeschaft bij Hotrod, ik heb er nu dus 2!



Beugel ingekort, dit heb ik gedaan voor de lage look die mijn buggy gaat krijgen.



Dit is de oude rolbeugel welke ik ga gebruiken voor mijn voorruit-frame:



De oude rolbeugel heb ik ingekort en door de midden geslepen, immers aan de voorzijde is een buggy smaller als aan de achterzijde. Ik heb een pijp die paste in de pijp van de rolbeugel gedaan, gaatjes geboort en de pijp als het ware gezekert dmv een puntlas aan beide zijden.




Ik heb het voorruitframe afgelast en is weer stevig!

Een paar dwarsliggers maakt het plaatje compleet:









Helaas kon ik vandaag niet verder met het aflassen en aanbrengen van extra verstevigingen omdat mijn lasdraad op is.... Anders was de kooi waarschijnlijk zo goed als zeker al klaar geweest....
Reply With Quote
  #31  
Old 12-11-2007, 11:02
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

goed bezig
Keep us posted
Reply With Quote
  #32  
Old 12-11-2007, 12:53
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

leuk project!! ben benieuwd!!
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #33  
Old 18-11-2007, 21:47
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Vandaag weer ff verder gegaan met de rolbeugel, dus eerst maar es de voorklep pas maken, zagen dus! :twisted:



Uiteraard moet er nog iets gemaakt worden naar de achterzijde van de buggy!

Ik heb eerst een plaatje metaal op de body gebout, dit om de juiste hoek en afstand van de pijpen te bepalen:





Gelijk ook maar een pijpje onder het dashboard gelast, dit alles voor de stijfheid/stevigheid van de kooi:



Zo ziet het er nu uit:





En gelijk ook maar de motorkooi iets ingekort, was voor het mooie toch iets te lang:



Volgend weekend nog een paar pijpjes lassen en klaar is de kooi!
Reply With Quote
  #34  
Old 19-11-2007, 19:53
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

mooi projeckt dit wil ik wel blijven volgen.
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 24-11-2007, 19:29
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Vandaag weer heel ff verder gegaan met de rolkooi. Ik heb er extra verstevigingen ingelast (platstaal tussen de 2 bovenliggers en achterliggers), zodat de kooi bijna klaar is.






Het is nu alleen nog een kwestie van goed en netjes aflassen, maar dat doe ik pas als ik de kooi uit de auto haal.






Morgen weer verder, ik ga dan de buggy maar es verlagen! :twisted:
Reply With Quote
  #36  
Old 25-11-2007, 10:49
PoloCoupeGT's Avatar
PoloCoupeGT PoloCoupeGT is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 542
Default

Ben dit topic ook aan het volgen. Wil wel eens zien hoe die velgjes eronder staan. En hoe de sideskirts gaan lukken.
Reply With Quote
  #37  
Old 25-11-2007, 13:24
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

waarom ben je nu voor vierkante buis gegaan bij dat laatste stuk? doet in mijn ogen afbreuk aan de look van de kooi.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #38  
Old 25-11-2007, 16:46
Frd's Avatar
Frd Frd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 182
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
waarom ben je nu voor vierkante buis gegaan bij dat laatste stuk? doet in mijn ogen afbreuk aan de look van de kooi.


Eens!. Waaron die extra versteviging in de kooi? Je kunt de kooi toch netjes rondom lassen? Clean look gaat verloren!

Verder over project
Reply With Quote
  #39  
Old 25-11-2007, 20:16
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
waarom ben je nu voor vierkante buis gegaan bij dat laatste stuk? doet in mijn ogen afbreuk aan de look van de kooi.


Weet ik eigenlijk niet.... Alleen vind ik het niet zo storend, bij mij is functionaliteit wel een hele belangrijke factor. Ik denk dat als de kooi in kleur is, dat het dan niet zo storend meer is.... (hoop ik... )
Reply With Quote
  #40  
Old 25-11-2007, 20:17
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Vandaag was het tijd om de buggy te gaan verlagen. Nu had ik nog een setje dropped spindels van een van de (velen) vorige kevers liggen, dus deze gaan onder de buggy...

Voor degene die niet weten wat dropped spindels zijn:





Het grote verschil met normale spindels is, is dat de bevestigingen van de stuurkogel en fusees op de ankerplaat tov de astap lager zit. Resultaat is een verlaging van 6 cm tov de standaard spindels, maar wel behoudt van de originele dempers en fusees. Dus dan blijft er nog iets van comfort behouden. (zolang je in een buggy kan spreken van comfort! :roll: )

De oude trommels met spindels er eerst af slopen:



Voor de verlaging:



18 hele centimeters vanaf band tot spatbord.

Na de verlaging:



Nog maar 12 cm's, lager moet ik ook echt niet gaan, want anders passen de 17"ers er niet meer onder:



Maar goed, het ziet er igg al een stuk leuker uit zo:







Nu moet de achterzijde ook nog iets zakken, maar niet te veel.... Hoeveel tandjes (cm-ers) dat gaat worden weet ik nog niet...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum