Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-09-2007, 11:59
VWAirlines's Avatar
VWAirlines VWAirlines is offline
Forum Regular

Default Betere wegligging golf 3 variant

Ik wil wegligging van m'n golf variant aan gaan pakken, mag wel iets beter van mij..

Ik heb het subframe van een vr6 erop zitten met originele stabilisator stang, kw variant 2 schroefset.

Dingen waar ik al aan zit te denken is andere rubbers voor de draagarmen, veerpootbrug, achter indien mogelijk ook een stabilisator stang..

Zag dat bonrath ook vervangende rubbers heeft voor op de poten voor, weet niet of dat iets is?

Wie heeft er goeie tips?? welk merk veerpootbrug e.d. ben daar nog niet zo in thuis..
Reply With Quote
Old 19-09-2007, 14:13
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

wat wil je aanpakken aan je wegligging dan?? veerpootbruggen is al een goed begin... vorral voor aan de boven en onderkant....
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 10:30
VWAirlines's Avatar
Forum Regular

ik heb onder de originele stabilisator stang zitten van de vr6, kan deze dan vervangen worden? ben daar helaas nog niet zo in thuis, weet niet precies hoe dat te werk gaat..

zie van een golf 3 genoeg stabilisator stangen staan op internet, maar weet niet of dit ook op de variant past?

wat voor verschil maakt het als ik de rubbers verander?

veerpootbrug wil ik zowiezo al gaan halen maar weet niet welke ik het beste kan halen. lijkt me niet dat die dingen van 30euro even goed zijn als de hele dure.. aanraders van merk?
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 15:45
BoraInMotion BoraInMotion is offline
VW Enthousiast

Andere (powerflex) rubbers in draagarmen doet wonderen.. Wielen blijven in lijn staan als remt of optrekt...

Stabistang moet je een merk nemen, geen autostyle, Sparco/ Wiechers is bv goed...
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 16:48
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Veerpoot bruggen van 30 euro zijn net zo goed als die dure je betaalt alleen de naam... Voor de variant is hetzelfde als voor de gewone golf 3..... Je moet alleen kijken of dat gaat met je motor... Die is misschien te hoog voor een veerpoot brug van een golf 3....
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 17:49
VW Enthousiast

Zit wel degelijk verschil in. Autostyle verwacht dat je met M6 boutjes je auto bij elkaar hou, om maar te zwijgen over fabricage van schetsplaten op je veerpoot. Check maar eens goed hoe die gelast zijn tov merk...

Grootste probleem zit hem niet bij je motor, maar bij koelvloeistof reservoir...
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 19:08
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore

Een setje fatsoenlijke schokdempes doet ook wonderen!
Een maat van met heeft z'n GT TDI uitgerust met Bilsteins en draagarmrubbers van een Audi TT (?). Verder nieuwe stuur- en fuseekogels. Het kost een paar centen, maar wát een verschil!

Jens
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 19:57
VWAirlines's Avatar
Forum Regular

m'n kw'tjes zijn praktisch zo goed als nieuw, dat is al goed..
maar voor een veerpootbrug ga ik volgende week eens kijken zat al bij biesheuvel op de site te kijken, beetje fatsoenlijke ligt rond de 60 euro van sparco..

scheelt de originele vr6 stabistang onder veel met een andere?

rubbers is dus ook een goed plan om te vervangen.. merk?

@ VWJYI : met de stabistang bedoelde ik meer voor achter, is daar iets voor de variant voor te krijgen?
Reply With Quote
Old 21-09-2007, 15:44
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

dat is een goeie.... nog niet voor gekeken eerlijk gezegd....
Reply With Quote
Old 21-09-2007, 21:48
VW Enthousiast

Nee, niks voor te krijgen, tenzij je handig met pijp en lasapparaat ben...

Dan kan je er zelf een maken..
Reply With Quote
Old 21-09-2007, 23:04
VWAirlines's Avatar
Forum Regular

ga daar zeker wel voor kijken..
heb wel een paar kennissen die handig zijn met een las apparaat

zal wel wat later in het jaar worden dat ik daaraan begin, eerst voor de veerpootbrug, en zowiezo de rubbers vervangen, fuseekogels en mss de stuurkogels ook wel, ff kijken hoeveel speling daar op zit..

maar als ik aan de stabistang voor achter bezig ga zal ik zeker wel wat foto's posten en als het goed te doen is mss nog meer liefhebbers? leuk project'je

maakt dat nog veel verschil uit of ik de stabistang op het subframe van de vr6 vervang met een andere?

en is er iets te doen aan de achteras rubbers? is daar wat anders voor voor de golf variant?

blijf maar vragen maar leer er zo steeds meer mee
Reply With Quote
Old 22-09-2007, 08:42
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Moet in principe hetzelfde zijn als de rubbers van een gewone.... Dus dan zou je ook voor bonrath kunnen gaan....
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 20:16
VWAirlines's Avatar
Forum Regular

Ben nou eens rond aan het kijken voor Polyurethane rubbers.

wat kost zo'n complete set nou en iemand tips waar ik deze het beste kan halen ?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules