|
||||
|
||||
golf 2 achteras onder polo1/derby1 ??
Wie kan mij vertellen of een achteras van een golf 2 (gti, dus schijven) onder een polo1 of derby1 past??
is dit uit te wisselen of gaat dit nooit van z'n leven passen?? en dan meteen de volgende vraag die hierop aansluit : hoe krijg ik achter schijven op een polo1/derby1 als een achteras niet uit te wisselen is??
|
||||
|
||||
Je moet de astappen met alles erbij (schijven, klauwen, kabels) overzetten op je polo as....
|
|||
|
|||
Waarom wil je schijven achter? Met goede trommels krijg je hem ook wel dwars als je dat wil!
Dus bij schijven, zorg voor goede remverdeling want je staat zo dwars! |
|
||||
|
||||
Quote:
neem aan dat de trommel-behuizing vast zit gelast op de as.........kan een complete "schijf-montage" gedemonteerd worden van een gti-as dan, of zit dit ook gelast??
|
||||
|
||||
niet aannemen gewoon goed kijken..
je schroeft het er zo af laatst nog een set polo trommels onder een passat geschroefd, is vrij eenvoudig uit te wisselen... trommels eraf en dan zie je 4 moeren zitten, loshalen en je pakt de hele boel er zo af, evt met hulp van je grote vriend de rubberen/koperen hamer..
|
|||
|
|||
Quote:
Precies, maar ik zou eerst proberen die Golf 2 as eronder te krijgen Het zijn trouwens 4 bouten Berend....
|
||||
|
||||
oh ja... draad zit in de as...
|
||||
|
||||
Er zit niks gelast nee. Gewoon de trommel er af pakken en de rem voering los maken en dan 4 bouten los draaien en dan komt alles er af.
Toevallig heb ik mijn Derby as laatst ook gesloopt om de stralen en te coaten. hier 2 fototjes gr Arno
|
||||
|
||||
pak dan gelijk een polo GT/G40 as, zit nog een stang in te versteviging..
meningen zijn erover verdeeld of je het merkt maargoed kwaad kan het niet...
|
||||
|
||||
Quote:
daarom hou ik alles lekker origineel. Geen gedoe verder aan de auto als het maar netjes is. echt heel hard jagen in zo`n auto zal je toch wel niet doen.Ik tenminste niet dan Gr
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Jij Wel dan?? Als ik in die audi van mij harder als 100 rij, wind mee, berg af. dan moet ik zeggen dat ik me wel eens beter heb gevoeld in een auto die die snelheid rijd. Hoewel mijn derby wel een stuk harder liep. Maarja misschien als de auto laag is dan scheelt dat ook al een hoop aan weg ligging. gr
|
||||
|
||||
zeg maar Jep!! verlagen scheelt een hele hoop...
|
||||
|
||||
Nouja hard is relatief, ik rij maar max 100, maar meestal wel goed hard door t mergelland...
Heerlijk....